کد خبر: 587371
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۱۶:۲۰:۰۵
| |

روزنامه کیهان گرانی‌ها را به گردن مردم انداخت/ اعتراضات قیمت ارز را بالا برده

روزنامه کیهان نوشت: یکی از مهم‌‌ترین عوامل افزایش بهای ارز در ماه‌های اخیر، ‌بروز ناآرامی‌ها در سه ماه گذشته است.

روزنامه کیهان گرانی‌ها را به گردن مردم انداخت/ اعتراضات قیمت ارز را بالا برده
کد خبر: 587371
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۱۶:۲۰:۰۵

روزنامه کیهان وضعیت متغیرهای اقتصادی کشور را مناسب دانسته و با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی کشور نیز در وضعیت «بسیار خوبی» قرار دارند، افزایش قیمت دلار را به گردن مردم و اعتراضات انداخته است! این روزنامه هیچ اشاره‌ای به سوءمدیریت و عملکرد دولت در این زمینه نداشته است.

کیهان نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ذخایر ارزی کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. از سوی دیگر مجموع وضعیت متغیرهای اقتصادی نشان می‌دهد کشور در شرایط بحرانی قرار ندارد و بسیاری از متغیرهای کلیدی کنترل شده یا در روند بهبود قرار دارند. با این اوصاف یعنی دست پر بازارساز برای تأمین بازار و روند رو به بهبود متغیرهای کلان اقتصادی، پرسش این است که چرا نرخ ارز در سه ماه اخیر رشد هیجانی داشته است؟

کیهان پاسخ داده است: به نظر می‌رسد یکی از مهم‌‌ترین عوامل افزایش بهای ارز در ماه‌های اخیر، ‌بروز ناآرامی‌ها و اغتشاشات سه ماه گذشته است. التهابات شکل‌گرفته که بخش عمده آن در فضای مجازی و رسانه‌ای به وجود آمده بود، موجب شکل‌گیری انتظارات تورمی در بازار ارز، طلا و مسکن شد و همین انتظار موجب حرکت دارندگان نقدینگی به سمت این بازارها شد.

نویسنده گزارش کیهان در ادامه مدعی شده است: البته به نظر می‌رسد با ناکامی دشمنان در آشوب‌های اخیر روند صعودی قیمت ارز هم متوقف شده و همان‌طور که در ابتدای گزارش آمد، از ظهر دیروز روند افزایشی دلار در بازار آزاد متوقف شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها