کد خبر: 665846
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۰۲:۵۰
| |

واکنش دبیر ستاد انتخابات صداوسیما به سانسور مستند آقای پزشکیان؛ امرِ خلاف واقعی گفته شده بود!

محمدصالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات صداوسیما در خصوص حذف بخشی از مستند سوم مسعود پزشکیان، نامه رئیس‌جمهور اسبق و چند موضوع دیگر توضیحاتی داد.

واکنش دبیر ستاد انتخابات صداوسیما به سانسور مستند آقای پزشکیان؛ امرِ خلاف واقعی گفته شده بود!
کد خبر: 665846
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۰۲:۵۰

تسنیم نوشت: دبیر ستاد انتخابات صداوسیما در پاسخ به سؤالی درباره سانسور بخشی از مستند سوم مسعود پزشکیان، تأکید کرد: مرجع تصمیم‌گیری صداوسیما نیست. علی‌رغم اینکه برخی تلاش می‌کنند علیه صداوسیما این جوّ را ایجاد کنند و بگویند صداوسیما حذف کرده یا حذف می‌کند. اما صداوسیما در این موضوع تصمیم‌گیرنده نیست. کمیسیون بررسی تبلیغات زیرنظر هیئت اجرایی مرکزی است و آنجا تصمیم‌گیری می‌شود. بعد از بازبینی مطابق با ماده 64 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در صورت اینکه برنامه ضبطی بازگوکننده تهمت، افترا، نشر اکاذیب و مسائلی باشد که خلاف قانون تلقی شود صداوسیما را موظف به حذفِ آن بخش‌ها می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: در بخشی از مستند سوم آقای پزشکیان، تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات این بود که امرِ خلاف واقعی گفته شده است. در این بخش می‌بینیم گفته می‌شود (آقای پزشکیان) به خاطر مواضعم در سال 1401 رد صلاحیت شدم اما می‌دانیم که در مقطع اولیه و توسط هیئت اجرایی شهرستان این اتفاق افتاده بود و مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت و نهایتاً ایشان تأیید و نماینده مجلس شدند. در مورد اتفاقات 1401 هم صحبت‌هایی مطرح شد که بخشی از آن را کمیسیون خلاف واقع دانست. اما در عین حال تلاش‌مان بر این است حرف نامزدها تا حدود زیادی شنیده و دیده شود. همان‌طور که می‌یبنید در این مستند مواضع ایشان درباره اتفاقات 1401 نقل شده و در مستند وجود دارد و همه آن بحث‌ها حذف نشده است.

نامه‌های رئیس‌جمهور اسبق به کجا رسید؟

مفتاح در پاسخ به سؤالی درباره چهارمین نامه آقای روحانی، تأکید کرد: درباره نامه آقای روحانی کما اینکه قبلاً کمیسیون بررسی تبلیغات پاسخ داده‌اند، باید مصادیق و جزئیات مواردی که در نامه اشاره شده را به کمیسیون اعلام کنند. چرا که در چند نامه ارسال شده هم به صورت کلی مواردی اعلام شده است. کمیسیون براساس مصادیق تصمیم می‌گیرد و متناسب با موضوع، حجم و پاسخی که داده شود می‌تواند زمان تعیین کند اما از بیان مواردی که از نظر خودشان بوده امتناع کردند. موارد هنوز احصاء نشده و در اختیار ما قرار نگرفته است. در حالی که یکی از وزرای همین دولت (آقای آخوندی) دو بار ویدئو برای ما ارسال کردند از شبکه دو پخش شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که درباره همین پاسخ چند ثانیه‌ای آقای آخوندی هم انتقاداتی وارد شد، افزود: دو فرصت در اختیار ایشان قرار گرفت؛ در بخش اول نخواست استفاده کند و اما درباره دفعه دوم اعتراض کرده بود نامه دوم دو محور داشت که نسبت به آن اعتراض داشتند در یک دقیقه و 30 ثانیه دو محور را توضیح دادند و انتخاب خودشان بود. از طرفی دیگر هر کاندیدا در تلوبیون 24 ساعته صفحه‌ای را در اختیار داشتند که با استفاده از آن ظرفیت‌ها هم امکان پاسخگویی به این نکات وجود داشت و در کنار آن نیز از شخصیت‌هایی دعوت کردیم مناظره داشته باشند که خودشان نپذیرفتند. تا بعدها نتوانند بگویند به ما فرصت مناظره و صحبت داده نشد.   

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها