کد خبر: 665276
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۰ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

عیسی کلانتری:

پزشکیان و جلیلی رک و راست بگویند راهبردشان برای زنان، گشت‌ارشاد و فضای مجازی چیست

عیسی کلانتری تاکید کرد: ۲ نامزد باقی مانده در انتخابات باید رک و راست درباره موضوعاتی چون محیط زیست، بحث زنان، گشت ارشاد و محدودسازی فضای مجازی و... صحب کنند تا مردم متوجه شوند راهبرد هر کدام از این 2 نامزد چیست؟

پزشکیان و جلیلی رک و راست بگویند راهبردشان برای زنان، گشت‌ارشاد و فضای مجازی چیست
کد خبر: 665276
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۰ ۰۸:۴۰:۰۰

مهدی بیک اوغلی- روزنامه اعتماد با عیسی کلانتری گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛:

 

  • حل مشکلات اقتصادی کشور اساسا بدون حل مسائل بین‌المللی و حل مشکل تحریم‌ها، امکان‌پذیر نخواهد بود. تنها کاری که بدون حل مشکلات بین‌المللی می‌توان انجام داد آن است که تقسیم فقر را در کشور عادلانه کنند. چرا که تقسیم ثروتی وجود نخواهد داشت. اقتصاد ایران در شرایطی است که ثروت جدید نمی‌تواند تولید کند. افزایش تولید ملی، افزایش ثروت سرانه، کاهش فقر و... در زمان تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست. 
  • برای تولید و توزیع ثروت به سرمایه‌گذاری نیاز است. در حال حاضر وضعیت سرمایه‌گذاری در ایران منفی است. در شرایط فعلی در اقتصاد ایران حتی امکان جایگزینی استهلاک سرمایه هم وجود ندارد، چه برسد به تولید ثروت جدید. برای تولید ثروت باید زمینه جذب سرمایه‌های خارجی فراهم شود.
  • فردی و جریانی می‌تواند وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را بهبود بخشد که بتواند گشایش‌های سیاسی و ارتباطی در حوزه بین‌الملل ایجاد کرده و از سرمایه‌های بین‌المللی استفاده کند.
  • همانطور که آقای هاشمی رفسنجانی در سال 69 دست به یک چنین اقدامی زد و طی 8سال آن را ادامه داد. ایشان با وارد کردن بیش از 30میلیارد دلار سرمایه از خارج، ‌ابتدا زیرساخت‌ها و زیربناهای اقتصادی را ساماندهی کرد و ثروت عمومی را بالا برد. روند جذب سرمایه خارجی در دولت سید محمد خاتمی هم ادامه یافت و اقتصاد ایران را در آستانه یک جهش قابل توجه قرار داد. دورانی که با انتخابات سال 84 و ورود طیف‌های رادیکال و تنش‌آفرین متوقف شد و ایران را وارد دوره‌ای از تورم و رکود کرد.
  • نامزدهایی که قصد دارند تولید ثروت کرده و با فقر مقابله کنند در وهله نخست باید روابط بین‌الملل را اصلاح کنند. مردم هم باید ببینند کدام نامزد از تنش‌زدایی و توسعه روابط بین‌المللی صحبت می‌کند و کدام نامزد به دنبال توقف توسعه روابط و مذاکره است.
  •  2نامزد باقی مانده در انتخابات باید رک و راست درباره موضوعاتی چون محیط زیست، بحث زنان، گشت ارشاد و محدودسازی فضای مجازی و... صحب کنند تا مردم متوجه شوند راهبرد هر کدام از این 2 نامزد چیست؟ نباید واقعیت‌ها پنهان شود. متاسفانه نامزدهای جریان راست با توجیهاتی، واقعیت‌ها را از مردم پنهان می‌کنند. همانطور که در دور اول مجری برنامه از یکی از نامزدها درباره گشت ارشاد سوال می‌کرد و فرد مورد نظر مدام درباره عمق راهبردی زنان صحبت می‌کرد!
  • اگر مردم در دور دوم مشارکت نکنند و طیف تندرو، سکان هدایت دولت را به دست بگیرد، کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.
  • مردم باید بدانند اگر تندروها دوباره دولت را به دست بگیرند، ایران به خطر می‌افتد.دولتی نیاز است که رویکرد کارشناسی را بازگرداند و با فساد مقابله کند. انواع و اقسام مفاسد در ایران شکل گرفته که ریشه‌های آن به مدیریت رادیکال‌ها بازمی‌گردد.
  • فساد 3میلیارد یورویی در دوران احمدی‌نژاد و فساد 3.7میلیارد دلاری دبش در دولت سیزدهم نمونه‌هایی از این نوع مفاسد هستند.کسی که ایران را دوست دارد، می‌خواهد آبادی، آزادی و استقلال ایران را ببیند باید پای صندوق‌های رای برود و به اصلاحات تدریجی رای دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها