کد خبر: 527975
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۰۸:۴۸:۳۷
| |

محمدباقر خرمشاد، معاون سیاسی وزارت کشور:

کثرت احزاب عامل تضعیف جایگاه تشکلهای سیاسی است

معاون سیاسی وزارت کشور، کثرت احزاب را عامل تضعیف جایگاه تشکلهای سیاسی عنوان کرد و گفت: روحیه و رفتار سیاسی ایرانی‌ها با سه گروه سیاسی عمده بیشتر همخوانی دارد و همواره شاهد حضور و رقابت سه جریان قدرت در کشور بوده‌ایم.

کثرت احزاب عامل تضعیف جایگاه تشکلهای سیاسی است
کد خبر: 527975
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۰۸:۴۸:۳۷

محمدباقر خرمشاد، معاون سیاسی وزارت کشور در نشست مشترک با کمیته بین‌الملل خانه احزاب در وزارت کشور، احزاب را تجلی‌گاه افکار عمومی عنوان کرد و گفت: تقویت احزاب و گروه‌های سیاسی زمینه تحکیم نظام سیاسی را موجب می‌شود و برای همین باید برای ادامه مسیر رشد و حرکت کشور توجهی اساسی به احزاب و جریان‌های سیاسی در کشور داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت ساماندهی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور، گفت: در حال حاضر در کشور بیش از ۱۰۰ حزب و گروه سیاسی فعالیت رسمی دارند و این در حالی است که در کمتر کشوری شاهد فعالیت این تعداد احزاب و جریان‌های سیاسی هستیم و برای همین کثرت احزاب باعث تضعیف جایگاه احزاب می‌شود.

خرمشاد با تاکید بر این واقعیت که ذائقه سیاسی ایرانیان تطابق بالایی با نظام حزبی از نوع سه حزب و جریان دارد؛ گفت: وقتی به تاریخ سیاسی کشور نگاه می‌کنیم متوجه این واقعیت می‌شویم که روحیه و رفتار سیاسی ایرانی‌ها با سه گروه سیاسی عمده بیشتر همخوانی دارد و همواره شاهد حضور و رقابت سه جریان قدرت در کشور بوده‌ایم. سه جریانی که در درون خود، جبهه‌های متعدد و درون هر یک از جبهه‌ها هم شاهد احزاب و گروه‌های کوچک متکثر هستیم.

وی در این باره گفت: برای این منظور نیازمند تقویت جریان گفت‌وگو و مفاهمه میان خود خانه احزاب هستیم و در نظر داشته باشیم که گفت‌وگو تنها زمینه اجماع و تفاهم مشترک است.

رییس کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی همچنین گفت: تعامل نزدیک احزاب و گروه‌های سیاسی با همدیگر باعث می‌شود تا جریان‌های نزدیک احزاب در همدیگر ادغام شده و به اصطلاح احزاب قدرتمندی را شکل دهند که همین امر می‌تواند پایه گذار بنیاد­های اصلی حزبی کشور باشند.

خرمشاد در ادامه به ضرورت تعاملات بین المللی میان خانه احزاب با احزاب دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: تعاملات بین‌المللی احزاب ظرفیتی مهم در حوزه دیپلماسی عمومی است که باید از این مهم هم برای تقویت و تامین منافع ملی کشور بهره گیریم و وزارت کشور در این زمینه هم آماده همکاری با خانه احزاب است.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت فرایند گفت‌وگو و تعامل میان احزاب در کشور به ویژه در بخش استانداری‌های سراسر کشور، گفت: یکی از موارد مطرح شده به استانداران از سوی وزارت کشور تعامل با احزاب و گروه های سیاسی در سطح استانداری است که باید این مهم برای کمک به مسائل توسعه استانی و استفاده از ظرفیت فکری گروه‌های سیاسی استانی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی وزارت کشوربا بیان اینکه ایران قوی با حضور و فعالیت همه ایرانی‌ها ساخته می‌شود، گفت: باید با هم‌افزایی ظرفیت ها به حل مشکلات کشور کمک کنیم و در نظر داشته باشیم که امر توسعه در گرو همت و اراده جمعی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها