کد خبر: 261466
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۳:۳۶:۰۰
| |

علیرضا داوودنژاد، کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

فیلم‌هایی که در جشنواره دیده نمی‌شوند شرایط اکران مناسبی را تجربه نمی‌کنند/ به علیرضا داوودنژاد بی‌اعتنایی شده است/ چرا آقای داروغه‌زاده به عنوان دبیر جشنواره با ما تماسی نگرفت؟

علیرپا داوود نژاد گفت: «علیرضا داوود نژاد درباره بی‌اعتنایی دبیر جشنواره ملی فیلم فجر گفت: «قطعا به علیرضا داوودنژاد بی‌اعتنایی شده است. عقیده دارم که جشنواره می‌توانست پیگیر فیلم مصائب شیرین 2 باشد و به عنوان فیلمساز به من احترام بگذارند. چرا آقای داروغه‌زاده به عنوان دبیر جشنواره با ما تماسی نگرفت؟»

فیلم‌هایی که در جشنواره دیده نمی‌شوند شرایط اکران مناسبی را تجربه نمی‌کنند/ به علیرضا داوودنژاد بی‌اعتنایی شده است/ چرا آقای داروغه‌زاده به عنوان دبیر جشنواره با ما تماسی نگرفت؟
کد خبر: 261466
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۳:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا داوودنژاد بعد از 20 سال دوباره «مصائب شیرین» را می‌سازد البته «مصائب شیرین2» را. فیلمبرداری این اثر نزدیک به دوسال به طول انجامیده و نیمی از آن در لندن فیلمبرداری شده و اکنون بخش انتهایی آن در تهران در حال فیلمبرداری است در این اثر نیکی کریمی رضا داودنژاد، مونا داودنژاد و ترلان پروانه نقش‌آفرینی می‌کنند.

علیرضا داوود نژاد کارگردان فیلم «مصائب شیرین 2» درباره عدم حضور این فیلم در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: «خیلی جالب و در عین حال عجیب است که فیلم ما «مصائب شیرین 2» در جشنواره حضور ندارد. البته قرار بود که این اتفاق رخ دهد. اما امروز چنین فیلمی در جشنواره حضور ندارد. طی تماسی که با سیمون سیمونیان داشتم او را در جریان اینکه در حال فیلمبرداری هستیم قرار دادم. اطلاع دادم که فرصت اسم‌نویسی را از دست داده‌ایم و آقای سیمونیان در جواب به من گفت که موضوع مهمی نیست و همین که به صورت تلفنی اطلاع دادید ما ثبت نام را انجام شده می‌دانیم.»

کارگردان مطرح سینمای ایران درباره بخش‌های فیلمبرداری شده فیلم «مصائب شیرین 2» گفت: «طی صحبتی که با آقای سیمون سیمونیان داشتم اعلام کردم که قسمت‌های بخش انگستان فیلمبرداری شده است و فقط بخش ایران مانده که در ماه دی‌ماه آن هم انجام می‌شود حتی فارابی هم در جریان این موضوع بود. آقای سیمونیان هم در جواب به من گفتند مساله‌ای نیست فقط شما فیلم را به ما برسانید. اما بعد از این مکالمه‌ها برنامه‌های جاری جشنواره پیش رفت. فیلم‌ها انتخاب شد. اما کسی نه به ما خبر داد و نه کسی درباره این موضوع صحبت کرد.»

علیرضا داوود نژاد درباره بی‌اعتنایی دبیر جشنواره ملی فیلم فجر گفت: «قطعا به علیرضا داوودنژاد بی اعتنایی شده است. عقیده دارم که جشنواره می‌توانست پیگیر موضوع باشد و به عنوان فیلمساز به من احترام بگذارند. حتی با آقای خرقه پوش هم تماسی حاصل نشد. همواره در سالهای اخیر اگر موضوعی درباره فیلم‌های من پیش می‌امد با آقای خرقه پوش که تدوینگر ما هستند تماس می‌گرفتند اما امسال بی توجهی کردند و ما را ندیدند. چرا آقای داروغه‌زاده به عنوان دبیر جشنواره با ما تماسی نگرفت؟ »

کارگردان فیلم « کلاس هنر پیشگی» درباره زمان فیلمبرداری « مصائب شیرین 2» و شرایط اکران آن گفت: «نزدیک به دو سال است که فیلمبرداری «مصائب شیرین 2» ادامه دارد. برای خودم به هیچ وجه ناراحت نیستم به این دلیل که جشنواره آن قدر‌ها هم برای من جذابیت ندارد. اما بچه‌هایی که در این دوسال فعالیت داشتند قطعا مایل بودند که دیده شوند و این اتفاق در جشنواره رخ می‌داد. معضل بعدی بحث اکران عمومی فیلم سات. متاسفانه فیلم‌هایی که در جشنواره دیده نمی‌شوند شرایط اکران مناسبی را هم تجربه نمی‌کنند.»

داوودنژاد در پایان درباره نمایش «مصائب شیرین 2» در بخش جانبی جشنوار فجر گفت: «چنین پیشنهادی به من شده است اما واقعا نمی‌دانم این بخش جانبی چیست و چه کارکردی دارد. می‌دانم دست ما از جایزه کوتاه است و شاید نمایشی این میان داشته باشیم که هنوز تصمیم نگرفتیم زیرا از جزئیات اطلاعی ندارم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها