کد خبر: 678076
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۷ ۰۸:۱۶:۱۹
| |

یحیی سنوار جانشین اسماعیل هنیه کجاست؟

روزنامه شرق نوشت: مقام‌های قطری گفته‌اند که در‌حال‌حاضر سنوار از «کاغذ و قلم» برای پیام‌رسانی و ارتباط استفاده می‌کند.

یحیی سنوار جانشین اسماعیل هنیه کجاست؟
کد خبر: 678076
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۷ ۰۸:۱۶:۱۹

روزنامه شرق از وضعیت یحیی سنوار گزارشی تهیه کرده است.

به گزارش شرق، در‌حالی‌که ارتش اسرائیل به موازات جنگ غزه، بر هدف قرار‌دادن مقامات ارشد و فرماندهان حزب‌الله لبنان و تسلیحات و مهمات این گروه تمرکز کرده است، برخی گزارش‌ها از پنهان‌شدن و بی‌خبری مطلق از یحیی سنوار،‌ فرمانده گروه حماس، خبر می‌دهند. رسانه‌ها گزارش دادند که مقامات قطری درگیر در مذاکرات آزادسازی گروگان‌ها، هفته گذشته به خانواده‌ گروگان‌های اسرائیلی گفتند که یحیی سنوار، فرمانده حماس، ناپدید شده است و دیگر با میانجی‌های قطری ارتباط برقرار نمی‌کند. این مقام‌ها افزودند که آنها معتقدند سنوار خود را در میان گروگان‌ها محصور کرده است تا در امان باشد. پنهان‌شدن یحیی سنوار در حالی است که ارتش اسرائیل در روزهای گذشته تعدادی از مقامات ارشد گروه حماس را هدف قرار داده است.

این روزنامه افزوده است: در همین حال به نقل از مقام‌های قطری آمده است که با وجود بی‌خبری از یحیی سنوار، هیچ مدرکی دال بر اینکه او مرده باشد، وجود ندارد. مقام‌های قطری گفته‌اند که در‌حال‌حاضر سنوار از «کاغذ و قلم» برای پیام‌رسانی و ارتباط استفاده می‌کند. آنها مدعی شدند سرنوشت اسماعیل هنیه، رهبر پیشین گروه حماس، توافق آتش‌بس گروگان‌ها را چالش‌برانگیزتر کرده است. ‌پیش‌از‌این تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که موضع یحیی سنوار در طول فعالیتش نشان می‌دهد برای دستیابی به توافق آتش‌بس با اسرائیل اشتیاقی نخواهد داشت؛ توافقی که بسیاری همچنان منتظرند به نبرد در غزه پایان دهد و به بازگشت گروگان‌های زنده و مرده اسرائیلی منجر شود. مأموران اطلاعاتی اسرائیل و ایالات متحده معتقدند راهبرد یحیی سنوار این است که جنگ در غزه را تا زمانی که برای از بین بردن شهرت و اعتبار بین‌المللی اسرائیل و آسیب‌رساندن به روابط آن با متحد اصلی‌اش آمریکا لازم است، ادامه دهد.

شرق نوشته است: در روزهای گذشته نیویورک‌تایمز گزارشی منتشر کرد و نوشت که «بنا بر ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده، یحیی سنوار در پی حملات اسرائیل به حز‌ب‌الله در لبنان، از اینکه حزب‌الله و حامیانش به کمکش نیامده‌اند، ناامید شده و توافق آتش‌بس را مسدود کرده است». به گفته مقامات آمریکایی، سنوار بر این باور است که اگر اسرائیل درگیر جنگ بزرگ‌تری شود، مجبور است فشار عملیات در غزه را کاهش دهد. این مقام‌ها گفته‌اند رهبر حماس فکر می‌کند از جنگ با اسرائیل جان سالم به در نمی‌برد و به‌ همین دلیل مذاکرات آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را متوقف کرده است. آنها همچنین مدعی شدند حماس اکنون دیگر به دستیابی به توافق آتش‌بس با اسرائیل تمایلی ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها