کد خبر: 674628
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۲۲:۰۹
| |

وفاق ملی بدون زنان امکان ندارد؛ پزشکیان ۳ تا ۵ زن استاندار منصوب کند

زهرا نژادبهرام تاکید کرد‌: دولت پزشکیان فارغ از نگرانی‌ها و مقاومت‌های احتمالی با نگاهی از سر تفاهم، توافق و وفاق نسبت به حضور 3تا 5 زن در بین استانداران گام‌های لازم را بردارد و نام خود را در تاریخ معاصر کشور تثبیت سازد.

وفاق ملی بدون زنان امکان ندارد؛ پزشکیان ۳ تا ۵ زن استاندار منصوب کند
کد خبر: 674628
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۲۲:۰۹

زهرا نژادبهرام، فعال حوزه زنان در گفت‌وگو با اعتماد درباره نسبت انتخاب استانداران زن با گفتمان دولت چهاردهم سخن گفته است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛ 

  • حضور استانداران زن در دولت چهاردهم فرصتی را برای کاهش تنش‌های انحصاری قدرت فراهم می‌کند. این حضور امکانی را به وجود می‌آورد که با اجماع‌سازی، آرمان‌ها، دیدگاه‌ها و گفتمان دولت وفاق ملی را معنادار‌تر کند. ضمن اینکه راه برون‌رفتی از تنش‌های درون استانی ایجاد می‌کند. تنش‌هایی که همواره عاملی بوده تا نه تنها توسعه منطقه‌ای حاصل نشود، بلکه ظرفیت‌های توسعه‌ای در درون این منطقه با چالش بیشتری روبه‌رو شود.
  •  
  • حضور استانداران زن در دولت چهاردهم ضمن اینکه می‌تواند تجربه موفقی در تغییر نگاه مدیریتی در کشور ایجاد کند، می‌تواند امکان تعامل آنها با دولت مرکزی را بیشتر کند.
  • جایگاه استانداران زن با توجه به تجربه‌های قبلی از حضور زنان از فرمانداری یا معاون استانداری آنها تجربه‌های متفاوتی را به دولت وفاق ملی تزریق می‌کند. مبنای دولت وفاق ملی اجماع‌سازی و تفاهم میان همه نیروهای سیاسی است. این امکان برای زنان با توجه به رویکرد سازگارانگارانه و تفاهمی که زنان دارند، زمینه تحقق آمرانه‌ای دولت را فراهم می‌سازد.
  • دولت چهاردهم باید با نگاهی متفاوت به مقوله انتخاب استانداران ورود کند و ضمن پاسخگویی به مطالبات بر زمین مانده بیش از 4دهه‌ای زنان به‌رغم مشارکت آنان در همه برهه‌های حساس کشور از قبیل جنگ، سازندگی، تحریم‌ها و...حضور آنان در ساختارهای کلان مدیریتی را قوام و ثبات بخشد.
  • حضور زنان در حوزه‌های کلان مدیریتی ضرورتی جدی است؛ وفاق ملی تنها مختص مردان در طیف‌های مختلف سیاسی و گروه‌ها و جناح‌ها نیست، بلکه ترکیبی از مشارکت زنان و مردان است. بدون حضور و مشارکت زنان معنای وفاق هرگز محقق نمی‌شود. زنان در همه عرصه‌ها باید مشارکت داشته باشند.
  • تجربه معرفی یک وزیر زن به‌رغم اینکه از منظر کمی محدود بود از نظر کیفی، توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد.روندی که در جریان انتخاب نخستین سخنگوی زن و سایر معاونان رییس‌جمهور تکرار شد. لازم است دولت پزشکیان فارغ از نگرانی‌ها و مقاومت‌های احتمالی با نگاهی از سر تفاهم، توافق و وفاق نسبت به حضور 3تا 5 زن در بین استانداران گام‌های لازم را بردارد و نام خود را در تاریخ معاصر کشور تثبیت سازد.
  • اگر قرار باشد یک رییس‌جمهور بتواند چنین فرآیندی را محقق کند، بدون تردید آقای پزشکیان از این ظرفیت و توانایی برای ایجاد این تفاهم و توافق برخوردار است. به خصوص اینکه هیچ منع قانونی و حقوقی برای عدم حضور استانداران زن وجود ندارد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها