کد خبر: 652921
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ۱۲:۴۵:۳۹
| |

رضا امیدوار تجریشی، عضو فهرست «صدای ملت»، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شوراهای عالی تصمیم‌ها را پشت درهای بسته می‌گیرند/ هم پاسخگو هستیم و هم دیگران را به مردم پاسخگو می‌کنیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: وظیفه قانون‌گذاری بر عهده مجلس است اما شوراهایی منتقل شده که تصمیم‌ها را پشت درهای بسته می‌گیرند.

شوراهای عالی تصمیم‌ها را پشت درهای بسته می‌گیرند/ هم پاسخگو هستیم و هم دیگران را به مردم پاسخگو می‌کنیم
کد خبر: 652921
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ۱۲:۴۵:۳۹

رضا امیدوار تجریشی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان تهران که در فهرست «صدای ملت» حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین درباره وظیفه قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس وظایف ذاتی خود مانند تصمیم‌گیری در حوزه قانون‌گذاری را به شوراهای عالی مثل فضای مجازی واگذار کرده است که به قول معروف می‌توان گفت اساساً در قانون اساسی این شورا جایگاه ویژه‌ای ندارد. وظیفه قانون‌گذاری بر عهده مجلس است و این در رأس امور بودن مجلس به شوراهایی منتقل شده که تصمیم‌ها را در پشت درهای بسته می‌گیرند.

امیدوار تجریشی ادامه داد: ما با پدیده فیلترینگ، کندی سرعت اینترنت، واگذاری کسب‌وکارها به نهادها و افراد خاص مواجه هستیم که منجر به فراری دادن کسب‌وکارها شده است. در گذشته افراد مهاجرت می‌کردند اما حالا شرکت‌ها مهاجرت می‌کنند. مساله بعدی این است وقتی فضا، فضای محدود و بسته باشد، بستری برای ارتباط گرفتن وجود ندارد. کسب‌وکارهای ما باید با ابزارهای نوین در ارتباط باشند و شرایط سهلی میان تجار و مردم و کسب‌وکارها وجود داشته باشد اما متاسفانه این‌گونه نیست. من به عنوان یک تاجر که نمی‌توانم در بله و روبیکا تبلیغ کارهایم را انجام دهم. از همین رو حمایت هم نمی‌شوم و استارتاپ‌هایمان هم تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

این فعال بخش خصوصی با بیان این موضوع که رفاهی که کشورهای حوزه خلیج‌فارس به فعالان حوزه استارتاپی و تجار ما می‌دهند اصلاً قابل مقایسه با داخل ایران نیست، گفت: عربستان در حال ایجاد یک شهر هوش مصنوعی است. اما ما اینجا میان بروکراسی نهادها مانده‌ایم که یک امضای نهایی را تبدیل به یک امضای الکترونیکی نمی‌کنند. همین می‌شود که کسب‌وکارهای ما با مشکل و ورشکستگی مواجه می‌شود. در مساله پلتفرم‌های فروش سر یک اتفاق ناخوشایند می‌خواستند یک کسب‌وکار را مختل کنند، مگر برای یک دستمال قیصریه را به آتش می‌کشند؟ اصلاً قوانین و دستورالعمل‌های به‌روز و شفافی نداریم. در حالی که در بعضی کسب‌وکارهای امروز، کالا جابه‌جا نمی‌شود بلکه ایده و فکر جابجا می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در کشور بدون تحریم باشیم و سیاست خارجی ما سیاست گفتمان‌محور و آینده‌محور باشد می‌تواند برایمان ارزش افزوده به همراه داشته باشد. اما وقتی نمی‌توانیم به واسطه تحریم‌ها ارتباط درستی با دنیا برقرار کنیم، تحریم‌های داخلی و تحریم‌های خارجی، کسب‌وکار را برای ما سخت می‌کند. رتبه سهولت کسب‌وکار در ایران بسیار پایین و وحشتناک است. این هم از آن دست مسائلی است که نهاد قانون‌گذاری مانند مجلس باید ورود کند و بتواند این مسائل را حل‌وفصل کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان تهران با اشاره به این موضوع که چون در بخش خصوصی بودم همواره این موضوعات را پیگیری کرده‌ام، گفت: چه در مجلس باشم و چه نباشم، وظیفه ذاتی من است که پیگیر این مسائل باشم. خودم را متعلق به بخش خصوصی و صدای بخش خصوصی می‌دانم و قطعاً اگر در مجلس حضور داشته باشیم، با هر تعداد نفری که باشیم، در جهت توسعه کشور، سند چشم‌انداز، در جهت پیشبرد اهداف کشور و با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که از منابع طبیعی و صنعتی داریم، قطعاً این مسیر را ادامه خواهیم داد. امیدوارم بتوانم در راستای منافع بخش خصوصی که منجر به توسعه می‌شود، گام بردارم.

عضو فهرست «صدای ملت» در پایان خاطرنشان کرد: عزیزان و خصوصاً جوانان ما باید مطالبه‌گری کنند. همان‌طور که شما از من سوال می‌کنید، در مجلس هم من بدون ترس و واهمه، مطالبه‌گری خواهم کرد و قطعاً دنبال این نیستیم صرفاً یک دوره وارد مجلس شوم. ما هر مسیری که وجود دارد تا به مردم تضمین دهیم مطالبه‌گر خواهیم بود و مطالبات‌مان را اجرایی می‌کنیم، طی خواهیم کرد. هم پاسخگو هستیم و هم دیگران را به مردم پاسخگو می‌کنیم تا منجر به نتیجه مطلوب شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • وحید ارسالی در
    سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲

    این بچه سوسول هم شده کاندیدا ! یعنی آدم تر از این گاگول که کارش تر زدن مدیریتی هست ، پیدا نکردین ، اونوقت انتظار دارین ملت بیان به این اسکول ها رای بدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها