کد خبر: 659605
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ۰۸:۴۵:۱۵
| |

هزینه نجومی در بودجه ۱۴۰۳ برای قانونی که مانع احیای برجام شد!

روزنامه اعتماد نوشت: در جدول 1-7، برای «اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» مبلغ 640 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. از این بین 50 میلیارد تومان مربوط به غنی‌سازی و گداخت هسته‌ای و 30 میلیارد تومان مربوط به تحقیقات راهبردی هسته‌ای خواهد بود.

هزینه نجومی در بودجه ۱۴۰۳ برای قانونی که مانع احیای برجام شد!
کد خبر: 659605
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ۰۸:۴۵:۱۵

روزنامه اعتماد  ارقام و اعداد جداول بودجه 1403 را بررسی کرده است. 

به گزارش اعتماد، در بخشی از این گزارش آمده است: 

سازمان انرژی اتمی ایران نیز که در ردیف‌های عمومی و اختصاصی بودجه، سهم‌اش 2 هزار و 900 میلیارد تومان پیش‌بینی شده، در جدول 1-7 هم سهمی دارد؛ سهم از بابت همان قانونی که مجلس یازدهم در دولت حسن روحانی آن را مصوب کرد و به قول دولتی‌ها، دست مذاکره‌کنندگان برای هرگونه احیای برجام را بست؛ قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران». این قانون که مانع احیای برجام و همچنین به بن‌بست کشاندن تلاش‌های دولت دوازدهم شد، در بودجه امسال هم برای اجرایش، ردیف مستقل دارد. در همین جدول 1-7، برای «اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» مبلغ 640 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. از این بین 50 میلیارد تومان مربوط به غنی‌سازی و گداخت هسته‌ای و 30 میلیارد تومان مربوط به تحقیقات راهبردی هسته‌ای خواهد بود.

در جدول 9 نیز برای «شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران» و «مدیریت سوخت نیروگاه اتمی بوشهر» که ذیل سازمان انرژی اتمی قرار دارد، 700 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها