کد خبر: 487552
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۲:۳۵:۰۰
| |

احمد دنیا مالی، نماینده بندرانزلی در مجلس:

مجلس لوایح دولت را بررسی کند

یک نماینده مجلس گفت: بر خلاف شعار ابتدایی مجلس به سمت طرح محوری حرکت کردیم که با کمک همه باید در این باره تجدید نظر شود. البته تحقیق و تفحص حق مجلس است اما این موضوع بیش از اندازه وقت مجلس را می‌گیرد.

مجلس لوایح دولت را بررسی کند
کد خبر: 487552
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ احمد دنیا مالی، نماینده بندرانزلی در مجلس، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس و در نطق میان دستور خود گفت: انتخابات و مشارکت مردم امری مهم و حیاتی برای کشور است و امیدواریم با وجود مشکلات معیشتی و سختی‌های جاری در زندگی مردم، آحاد جامعه در این انتخابات پرشور شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، نماینده بندرانزلی در مجلس، ‌ روز انتخابات را روز وحدت و نشان دادن عزم ملی ایران اسلامی در مقابل دشمنان خواند و افزود: مردم ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب مشکلات زیادی را تحمل کردند و به رغم تلاش آمریکا و صهیونیست‌های اشغالگر، نظام سلطه و سرمایه‌دار تو دهنی‌های زیادی از فرزندان این سرزمین دریافت کرده و خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند مردم در میادین حضور نداشته باشند، افزود: رمز موفقیت امروز ما حضور مستحکم همه آحاد جامعه در میدان است و اطمینان دارم دیپلمات‌های کشور نیز این استراتژی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: میدان برای ما فرصت است نه تهدید، اگر میدان را از دست بدهیم به اعتراف غربی‌ها، استقلال ما گرفته می‌شود و تعریف میدان در مقابل دشمنان این سرزمین مرعوب نشدن است.

دنیامالی با بیان اینکه نباید نمایندگان از عملکرد یک سال خود راضی باشند، ‌ افزود: باید در چند حوزه از جمله اخلاق مراقبت کرد. البته مجلس انقلابی، مجلسی محکم در برابر دشمنان این نظام است و مقابل دوستان باید بسیار لطیف و با محبت باشد که این سیره ائمه معصومین و پیامبران است.

نماینده انزلی با اشاره به 400 طرح و لایحه که در دستور نوبت مجلس است، ‌ ادامه داد: طرح‌های فهرست قوانین و احکام نامعتبر مانند انتخابات، محیط زیست، احزاب، شوراها و شهرداری‌ها و موارد بسیار دیگر در نوبت انتظار است. برخی لوایح هم مانند موافقت نامه‌های چند جانبه و دو جانبه بین ایران و سایر کشورها است. قرار بود مجلس یازدهم لایحه محور باشد که این موضوع شکل نگرفت.

وی اضافه کرد: بر خلاف شعار ابتدایی مجلس به سمت طرح محوری حرکت کردیم که با کمک همه باید در این باره تجدید نظر شود. البته تحقیق و تفحص حق مجلس است اما این موضوع بیش از اندازه وقت مجلس را می‌گیرد.

دنیامالی خاطرنشان کرد: نظارت بر مدیریت بازار سرمایه، بازگشت ارزهای صادراتی، تامین مالی دولت، ساماندهی طرح‌های نیمه تمام عمرانی و سایر موارد نظارت‌های تخصصی کمیسیون‌ها و پاسخگو کردن وزارتخانه‌ها به کمیسیون از جمله مواردی است که در حوزه نظارت بد عمل نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها