کد خبر: 248358
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

نمایش فیلم‌های امیر نادری در جشنواره فیلم «توکیو فیلمکس»

جشنواره بین‌المللی فیلم «توکیو فیلمکس» ژاپن سه فیلم از امیر نادری و یک فیلم دیگر او را در مقام نویسنده فیلم‌نامه در بخش ویژه‌ای به نمایش گذشت.

نمایش فیلم‌های امیر نادری در جشنواره فیلم «توکیو فیلمکس»
کد خبر: 248358
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| این جشنواره روز 27 آبان (17 نوامبر 2018 میلادی) در منطقه «هی‌بی‌یا» و «یوراکوچو» در حومه پایتخت ژاپن آغاز شد و تا 4 آذر 1397 (25 نوامبر) به کار خود ادامه داد.

دست‌اندرکاران این جشنواره - که سابقه برگزاری آن به سال 2000 میلادی به دست تاکشی کیتانو، کارگردان سرشناس ژاپنی برمی‌گردد - در نوزدهمین دور این رویداد سینمایی آسیائی و در بخش نمایش ویژه، بر روی فیلم‌های امیر نادری تمرکز کردند.

در این میان علاوه بر فیلم‌های «انتظار» و «ساز دهنی» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم دیگر این کارگردان به نام چراغ جادو و یک فیلم دیگر به نام فارنهایت 451 به نویسندگی او هم به نمایش درآمد.

یکی از تصاویر فیلم ایرانی «انتظار» مورد توجه مسئولان نوزدهمین جشنواره فیلم «توکیو فیلمکس» قرار گرفت و به عنوان طرح اصلی پوستر این دوره انتخاب شد.

فیلم «انتظار» از تولیدات کانون در سال 1353 را فیروز ملک‌زاده فیلمبرداری و حسین صدری آن را تدوین کرده است.

بازیگران این فیلم کلاسیک کودک و نوجوان نیز حسین حیدری، زهره قهرمانی و فرزانه یوسفی هستند.

در همین حال فیلم سازدهنی نیز که به تازگی ترمیم و بازسازی شده است در این رویداد سینمایی با استفاده از نسخه دیجیتال به نمایش درآمد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها