کد خبر: 681777
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۷ ۱۸:۴۸:۵۸
| |

معاون وزیر خارجه: ایران در برابر هر تعرضی به تمامیت ارضی با قدرت می‌ایستد

معاون وزیر خارجه ایران گفت تهران در اظهارت جدیدش اعلام کرد که ایران در برابر هر تعرضی به تمامیت ارضی با قدرت می‌ایستد.

معاون وزیر خارجه: ایران در برابر هر تعرضی به تمامیت ارضی با قدرت می‌ایستد
کد خبر: 681777
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۷ ۱۸:۴۸:۵۸

معاون وزیر خارجه ایران گفت تهران «همواره مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو را برای حل معضلات بین‌المللی و منطقه‌ای برگزیده است و بر تنش‌زدایی و ثبات در منطقه تاکید دارد اما همزمان در برابر هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و استقلال خود با قدرت خواهد ایستاد».

به گزارش ایسنا، مراسم گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد روز دوشنبه با « کاظم غریب‌آبادی» معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «استفان پریزنر» هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، «ژیلا مهدی آقایی» مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و جمعی از نمایندگان و سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران در  مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی برگزار شد. 

غریب‌آبادی طی سخنانی ضمن اشاره بر نقش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران سازمان ملل متحد، بر تعهد ایران نسبت به ترویج چندجانبه‌گرایی و تلاش به منظور  ارتقا فرهنگ صلح، عدالت، همکاری و همزیستی بین‌المللی بر اساس حقوق بین‌الملل و اصول منشور سازمان تاکید کرد.

او گفت که مواجه با بحران‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کنونی، بدون توسل به تلاش‌های مشترک همه کشورها و ملت‌ها مقدور نیست.

اقدامات قهرآمیز مغایر با اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد است

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: مهم‌ترین تراژدی و بحران جهان امروز ما ادامه کارزار بی‌سابقه نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی علیه مردم منطقه به‌خصوص مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در غزه و لبنان با حمایت بدون قید و شرط آمریکا و کشورهای مدعی حقوق‌بشر است که از یک سال گذشته و به نحو افسار گسیخته‌ای در جریان است و متاسفانه روز به روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود.

او افزود جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اعمال هرگونه اقدام قهرآمیز یکجانبه، مغایر با اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد است و اعمال چنین اقداماتی در عمل به تضعیف حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی، نظم جهانی، همبستگی بین‌المللی، چندجانبه‌گرایی و در نهایت اقتدار سازمان ملل متحد می‌انجامد.

غریب‌آبادی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو را برای حل معضلات بین‌المللی و منطقه‌ای برگزیده است و بر تنش‌زدایی و ثبات در منطقه تاکید دارد. ما بر نقش محوری سازمان ملل در این زمینه باور و تاکید داریم و همگان را به حرکت در این مسیر دعوت می‌نماییم، اگرچه همزمان دولت و ملت بزرگ ایران در برابر هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و استقلال خود با قدرت خواهد ایستاد.

سازمان ملل اقدامات ایران در پیشبرد مشارکت عملی با جامعه بین‌المللی را تصدیق می‌کند

در ادامه استفان پریزنر نیز ضمن اشاره به روابط مثمرثمر و  طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد و سابقه حضور دفتر سازمان ملل متحد در ایران از سال ۱۹۵۰، به برخی اقدامات و فعالیت‌های این سازمان طی یک سال گذشته در کشورمان  پرداخت.

او گفت سازمان ملل متحد اقدامات دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد توسعه فراگیر و مشارکت عملی با جامعه بین‌المللی را تصدیق می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها