کد خبر: 677440
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۲:۴۹
| |

نکاتی کمتر شنیده شده درباره نمازجمعه 13 مهر به امامت رهبر انقلاب

روزنامه جوان نکاتی کمتر شنیده شده درباره نمازجمعه دیروز منتشر کرده است.

نکاتی کمتر شنیده شده درباره نمازجمعه 13 مهر به امامت رهبر انقلاب
کد خبر: 677440
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۲:۴۹

 روزنامه جوان نکاتی کمتر شنیده شده درباره نمازجمعه دیروز منتشر کرده است. 

به گزارش جوان، در این مطلب آمده است:

در نماز‌های جمعه قبلی از سوی مسئولان حفاظتی برای امنیت بیشتر، اجازه ورود تلفن‌های همراه را به داخل مصلی نمی‌دادند. حتی اکثر زیرانداز‌ها هم امکان ورود نداشت. اما دیروز هیچ محدودیتی برای ورود گوشی‌های همراه و زیرانداز و موارد مشابه نبود.

- رهبر انقلاب دیروز بسیار زودتر از همیشه به همین محل اعلام‌شده آمدند.

- زمان ایراد خطبه‌ها بسیار طولانی‌تر از خطبه‌های مثلاً نماز عید فطر بود. دو خطبه نماز‌های عید فطر آقا جمعاً حدود ۱۵ دقیقه است، در حالی که فقط خطبه اول دیروز بیش از ۲۰ دقیقه طول کشید. سوره‌های انتخابی برای نماز‌ها هم سوره‌های کوچک نبود و نسبتاً طولانی بود. 

- روال این بوده که رهبر انقلاب در نماز‌های جمعه، پس از خطبه‌ها و دورکعت نماز جمعه، نماز عصر را به کسانی، چون مرحومان مهدوی کنی یا امامی کاشانی وامی‌گذاشتند، اما دیروز ایشان نماز عصر را هم خودشان برگزار کردند تا زمان بیشتری در محل مصلی حضور داشته باشند. 

- بعد از نمازعصر، ایشان برخلاف همه این‌سال‌ها محل را ترک نکردند، نشستند با طمأنینه و آرامش تعقیبات نماز عصر را به طور کامل خواندند و به نظر می‌رسد یک نماز نافله هم گزاردند و باز هم محل را ترک نکردند و با مسئولان و شخصیت‌های حاضر در صفوف اول احوالپرسی کردند تا حضورشان در مختصات مزبور باز هم طولانی‌تر باشد و سرآخر با متانت و استواری و آرامش آنجا را ترک کردند. 

- حضور مردم در نمازجمعه دیروز هم رکورد تاریخی جدیدی به‌جا گذاشت که با اینکه تا حدودی قابل پیش‌بینی بود، اما میزان این حضور واقعاً حیرت‌برانگیز بود و تا جغرافیا‌های جدید مثل دهانه تونل رسالت هم رسید. این در حالی بود که بسیاری از مشتاقان حضور در این نمازجمعه به علت پیدا نشدن وسایل نقلیه عمومی نتوانسته بودند خودشان را از شهر‌های دور به تهران برسانند. 

- در میان مردم، برخلاف همیشه جای چند تن از فرماندهان عالی نظامی خالی بود؛ سردارانی، چون سلامی، باقری و حاجی‌زاده که این نشانه آمادگی صددرصدی برای دفاع و پاسخ کوبنده و سریع نظامی به کوچک‌ترین حرکت احتمالی صهیونیست‌ها بود. 

- در حالی که نتانیاهو بعد از پاسخ کوبنده نظامی ایران هنگامی که بیانیه می‌خواند آشکارا دست‌هایش به رعشه افتاده بود تا جایی که فیلمبردار تصویر را از روی دست‌های او بالاتر برد و بعد هم محل استقرارش معلوم نیست، رسانه‌های عبری نوشتند: «خامنه‌ای پنهان نمی‌شود و در مقابل انبوه جمعیت سخنرانی می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها