کد خبر: 536295
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۷:۰۲:۵۹
| |

ایران و آمریکا با هم مذاکره کرده‌اند/ آمریکا در به در توافق است

آنچه مسلم است، این است که عزم و اراده‌ی جدی از سوی امریکایی‌ها وجود دارد برای اینکه به هرحال به یک توافقی با ایران برسند.

ایران و آمریکا با هم مذاکره کرده‌اند/ آمریکا در به در توافق است
کد خبر: 536295
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۷:۰۲:۵۹

صادق زیباکلام درمورد خبر روزنامه‌ی الاخبار لبنان درمورد دیدار پشت پرده‌ی طرف‌های ایرانی و امریکایی گفت: اینکه آیا دقیقا چنین دیداری صورت گرفته یا نه و آیا آنچه الاخبار گفته موثق است یا نه را من نمی‌دانم.

به گزارش انصاف نیوز، او ادامه داد: آنچه مسلم است، این است که عزم و اراده‌ی جدی از سوی امریکایی‌ها وجود دارد برای اینکه به هرحال به یک توافقی با ایران برسند.ولو توافق کوتاه‌مدتی باشد.

این استاد دانشگاه گفت: به همین خاطر ظرف چند روز گذشته گویا دونفر از اعضای هیئت مذاکره کننده در وین که یک مقداری سخت‌گیری‌های بیشتری می‌کردند و ایرادات‌شان باعث می‌شد که این مذاکرات به عقب بیافتد را جابجا کردند و دونفر دیگر را جای اینها گذاشته‌اند؛ بنابراین ممکن است که آنچه الاخبار گفته است درست باشد و چنین دیداری صورت گرفته باشد؛ چون هم ایران مایل و مسر است توافق صورت گیرد و هم امریکا، بنابراین بعید نیست که چنین ملاقاتی برای بوجود آوردن تصمیم و سرعت بخشی به مذاکرات صورت گرفته باشد.

او همچنین در واکنش به صحبت‌های مهدی فضائلی -عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری- در مورد مذاکره می‌گوید: «ایشان در حقیقت دارند پیش‌درآمد و راه مذاکرات مستقیم با امریکا و مذاکره با امریکا را در نظر افکار عمومی هموار می‌کنند.»

فضائلی گفته بود: حفظ منافع عمومی کشور در مذاکره یا عدم آن یک اصل است – از منظر رهبری، علت مذاکره نکردن با آمریکا آن است که این مذاکره زیان‌آور است – مذاکره و عدم #مذاکره_با_آمریکا منوط به حفظ منافع کشور است – در دهه ۹۰ مسئولیت کشور دست افرادی بود که دیدگاه انقلابی نداشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها