کد خبر: 662515
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ ۰۸:۵۰:۴۰
| |

زمین بازی نظام باتلاقی شده است؛ گوش مردم از شعار پر است

محمدعلی وکیلی گفت: معتقدم زمین بازی نظام باتلاقی شده است. لازم است تغییراتی در کیفیت زمین بازی ایجاد شود. مهم‌ترین شتاب‌دهنده برای تغییر زمین بازی و بیرون آمدن از باتلاق فعلی، انتخابات ریاست‌جمهوری است.

زمین بازی نظام باتلاقی شده است؛ گوش مردم از شعار پر است
کد خبر: 662515
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۷ ۰۸:۵۰:۴۰

محمدعلی وکیلی در مصاحبه با روزنامه اعتماد از ضرورت چشم‌اندازهای تازه در مدیریت کشور سخن گفته است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛ 

 

  •  معتقدم زمین بازی نظام باتلاقی شده است. لازم است تغییراتی در کیفیت زمین بازی ایجاد شود. مهم‌ترین شتاب‌دهنده برای تغییر زمین بازی و بیرون آمدن از باتلاق فعلی، انتخابات ریاست‌جمهوری است. انتخابات ریاست‌جمهوری هم وقتی قدرت تغییر زمین بازی را خواهد داشت که مشارکت بالای 60 درصدی شکل بگیرد. تحقق این میزان مشارکت هم با حضور سلایق مختلف در انتخابات امکان‌پذیر است.
  • مهم‌ترین نشانه این است که طی سال‌ها اخیر اراده‌های بسیاری وجود داشت که مردم را به جای نگاه اصلاحی به خیابان‌ها کشانده یا وارد فاز فعالیت‌های چریکی کنند. اما مردم مقاومت کردند، به‌رغم اینکه با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند در برابر این رویکردهای تند و رادیکال مقاومت کردند. در حقیقت خواهان یک رفرم و اصلاح از درون بودند. اگر امیدی به این اصلاح نداشتند، حجم فشاری که روی دوش مردم است، رفتار انفجاری را محقق کرده بود.
  • اینکه مردم به‌رغم مشکلات فزاینده، دست به رفتارهای رادیکال نزدند و اقدامات انفجاری انجام ندادند، ناشی از آن است که امید مردم به نسخه اصلاحی در رفتار حاکمیت است.
  • اینکه بسیاری از فعالان سیاسی خود را عرضه کرده و سلایق مختلف سیاسی پا پیش گذاشته‌اند، نشان‌دهنده آن است که جریانات سیاسی با عرصه سیاسی و انتخاباتی کشور قهر نکرده‌اند و معتقد به صندوق‌های رای هستند. اما برای اینکه این اشتیاق سرخورده نشود، سرکوب نشود و پس رانده نشود، ‌باید با نگاهی انبساطی و مداراگونه و البته با استانداردهای یکسان، صلاحیت همه افراد ثبت‌نام‌کننده بررسی و اعلام شود.
  • به صورت طبیعی، مهم‌ترین مساله امروز مردم، مساله معیشت و عزت است. سال‌هاست شعار‌هایی چون شعار خدمت به مردم و تحقق عدالت مطرح می‌شود و اغلب شعاردهندگان هم ادعا دارند که نسخه ارایه شده توسط آنها یگانه نسخه بهبود وضعیت معیشتی مردم و تحقق عدالت است. امروز که من و شما با هم صحبت می‌کنیم، گوش مردم از این شعارها پر شده است. در این شرایط با شعار نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد. باید حرف اقشار مختلف مردمی شامل جوانان، زنان، دانشگاهیان و..را شنید. مردم را باید فهمید. شعار خدمت به مردم و عدالت برای همه و...کلیشه‌ای و تکراری است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها