کد خبر: 664914
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ۲۳:۱۰:۱۴
| |

پورمحمدی:

موضوع "تحریم" را نباید کوچک بگیریم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بحث تحریم جدی است. تحریم را نباید کوچک بگیریم. عدد و ارقام را بفهمیم که روزانه تحریم چه آسیبی میرساند؟ اینکه ادامه تحریم بر اقتصاد ایران چه بلایی می آورد؟ خودمان را در تله تحریم قرار ندهیم.

موضوع "تحریم" را نباید کوچک بگیریم
کد خبر: 664914
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ۲۳:۱۰:۱۴

 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بحث تحریم جدی است. تحریم را نباید کوچک بگیریم. عدد و ارقام را بفهمیم که روزانه تحریم چه آسیبی میرساند؟ اینکه ادامه تحریم بر اقتصاد ایران چه بلایی می آورد؟ خودمان را در تله تحریم قرار ندهیم.

به گزارش تسنیم، مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه‌ گفت‌و‌گوی ویژه خبری که از شبکه خبر پخش شد اظهار کرد: من به موضوع حضور مردم توجه ویژه‌ای دارم و این را برای نظام بهتر می‌دانم. من سفر استانی نداشتم البته دوستان زنبیل‌های خود را از 10 و 15 سال پیش گذاشته بودند! من احساس کردم وظیفه حضور دارم اما آمادگی قبلی برای حضور نداشتم.

وی گفت: امشب آخرین برنامه تبلیغات نامزدها است به ملت عرض میکنم نظام به خصوص رهبری معظم تاکید داشتند تا حقوق مردم استیفا شود و تعیین رئیس‌جمهور باید سروقت و طبق قانون و در 50 روز انجام شود و کل کشور برای این امر بسیج شد. دست اندرکاران زحمت بسیار زیادی کشیدند و شورای نگهبان و سراسر کشور کار سنگینی دارند و صدا و سیما و نامزدها کار خوبی انجام می‌گیرد و از همه تشکر می‌کنم

پورمحمدی گفت: مردم جدای از اینکه به چه کسی رای می‌دهید حضور شما در انتخابات بسیار مهم است. انتخابات به معنای اقتدار ملی است و برای جلوگیری از دخالت دیگران در امور داخلی کشور است. اگر مشارکت بالا رود با قدرت بیشتری مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی گفت: جمعه روز تعیین کننده برای سرنوشت کشور است. با توکل بر خدا و حُسن ظن که این مشارکت آثار و برکات زیادی دارد در انتخابات شرکت کنید و به هرکسی که فکر می‌کنید صحیح است رای دهید.

پورمحمدی گفت: امروز در شرایط حساس هستیم و رئیس‌جمهور باید مناسبات قدرت را بفهمد و بلوک بندی سیاسی جهان را بفهمد و مذاکرات را لمس کند. امروز در منطقه ما و به ویژه ایران،‌ چین و آمریکا و روسیه و .. دخیل هستند چراکه منافعی دارند. باید بفهمیم چین چه خواسته ای از ما دارد؟ آیا روسیه سیاست‌های خود را با ما تنظیم می‌کند؟

وی ادامه داد: ما با اروپا شاید فاصله داشته باشیم اما منافع مشترک داریم و میتوانیم محتی با آمریکا منافع خود را تنظیم کنیم و رئیس‌جمهور باید قدرت فهم این مناسبات را داشته باشد. اگر تیم قدرتمند و رئیس‌جمهور هوشیار توان فهم و قدرت مدیریت بازیگری را داشته باشد گام های بلندی برای منافع کشور می‌تواند برمی‌دارد.

پورمحمدی گفت: بحث تحریم جدی است. تحریم نباید کوچک بگیریم. عدد و ارقام را بفهمیم که روزانه تحریم چه آسیبی میرساند؟ اینکه ادامه تحریم بر اقتصاد ایران چه بلایی می آورد؟ خودمان را در تله تحریم قرار ندهیم و نگوییم که آب که از سر گذشته چه یک وجب چه صد وجب!

وی ادامه داد: ما در رفع تحریم باید تمام قدرت و ظرفیت خود را بسیج کنیم. برجام بخشی از منافع مارا تامین کرده است و از همان بخش کوچک به صورت جدی باید پیگیری کنیم. ما دیپلمات‌های قوی و بازیگران قوی داریم و مدیر کشور باید قدرت داشته باشد و از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

پورمحمدی گفت: سیاست خارجی در شورای امنیت ملی رقم میخورد و رئیس‌جمهور باید مشورت‌های لازم را از رهبری دریافت کند و سازماندهی کند. ما کارهایی در 15 سال گذشته کردیم که اگر اقتصادمان نیز خوب بود نباید آن کارها را می‌کردیم به عنوان مثال سوخت. گران‌ترین کالای جهان انرژی است و ما 3 برابر مصرف انرژی در اروپا، استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما چه مدلی برای توزیع منابع انرژی در جامعه تجویز می‌کنیم؟ همان مقداری که در اروپا توزیع می‌شود به صورت مجانی بین مردم توزیع کنیم. حداکثر 60 میلیارد دلار می‌شود در حالی که امروز نزدیک به 130 میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها