کد خبر: 677416
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۳ ۲۳:۱۷:۵۴
| |

انصاری: به لحاظ حقوق بین‌الملل اقدام ما دفاع مشروع بود

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: به لحاظ حقوق بین‌الملل اقدام ما دفاع مشروع بود. به لحاظ قانون اساسی و شرعی هم همین‌طور است.

انصاری: به لحاظ حقوق بین‌الملل اقدام ما دفاع مشروع بود
کد خبر: 677416
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۳ ۲۳:۱۷:۵۴

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در برنامه «صف اول»گفت: ما مراکز جمعیت و بیمارستان‌ها را نزدیم، در عملیات وعده صادق 2 هم مبانی را رعایت کردیم. اقدامات ما بر موازین بین‌المللی و حقوقی بود. به لحاظ حقوق بین‌الملل ما دفاع مشروع بوده است.

وی ادامه داد: به لحاظ قانون اساسی و شرعی هم همین‌طور بوده است.ما ضمن اذعان به ناتوانی سازمان ملل و شورای امنیت و در این سازوکاری که حق وتو دارد، هرگز نباید از اقدامات حقوقی صرف‌نظر کنیم.

انصاری بیان کرد: حداقل اقدامات حقوقی با دیگر کشورها هم‌افزایی ایجاد می‌کند. در افکار عمومی جهان مؤثر خواهد بود.بدون استثنا همه‌ی آنچه در کنوانسیون‌های بین‌الملل و منشور سازمان ملل نهی شده و منع شده، ندیده‌ام که اسرائیل در این 70 سال مرتکب نشده باشد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی طی 70 سال گذشته از بدو تأسیس تا الان بر مبنای نقض همه اصول اخلاقی و بین‌الملل حرکت کرده است.کدام روز بوده که بولدوزرهای رژیم اسرائیلی خانه و مزرعه مردم را ویران نکرده باشند؟معنای وتوی آمریکا این است که خودشان در جنایت‌های صهیونیست‌ها سهیم هستند.

انصاری اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند، بر اساس حقوق بین‌الملل اقدام طوفان الاقصی یک اقدام دفاع مشروع از خود بود.فراموش نکنید که نتانیاهوی خون‌آشام از داخل خاک آمریکا فرمان به‌شهادت‌رساندن سید حسن نصرالله را صادر کرد.در کنار حمایت از مردم فلسطین، جمهوری اسلامی همواره به دنبال راه‌های مسالمت‌آمیز بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: ما در قانون اساسی اصل 152 و اصل 154 را داریم که می‌گوید دفاع از حقوق همه مسلمان. دفاع از حقوق همه مسلمان عین قانون اساسی ماست. حمایت ما از مردم فلسطین و لبنان و قبلاً هم بود، حمایت ما چه دیپلماتیک باشد، چه انسان‌دوستانه باشد، طبق قانون اساسی ماست.

وی بیان کرد: صهیونیست‌ها و ضدانقلاب و براندازان سعی می‌کنند با تبلیغات بگویند که جمهوری اسلامی تماماً کمک مادی می‌کند، درحالی‌که کمک‌های ما از لحاظ مادی محدود است.اسرائیل گفته بود که هر هواپیمایی که در لبنان بنشیند را می زند، اما وزیر خارجه شجاع ما به آنجا رفت. اینها کمک‌های معنوی است.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع فلسطین انسجام ملی داریم. علاوه بر رهبر انقلاب، نیروهای مسلح ما، مسئولین ما، مردم همه مسنجم هستند. در این قضیه همبستگی احزاب و شخصیت‌ها را می‌بینیم

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها