کد خبر: 222829
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

مرتضی علی عباس میرزایی، کارگردان سینما، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

نولان پروردگار خلاقیت در سینماست/ نولان یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان دهه 90 میلادی است/ نولان برای مخاطبانش یک پازل می‌چیند و به آنها کمک می‌کند آن را حل کنند

مرتضی علی عباس میرزایی گفت: نولان یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان دهه 90 میلادی است. او بعد از این دوره خودش را به دهه‌های بعدتر تعمیم می‌دهد و امروز در نقش یک پروردگار را در سینما بازی می‌کند. او پروردگار خلاقیت در سینماست.

نولان پروردگار خلاقیت در سینماست/ نولان یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان دهه 90 میلادی است/ نولان برای مخاطبانش یک پازل می‌چیند و به آنها کمک می‌کند آن را حل کنند
کد خبر: 222829
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کریستوفر نولان خالق «بتمن» و «ممنتو» یکی از پایه گذاران سینمای سرگرم‌کننده در دنیا است. آثار او تاکنون بیش از 4 میلیارد دلار فروخته‌اند و 26 نامزدی اسکار به دست آورده‌اند.

مرتضی علی عباس میرزایی، کارگردان سینما، در توضیح نقش این کارگردان مشهور انگلیسی در سینمای جهان به اعتمادآنلاین گفت: «نولان یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان دهه 90 میلادی است. او بعد از این دوره خودش را به دهه‌های بعدتر تعمیم می‌دهد و امروز نقش یک پروردگار را در سینما بازی می‌کند. او پروردگار خلاقیت در سینماست. نولان کسی است که فیلم «Inception» را می‌سازد. کارگردان انگلیسی نظام غیر استودیویی را فوق‌‌العاده به تصویر می‌کشد. نولان تمام توانمندی سینمای آنالوگ را در خدمت می‌گیرد. او این کار را در فیلم «Dunkirk» انجام داد.»

عباس میرزایی ادامه داد: «نولان به فضای سینمای سرگرم‌کننده چیزهای جدیدی اضافه کرده است که در دنیا بی‌نظیر است. به عنوان مخاطب زمانی که فیلم‌های او را می‌بینم به غیر از اینکه سرگرم می‌شوم ناخوداگاه به فکر هم فرو می‌روم. گذاشتن تفکر در کنار سرگرمی چیزی است که در دنیا کم‌نظیر است. برای نولان مهم است که با مخاطب عام و گسترده ارتباط برقرار کند. سوالی که او در فیلم «Interstellar» برای مخاطب مطرح می‌کند سوال خیلی مهمی است. نولان معضل‌های به وجود آمده برای کشاورزی و بی‌‌آبی در دنیا را مطرح می‌کند. نولان همواره پیشرو است و جلوتر از زمانه خود حرکت می‌کند.»

عباس میرزایی درباره چگونگی ارتباط بین مخاطبان و نولان گفت: «نولان برای مخاطبانش یک پازل می‌چیند و به آنها کمک می‌کند آن را حل کنند. اگر بخواهم بهتر بگویم او با مخاطبان بازی می‌کند. کسی را نمی‌شناسم که یک بار فیلم نولان را دیده باشد و پیگیر آثار بعدی او نباشد. نولان انسان عجیب‌غریبی است که روح بزرگی دارد. خالق «بتمن» دغدغه همه مردم دنیا را دارد. برعکس ما که همواره به دنبال تزویر و تظاهر هستیم. بیشتر مردم دنیا «بتمن» و «ممنتو» را دیده‌اند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها