کد خبر: 632270
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

روزنامه جمهوری اسلامی:

جمهوری اسلامی بدون واسطه اروپایی‌ها با آمریکا تنش‌زدایی کند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: جمهوری اسلامی ایران باید سیاست تنش‌زدائی بین‌المللی را گسترش دهد و مشکلات خود با آمریکا را نیز بدون چشمداشت این و آن از جمله اروپا حل کند.

جمهوری اسلامی بدون واسطه اروپایی‌ها با آمریکا تنش‌زدایی کند
کد خبر: 632270
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی بر لزوم حل مشکلات ایران با آمریکا به صورت مستقیم و بدون واسطه تاکید کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، سیاست تنش ‌زدائی جمهوری اسلامی ایران با اروپا که یک سیاست پایه‌ای و استراتژیک است، همواره با مشکل عدم استقلال کشورهای اروپائی در برابر سیاست‌های کلان بین‌المللی آمریکا مواجه بوده و ناکام مانده است. این واقعیت را علاوه بر اینکه تجربه چند دهه گذشته نشان داده، صاحبنظران مجرب و پیش‌کسوت سیاست خارجی کشورمان نیز بارها گوشزد کرده‌اند. از آن تجربه و این نظریه کارشناسانه می‌توان به این نتیجه رسید که جمهوری اسلامی ایران باید سیاست تنش‌زدائی بین‌المللی را گسترش دهد و مشکلات خود با آمریکا را نیز بدون چشمداشت این و آن از جمله اروپا حل کند.

جمهوری اسلامی تاکید کرده است: روی آوردن به این سیاست بهیچوجه به معنای تسلیم شدن در برابر زیاده‌‌خواهی‌های آمریکا نیست. ما یک کشور مستقل، قدرتمند، برخوردار از ثروت‌های بالقوه و صاحب نیروی انسانی هوشمند و با استعداد هستیم و می‌توانیم در رویاروئی با هر کشوری هرقدر هم که قدرتمند باشد، از حقوق خود دفاع کنیم. روشن است که هیچیک از کشورهای قدرتمند جهانی اعم از آمریکا، روسیه، چین و اروپائی‌ها قابل اعتماد نیستند ولی قابل اعتماد نبودن هرگز در روابط بین‌الملل معیار و مبنای تعامل نبوده و نیست. ما باید از اعتماد به‌ نفس کافی برای مواجهه و مذاکره با تمام قدرت‌های مطرح جهانی و دفاع از منافع ملی خود در برابر آنها برخوردار باشیم. فقط در این صورت است که اتحادیه اروپا انگیزه‌ای برای شاخ و شانه کشیدن علیه ما نخواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها