کد خبر: 665570
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۲:۱۹:۱۶
| |

مناظره | جلیلی: ممکن است کسانی وارد صحنه شوند و عرصه را متشنج کنند

اولین مناظره مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برگزار شد.

مناظره | جلیلی: ممکن است کسانی وارد صحنه شوند و عرصه را متشنج کنند
کد خبر: 665570
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۲:۱۹:۱۶

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دوم مبنی بر اینکه توصیه‌ی شما به رفقا و رقبای خود برای رعایت اخلاق چیست؟ گفت: بنده از ابتدای انتخابات به اطرافیان گفتم به‌خاطر دنیای امثال من، آخرت خود را خراب نکنید و تقوا را رعایت کنید. آقای پزشکیان نکته‌ای را درباره بی‌اخلاقی علیه ایشان گفتند که وقتی آن را شنیدم، به دوستان گفتم شما پیگیری کنید و حتی اگر ایشان خودشان پیگیر نکرد، شما دنبال کنید تا این اتفاقات رخ ندهد. بله، ممکن است کسانی وارد صحنه شوند و عرصه را متشنج کنند.

جلیلی بیان کرد: برخی اوقات ممکن است بعضی افراد رفتارهایی داشته باشند ولی مساله این است اگر خود ما و مسئولین ستادهای ما در این عرصه‌ها بداخلاقی کنند، این مذموم است و باید جلوگیری شود. بله، برخی مشکلات به‌خاطر ماست و پای آمریکا نیست و مردم این را می‌دانند. آقای پزشکیان گفتند که چرا برنامه ششم اجرا نشده؟ این برنامه در زمان مجلس دهم و دولت دوازدهم بوده؛ آن دولت و مجلس نگاه نزدیک به آقای پزشکیان داشت ولی چرا ان برنامه اجرا نشد؟

وی اظهارداشت: اگر شما در مجلس هستید که نقش نظارتی دارد و باید دنبال کند که این برنامه اجرا می‌شود یا نه، برنامه نیازمند پیگیری و نظارت است. آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس بودند و این مسئله را بررسی کنند که چرا این کار انجام نشده و 30 درصد برنامه اجرا شده است؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اگر به مردم نقش دهیم، اگر دولت و مجلس هم کوتاهی در وظیفه کردند، کار متوقف نمی‌شود. باید مردم هم بتوانند طی اجرای آن پیگیری کرده و مطالبه داشته باشند. بنده از هر دانشگاه خواسته‌ام که تبدیل به یک دولت سایه شود و مسائل را قدم‌به‌قدم دنبال کند.

جلیلی بیان کرد: مسئله‌ای که آقای پزشکیان درباره ادای حقوق اهل سنت گفت، نکته‌ی خوبی است و چه به من رأی داده و یا ندهند، اینان حق دارند. این اخلاق بدی است که گفته شود بیایید و رای دهید و بعد از انتخابات مسائل پیگیری نشود. همه ایران سرای من است و باید همه اقوام مورد توجه قرار بگیرند. اقوام و مذاهب مخلف باید در کشور نقش ایفا کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها