کد خبر: 675458
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۲:۴۱
| |

ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی:

با برخوردهای سخت ترامپ راحت‌تر می‌شود مواجه شد تا پنهان‌کاری‌های نرم هریس در ایران

یک نماینده مجلس معتقد است که اگر هریس روی کار بیاید بیشتر بر ظرفیت‌های نرم داخل ایران متکی خواهد بود ولی اگر ترامپ روی کار بیایدبر برخوردهای سخت متکی خواهد شد. بهرحال برخورد می‌کنند و به نظر من با برخوردهای سخت ترامپ راحت‌تر می‌شود برخورد کرد تا پنهان‌کاری و شبکه نفوذ داخلی آمریکا در داخل ایران.

با برخوردهای سخت ترامپ راحت‌تر می‌شود مواجه شد تا پنهان‌کاری‌های نرم هریس در ایران
کد خبر: 675458
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۲:۴۱

ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی سفر پزشکیان به مقر سازمان ملل گفت: اهمیت سفر پزشکیان به نیویورک از این زاویه است که رییس جمهور در مجمع عمومی در حضور نمایندگان چند میلیارد جمعیت صحبت می‌کند، لذا صحبت‌های او صحبت‌های خودش و جناح نیست بلکه صحبت‌های او باید برخاسته از مواضع و رویکردهای ملت ایران باشد که بتواند از شأن و جایگاه ایران دفاع کند و نشان بدهد ایران به تحولات بین‌الملل و جامعه جهانی چه نگاهی دارد و خواسته‌‎های آن در این مقطع چیست.

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی ظهره وند را در ادامه می خوانید:

 

  • در مجموع رییس جمهور در مجمع عمومی مسئولیت بسیار مهمی را در اختیار دارد و پرستیژ او، پرستیژ ملت ایران است. اگر پزشکیان گفتمان قابل قبولی را ارائه کند، موفق خواهد بود در غیر این صورت چهره نامناسبی را ترسیم می‌کند. البته رییس جمهور بحث مذاکره با آمریکا را رد کرد، اما قبل از اینکه زمینه فراهم شود، نباید مذاکره کنیم. اگر رییس جمهور فکر می‌کند آمریکا برادر است که بحث دیگری است اما در وضعیت فعلی که کمر به قتل ایران بسته و از طرفی تحریم‌ها، مداخلات در منطقه، وجود پایگاه‌های این کشور در منطقه، حمایت از رژیم صهیونیستی و جابجایی تروریست‌ها به داخل افغانستان همگی نشان می‌دهد آمریکا دشمن اصلی ایران است و گفتگو با دشمن در این شرایط به صلاح نیست و خروجی نخواهد داشت.
  • ما کاری به این مسئله که چه کسی سرکار می‌آید، نداریم. ما آمریکا به ماهوی آمریکا را داریم چون آمریکا مسائل و منافع ملی خود را فرای جناح‌ها تعیین می‌کند. بنابراین نباید فریب این مباحث را بخوریم و به ما ربطی ندارد چه کسی سرکار می‌آید هر کدام سرکار بیاید، در یک موضوع با هم ائتلاف و اتحاد دارند و آن این است که ایران در کنار روسیه و چین تهدید معتبر است.
  • تاکتیک‌ها با هم فرق می‌کنند. چنانچه اگر هریس روی کار بیاید بیشتر بر ظرفیت‌های نرم داخل ایران متکی خواهد بود ولی اگر ترامپ روی کار بیایدبر برخوردهای سخت متکی خواهد شد. بهرحال برخورد می‌کنند و به نظر من با برخوردهای سخت ترامپ راحت‌تر می‌شود برخورد کرد تا پنهان‌کاری و شبکه نفوذ داخلی آمریکا در داخل ایران.
  • نمی‌شود با اروپایی‌ها باب پرونده جدیدی را باز کرد چراکه اروپایی‌ها در بحث برجام نشان دادند که کاره‌ای نیستند به این معنی که وقتی آمریکا از برجام خارج شد، هیچ کدام از اینها توان برداشتن گام مستقل از آمریکا را نداشتند، چه در شکل اینستکس و چه در شکل اس پی وی.
  • موضوع مذاکره هسته‌ای به پایان رسیده ما عضو NPT و آژانس هستیم که باید در مسیرهایی که دیگران طی می‌‎کنند، قرار بگیریم، قرار نیست ما به عنوان متهم در جایگاه متهم بنشینیم و به آمریکایی‌ها یا اروپایی‌ها پاسخ بدهیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها