کد خبر: 589924
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۲۲:۲۱:۱۲
| |

دیروزنامه

از ذهن و بدن سالم، تا دود و اعدام

مرور خبرهای سیزدهم دی در سه دقیقه

از میان دود و آلودگی در تهران و شهرهای بزرگ مهم‌ترین خبرهای روز سیزدهم دی ۱۴۰۱ را باهم مرور می‌کنیم؛ به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

از ذهن و بدن سالم، تا دود و اعدام
کد خبر: 589924
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۲۲:۲۱:۱۲

امروز روز جهانی «ذهن و بدن سالم» بود اما از میان دود و آلودگی در تهران و شهرهای بزرگ مهم‌ترین خبرهای روز سیزدهم دی ۱۴۰۱ را باهم مرور می‌کنیم؛ به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

از میان خبرهای قضایی که امروز از دهان سخن‌گوی قوه قضا شنیده شد، این دو نکته از هم مهم‌تر بود که در پرونده قتل روح‌الله عجمیان، دیوان عالی حکم سه‌تن را نقض کرده؛ حمید قره‌حسنلو و حسین محمدی و رضا آریا. و البته درخواست فرجام‌خواهی دوتن محکوم به اعدام در همین پرونده را رد کرده: محمد مهدی‌کرمی و محمد حسینی.

محمدحسین آقاسی، وکیل تعیینی برای کرمی هم به اعتمادآنلاین گفت: «برخلاف قانون و اظهار نظر مسوولان قضایی، هنوز اجازه حضور وکیل  در پرونده کرمی صادر نشده است.»

از مازندران هم خبر رسید که برای یک جوان معترض بازداشتی، به‌نام مهدی محمدی‌فرد، به‌اتهام محاربه و افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظم و تخریب اموال عمومی حکم اعدام صادر شده.

از سیاست خارجی این یک خبر امروز برجسته بود: وزیر خارجه آمریکا به همتای اسراییلی‌اش گفته مرگ برجام فرارسیده و آمریکا و اروپا آماده می‌شوند فشار را علیه ایران افزایش دهند.

پس‌از چندروز خبرها و شایعه‌ها درباره‌ی سکته‌ی مغزی حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، او هم‌زمان با سالگرد شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده شهید و پیشین نیروی قدس سپاه، او در یک سخنرانی زنده تلویزیونی شرکت کرد و از جمله گفت: ««هنوز برخی فکر می‌کنند که کشورهای محور مقاومت فقط تابع ایران هستند در صورتی که اصلا این طور نیستآنان نیروهایی هستند که به وطن و مقدسات خود معتقدند و قاسم سلیمانی به سمت آنان آمد تا دست یاری به طرف‌شان دراز کند».

 از زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، هم مدعی شد روسیه می‌خواهد با اتکا به پهپادهای ایرانی،‌ یک جنگ هوایی فرسایشی، را پیش ببرد.

روزنامه تلگراف لندن هم ادعا کرده که می‌داند دولت بریتانیا سر آن دارد که سپاه پاسداران را به فهرست گروه‌های تروریستی‌اش وارد کند.

یک انفجار در ذوب‌آهن سمنان هم یک کشته و پنج زخمی برجا گذاشت.

نمایندگان مجلس احمدرضا دستغیب، نماینده شیراز، را به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

دیوان محاسبات مجلس بر اجرای قوانین مالی از سوی دولت از جمله اجرای قانون بودجه سالانه کشور نظارت می‌کند. مهرداد پذرپاش رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور به تازگی به عنوان وزیر راه  برگمارده شده بود.

 

بگذارید بگوییم چهره‌روز، علیرضا زاکانی، شهردار تهران است که گویا واقعا باورش شده باد موثرترین مسوول هوای تهران است و امروز گفته پاسخش به انتقادها از عملکرد او درباره هوای پایتخت، فقط خنده است.

هواشناسی اتمام حجت کرده اگر منابع آلاینده کنترل نشوند، هوا برای روزهای سه‌شنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه در تهران و ۱۳ شهرستان دیگر مملکت کاملا ناسالم خواهد بود . کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران هم به اداره‌ها توصیه کرده با درخواست دورکاری کارمندان موافقت کنند. مراقب ریه‌ها و قلب‌ و روح‌وروان‌تان باشید!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها