کد خبر: 489883
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۱:۲۰:۰۰
| |

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری:

نباید نان و آب مردم را به گروگان گرفت / 3 روزه می‌شود مشکل حاد بازار سرمایه را حل کرد

یک نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: نباید نان و آب مردم را به گروگان گرفت. امیدواریم جوانان به میدان بیایند و به جای اینکه شاهد بازی با احساسات و فریب مردم باشیم شاهد عمل‌گرایی باشیم.

نباید نان و آب مردم را به گروگان گرفت / 3 روزه می‌شود مشکل حاد بازار سرمایه را حل کرد
کد خبر: 489883
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود برای اداره کشور پرداخت و گفت: «دولت سلام» اولین سلام خود را به ملت عزیز ایزان می‌فرستد که 60 سال در گذرگاه‌های مختلف صبوری و ایستادگی کرده تا کشور به این نقطه برسد. امید داریم در ابتدای گام دوم، دولتی تحول گرا روی کار بیاید.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه باید مسیرهای اشتباه را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کنیم، افزود: امیدواریم نسل های جوان و نوگرا روی کار بیایند. جوانانی که آرمان و آرزو و انگیزه دارند و با استفاده از تجارب بتوانند کشور را بهبود ببخشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دومین سلام را به اهل رسانه تقدیم می‌کنم که شور انتخاباتی را در مردم ایجاد می کنند و آگاهی نسبت به حقایق را در جامعه افزایش می‌دهند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: اهل رسانه افکار عمومی را هدایت می کند، البته این هدایت نباید جهت دار به سمت مثبت یا منفی باشد بلکه باید به سمت حقیقت باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند، افزود: البته دوران لبخندها و اشک‌های صوری و بی‌نتیجه گذشته است، دورانی که با بازی با احساسات مردم، رای کسب می‌شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: امیدواریم جوانان به میدان بیایند و به جای اینکه شاهد بازی با احساسات و فریب مردم باشیم شاهد عمل گرایی باشیم. امید داریم شاهد رفیق گرایی نباشیم و شایستگانی از جوانان کار را به دست بگیرند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: نباید نان و آب مردم را به گروگان گرفت.

وی با بیان اینکه بزرگترین دادگاه، افکار عمومی و قضاوتی است که مردم می کنند،گفت: من در تمام سیزده سال خدمتم در روستاها و حاشیه های شهر در کنار آنهابوده‌ام. ویژگی نمایندگان مجلس این است که مردم در مشکلات به آنها مراجعه می‌کنند لذا با همه جانم مشکلات مردم را درک کرده‌ام.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما با مردم بوده‌ایم، در کنار آنها خوشحال شدیم و همراه آنها غم را تجربه کردیم. در دولت سلام، امیدوارم بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم، این خدمت و قرار ما با مردم موقتی نیست.

قاضی‌زاده هاشمی درباره برنامه خود در حوزه سیاست‌ خارجی، تاکید کرد: گفتگو با دنیا ضروری است، در تمام این سال‌ها با دنیا گفتگو کرده‌ایم، اما اینکه چگونه و با چه کسانی گفتگو شود، بسیار مهم است.

وی افزود: آنچه مهم است نتیجه روابط با سایر کشورها است، مردم باید شیرینی نتیجه مذاکرات را بچشند چرا که می‌پرسند چه به سفره زندگی آنها اضافه شده است؟!

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز نظام سلطه از اقتصاد به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند و این فقط مربوط به ایران نیست با بسیاری از کشورها اینگونه برخورد می کنند. امروز سلاح جنگ فقط موشک نیست و قدرت در عرصه نظامی کافی نیست. امروز اگر در جنگ اقتصاد به دنبال پیروزی هستیم باید در اقتصاد، قدرتمند باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: فساد ستیزی و ایجاد شفافیت و جلوگیری از اقتصاد «دزد پرور» آغاز این قدرتمند شدن است؛ باید این شکوفایی ذره ذره شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: البته ما در اقتصاد، موضع انفعالی نداریم و برنامه های جدی داریم، برای برون گرایی به ویژه ارتباط با کشورهای همسایه طرح داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: متاسفانه در دولت های قبل شاهد این برنامه ها نبودیم حتی این اواخر عملا جیب مردم را می‌زدند و به حای آنکه دولت فدای مردم شود مردم فدای دولت شدند.

قاضی‌زاده هاشمی معضل بورس را قابل حل دانست و گفت: سه روزه می‌شود مشکل حاد بازار سرمایه را حل کرد، به یک دستور حکومتی از رئیس جمهور نیاز دارد، من در مورد بورس شکایت کردم و بازخواست کردم. این مسیر را رها نمی‌کنم و امیدوارم در روزهای ابتدایی دولت سلام مشکل بورس حل شود.

وی درباره مواجهه با کرونا، اظهار داشت: در ایام کرونا باید به اقتصاد کرونایی بپردازیم؛ مشاغل روزمزد که درآمد روزانه دارند و بیش از 60درصد بازار را تشکیل می‌دهند با مشکل جدی مواجه هستند، برای رفع این مشکل بسته جدی داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه معضل کرونا خیلی زودتر از اینها می توانست مدیریت و رفع شود، تصریح کرد: همانطور که یکی از داوطلبان ریاست جمهوری که نماینده دولت در چین است در یک گفتگوی مجازی عنوان کرده بود، مرداد ماه می توانستیم 18 میلیون واکسن وارد کشور کنیم. اگر این اتفاق می افتاد پایان مرگ و میر در ایران رقم می خورد چرا که مرداد حدود 16 میلیون دز واکسن نیاز داشتیم؛ این تعلل در بحث تولید واکسن هم اتفاق افتاد.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به موضوع تورم پرداخت و با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا موفق به حل تورم شده اند، گفت: 51 پروژه برای رساندن تورم به 5 درصد طراحی کرده ایم و طبق این پروژه ها تورم را ثابت نگاه خواهیم داشت. این طرح هم چاپ و هم در فضای مجازی ارائه شده و از همه متخصصان و کارشناسان می‌خواهیم این طرح ها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه «دولت سلام» قادر است برای تمام متقاضیان کار، شغل فراهم کند، خاطرنشان کرد: زمینه آسانی ازدواج و برخورداری از مبانی یک زندگی ساده را مهیا خواهد کرد. یک صندوق اعتبار خانواده طراحی کرده ایم که برای هر زوج جوان، 500 میلیون تومان اعتبار پیش بینی کرده ایم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه خدمت سربازی باید در جهت برنده کردن سلاح اقتصاد اصلاح شود، تاکید کرد: با نیروی جوان خود باید به ساخت کشور سرعت بدهیم. ایران را با سازندگان ایرانی و محصولات ایرانی خواهیم ساخت.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر ضرورت جمع کردن مافیای کنکور، بیان کرد: دولت سلام، دولتی است که همه مافیاها را با برقراری نظام شفافیت جمع خواهد کرد.

وی درباره تامین مسکن نیز تصریح کرد: در ساخت مسکن در 8 سال اخیر با روند بسیار ضعیفی انجام شده است. برای سه دهک پایین جامعه که توان مشارکت مالی ندارند، پیش بینی کرده ایم که برای آنها مسکن تامین کنیم و به جای مشارکت اولیه مالی در دراز مدت و سی ساله هزینه ها را برگردانند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه منابع مالی این تامین مسکن را پیش بینی کرده‌ایم،گفت: شعار ما این است که « در دولت سلام هیچ ایرانی‌ای بدون مسکن نباشد.»

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درخصوص پرونده های اقتصادی در قوه قضائیه، گفت: یکی از اصول مهم در دولت اجرای اصل هشتم قانون اساسی است و دولت باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودش آغاز کند؛ افرادی پای سفره انقلاب نشسته اند که واجب است این سفره تکانده شود. اینها فقط اشخاص نیستند، منافعی هستند که به این سفره وابسته است،از این رو باید این منفعت طلبی ها بریده شود.

وی افزود: اولین برنامه اصلاحی کلان ما شفافیت است، وقتی همه چیز روشن شد مردم می توانند به درستی قضاوت کنند. موضوع بعدی استیفای حقوق ضایع شده ملت است که به آن خواهیم پرداخت. دولت باید با اصلاح ساختارو سازوکارها، استفاده از مدیران و پیگیری حقوق از دست رفته در مقابل فساد بایستد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: «دولت سلام» ضمن اینکه که از افراد پاکدست ایجاد خواهد اصل آن بر عدم اعتماد بر مسئولان است؛ اینکه شخصی انسان خوبی است معیار است اما چشمان مراقب باید همیشه ناظر باشد تا در صورت فراهم شدن بساط اشرافیت با آن مقابله شود.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت تخصص او با حوزه ریاست جمهوری، تصریح کرد: اقتصاد ابزاری است برای ارتقا جامعه، لذا به یک «جامعه فهم» نیاز داریم و این در تخصص خاصی نمی‌گنجد. رئیس جمهور باید یک رهبر خوب باشد و بتواند همه را با خود همراه کند.


وی در پاسخ به اینکه آیا تا پایان انتخابات حضور خواهید داشت یا به نفع آیت الله رئیسی کنار می‌روید؟، بیان کرد: من قرار نیست جهانگیری‌طور در انتخابات شرکت کنم و بیان این موضوع را توهین به آیت الله رئیسی و خودم می دانم چرا که این احساس ایجاد می‌شود که برای کمک به او وارد صحنه شدم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در مورد آینده از الان نمی‌توانم تضمین بدهم اما ممکن است زمانی موضوع جبهه انقلاب مطرح باشد؛ در این شرایط با دوستان مشورت می‌کنیم و تصمیم‌گیری لازم را انجام می‌دهیم، اما الان هنوز چنین شرایطی ایجاد نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مردم دلسردی‌هایی دارند و فکر نمی‌کنم این بخاطر نتایج اعلامی درباره رد و یا تایید صلاحیت‌ها باشد، بلکه نسبت به عملکرد کارگزاران کشور است. مردم حس می‌کنند به آنها خیانت شده است و از ساختارها ناراضی هستند.

وی تاکید کرد: من فقط آمده ام که در دل جوانان، پدران و مادران آنها امید را ایجاد کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره چگونگی پیشرفت مناظرات با توجه به عدم حضور چهره های شاخص، بیان کرد: اگر پایه مناظرات را بر اساس آنچه درگذشته بوده که همچون مدل‌های غربی مشغول گرفتن عیب همدیگر هستند بگذارید، ما با این فرهنگ غریبه‌ هستیم و به مردم هم از این حالت (مناظرات) حس چندش دست داده است.

قاضی‌زاده‌ هاشمی تاکید کرد: باید کمک کنیم فضا و اخلاق و ادب انتخابات عوض و ایرانی و اسلامی شود.

وی همچنین درخصوص سرنوشت مذاکرت وین، گفت: با انشانویسی و مقاله خوانی در مذاکرات و کش دادن روند آن مخالف هستم. دیپلماسی مذاکره، معامله است یعنی یک طرف دریافت و یک طرف پرداخت است. باید مشخص شود چه می‌دهیم و به ازای آن چه می‌گیریم، چه زمانی پرداخت می‌کنیم و چه زمانی دریافت می‌کنیم. معاهده بیش از جنبه سیاسی باید از نظر حقوقی محکم باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید تحریم‌ها را از بین ببریم، اظهار داشت: وقتی با قاچاق مبارزه کنیم بازار سیاه هم از بین خواهد رفت و هم در اقتصاد داخلی و هم در توسعه اقتصاد و مذاکرات به نتیجه خواهیم رسید.

قاضی‌زاده هاشمی درباره اینکه آیا اختلافاتی با رئیس مجلس درباره انتخابات هیئت رئیس مجلس داشته‌اید و آیا عدم انتخاب شما تسویه حساب بوده است یا خیر؟، اظهار داشت: آدم وقتی استقلال رای داشته باشد و بخواهد نسبت به اقدامات و حواشی اعتراض داشته باشد، برخی اتفاقات می‌افتد.

وی گفت: بنده شخصیت نسبتا مستقلی برای خود دارم، بالاخره در برخی مسائل مانند بورس با خیلی از مجلسی‌ها اختلاف داشتم، تابع کار اشتباه نیستم و توجیه‌گر آن هم نخواهم شد، حتی اگربرخی بدشان بیاید و بخواهند تسویه حساب کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها