کد خبر: 662396
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

کنایه جالب روزنامه اصولگرا به ثبت نام ۸۰ چهره سیاسی برای انتخابات ریاست‌ جمهوری

روزنامه اصولگرای فرهیختگان به ثبت نام ۸۰ چهره سیاسی برای انتخابات ریاست‌ جمهوری با تیتر «جشن تکلیف در میدان فاطمی» کنایه زده است.

کنایه جالب روزنامه اصولگرا به ثبت نام ۸۰ چهره سیاسی برای انتخابات ریاست‌ جمهوری
کد خبر: 662396
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۱۹:۳۰:۰۰

روزنامه اصولگرای فرهیختگان به ثبت نام ۸۰ چهره سیاسی برای انتخابات ریاست‌ جمهوری با تیتر «جشن تکلیف در میدان فاطمی» کنایه زده است. 

به گزارش فرهیختگان، واقعیت این است که همه چهره‌هایی که در پنج روز گذشته با سابقه نمایندگی مجلس به ستاد انتخابات رفتند، می‌دانستند قرار نیست رئیس‌جمهور شوند. حضور آنها در وزارت کشور می‌تواند چند دلیل متقن داشته باشد؛  در این چند روز نام نمایندگانی از دوره‌های مختلف در رسانه‌ها منتشر شد که تا پیش از این خبری از آنها نبود، حالا اما درکنار نام‌شان داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم قرار گرفته است. مطرح شدن در رسانه‌ها و انتشار نام و تصویر این داوطلب‌ها می‌تواند از ‌انگیزه‌های حضور آنها برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد. برخی داوطلب‌ها از این هم جلوتر می‌روند و تلاش می‌کنند با کنایه ‌زدن به چهره‌های آشنای انتخابات ریاست‌جمهوری و تعریف کردن خودشان در حد رقابت، حضورشان بازتاب بیشتری در رسانه‌ها پیدا کند، مثل داوطلب انتخابات با سابقه نمایندگی مجلس که به‌محض ورودش به وزارت کشور، کنایه‌ای انتخاباتی به احمدی‌نژاد زد و گفت: «بهار تمام شده و حالا نوبت تابستان است» یا نامزد دیگری که اگرچه در انتخابات مجلس دوازدهم صلاحیت او تایید نشد اما با انگشتر اهدایی رهبر انقلاب به ستاد انتخابات آمد و تاکید داشت انگشتری که در دستش است، انگشتر اهدایی رهبر انقلاب است. تقریبا بیشتر این داوطلب‌ها برای رئیس‌جمهور شدن به ستاد انتخابات نیامده‌اند. نفس حضور آنها به‌منظور مطرح شدن چهره‌‌شان در رسانه‌‌هاست، حتی اگر تایید هم نشوند، حداقل به اندازه یک تریبون پنج دقیقه‌ای فرصت مطرح شدن در رسانه‌ها را پیدا می‌کنند.

این روزنامه افزوده است: از طرفی برخی از این نامزدها که امکان تایید صلاحیت نیز دارند، حتی در نگاه افرادی که تخصصی از سیاست ندارند آنها را به این درک می‌رساند که نه این داوطلب‌ها برای رقابت جدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمده‌اند نه مردم آنها را برای رئیس‌جمهور شدن ترجیح‌ می‌دهند. بهترین اتفاق برای برخی از این داوطلبان نام‌نویسی، تایید شدن و فرصت حضور در مناظرات و صحبت‌های انتخاباتی است. حضور محسن مهرعلیزاده در انتخابات 1400، مصطفی هاشمی‌طبا در انتخابات 96 و محسن غرضی در انتخابات 92 نمونه‌هایی از حضور اینچنینی در انتخابات ریاست‌جمهوری است. علاوه‌بر اینها حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند رزومه خوبی برای برخی از این نمایندگان ادوار باشد، به فرض حضور و کسب چند میزان رای، در شعارهای تبلیغاتی خود در دوره‌های بعدی، نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری نیز کنار سوابق اجرایی و مدیریتی آنها هم قرار می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها