کد خبر: 665761
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

در این دنیا و با اینترنت دیگر هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد؛ حدود ۲۵ درصد زیان معامله نفتی ما با چینی‌هاست

مسعود دانشمند گفت: در این دنیا و با این تجهیزات و اینترنت دیگر هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد. ما هم‌اکنون نفت را به کشور چین می‌فروشیم و با تخفیفی که ما بر روی نفت به این کشور می‌دهیم حدود ۲۵ درصد زیان معامله ما با چینی‌هاست.

در این دنیا و با اینترنت دیگر هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد؛ حدود ۲۵ درصد زیان معامله نفتی ما با چینی‌هاست
کد خبر: 665761
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ۱۹:۳۰:۰۰

روزنامه هم میهن با مسعود دانشمند، فعال حوزه کشتیرانی گفت‌‌وگو کرده است.

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

 

  • در این دنیا و با این تجهیزات و اینترنت دیگر هیچ چیز محرمانه‌ای وجود ندارد. ما هم‌اکنون نفت را به کشور چین می‌فروشیم و بین ۸ تا ۱۰ دلار بر روی هر بشکه تخفیف می‌دهیم اما آنها می‌گویند ما نفت شما را می‌خریم ولی پول را به صورت یوآن نزد خودمان نگه می‌داریم که یا باید از ما جنس بخرید و یا اگر می‌خواهید پول خود را آزاد کنید و از کشور دیگر خرید کنید، حدود ۱۶ درصد هزینه جابه‌جایی ارز خواهد شد، که با تخفیفی که ما بر روی نفت به این کشور می‌دهیم حدود ۲۵ درصد زیان معامله ما با چینی‌هاست.
  • می‌توان جلوی این ضرر را گرفت و از بخش خصوصی برای فروش نفت استفاده کرد.
  • چین فعلاً تنها مشتری دولت ما است اما اگر این کار به بخش خصوصی واگذار شود آنها مشتری‌های بیشتری پیدا خواهند کرد و قراردادهای بهتری خواهند بست و پول آن را هم خواهند گرفت. متاسفانه دولت داشته‌های کشور را به ثمن بخس می‌دهد تا مایحتاج مردم را فراهم کند اما به قابلیت‌های کشور توجهی ندارد.
  • اگر نرخ ارز در کشور تک‌نرخی شود و به صادرکنندگان توجه ویژه شود و صادرات را توسعه دهیم، به‌راحتی می‌توانیم درآمد صادراتی خود را به مرز ۶۵ میلیارد دلار در سال برسانیم و صادرات غیرنفتی ما می‌تواند جواب واردات کشور را بدهد. اینگونه است که می‌توانیم استقلال پیدا کنیم و یقه خود را از دست چینی‌ها خلاص کنیم. من آماده هستم به هر دولتی که بر سر کار بیاید و با هر ایدئولوژی‌ای که باشد، در جهت منافع ملی مشاوره رایگان دهم تا اوضاع بهتر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها