کد خبر: 272440
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

مهدی احمدی، بازیگر و نقاش با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اهالی هنر حمایتی نمی‌بینند/ تا وقتی سیاست‌های کلی تغییر نکند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد/ بهترین افراد هم نمی‌توانند در سیستم معیوب فعالیت کنند/ بایدها و نبایدهای ارشاد ربطی به این وزارتخانه ندارد

مهدی احمدی، بازیگر و نقاش در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گفت: بایدها و نبایدهای ارشاد ربطی به این وزارتخانه ندارد. یک سیاست کلی است و افرادی هم که در وزارت فرهنگ و ارشاد سر کار می‌آیند، از جنس همان سیاست‌ها هستند. مثلا در مورد تخصیص بودجه چقدر به فکر هنر و هنرمند هستند و چقدر بودجه به فعالیت‌های بی‌ربط در این وزارتخانه اختصاص می‌یابد؟

اهالی هنر حمایتی نمی‌بینند/ تا وقتی سیاست‌های کلی تغییر نکند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد/ بهترین افراد هم نمی‌توانند در سیستم معیوب فعالیت کنند/ بایدها و نبایدهای ارشاد ربطی به این وزارتخانه ندارد
کد خبر: 272440
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ گستردگی هنرهای تجسمی به‌گونه‌‏ای است که هیچ شاخه‌ای دیگری از هنر از دسترس آن دور نمی‎‌ماند. با نگاهی سطحی به این بخش، می‌توان ردپای هنرهای تجسمی را در سایر هنرها دید. نقاشی و گرافیک نیز به‌عنوان جریان‌های مهم هنرهای تجسمی، اثرگذاری بسیاری بر مخاطبان دارند. این در حالی است که هنرمندان تجسمی گلایه‌های بسیاری از بی‌توجهی به فعالیت خود دارند. در این میان، علاوه بر بی‌توجهی رسانه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نگاه تاثیرگذاری به این شاخه از هنر ندارد.

مهدی احمدی، بازیگر و نقاش نیز از بی‌توجهی به هنرهای تجسمی گلایه دارد. او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: «بر اساس یک سیاست کلی، خیلی نباید از هنرمند حمایت کرد. حمایت‌هایی به اندازه بیمه و امور روزمره را از وزارت فرهنگ و ارشاد دیده‌ایم اما حمایت‌های بیشتر، نه.»

این بازیگر بیان کرد: «بایدها و نبایدهای ارشاد ربطی به این وزارتخانه ندارد. یک سیاست کلی است و افرادی هم که در وزارت فرهنگ و ارشاد سر کار می‌آیند، از جنس همان سیاست‌ها هستند. مثلا در مورد تخصیص بودجه چقدر به فکر هنر و هنرمند هستند و چقدر بودجه به فعالیت‌های بی‌ربط در این وزارتخانه اختصاص می‌یابد؟»

هنرهای تجسمی در انتظار حمایت

این فارغ‌التحصیل رشته گرافیک در مورد نگاه‌ سلیقه‌ای به هنرهای تجسمی گفت: «به نظر می‌رسد حمایت‌ها از بخش هنر هم مربوط به فعالیت‌هایی است که تفکر بخش حاکم را ترویج دهد. بقیه اهالی هنر که جمعیت بسیاری هم هستند، حمایت نمی‌بینند. چرا که ذات هنر با خیلی چیزها متفاوت است و به نظر می‌رسد نباید حمایت شود. در این میان انگار وزارت ارشاد اساسا با حرف نو مخالف است، جز اینکه دکوری درست کرده و در حد شعار اعلام می‌کنند ما این فعالیت‌ها و این حمایت‌ها را در راستای هنر داشتیم.»

این نقاش و بازیگر ادامه داد: «من اصولا به تغییرات ارشاد خوشبین نیستم. تا وقتی سیاست‌های کلی تغییر نکند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. هنرمندان بسیاری پیش از این با عشق و قدرت خواستند که با همفکری تغییراتی ایجاد کنند اما سرخورده و ناامید فاصله گرفتند که انگار در این سیستم نمی‌شود کار کرد. در سیستم معیوب، بهترین افراد هم نمی‌توانند فعالیت کنند. مدیرانی که منصوب می‌شوند، تفکرات خاصی دارند که همان تفکرات، اجازه هیچ تغییری نمی‌دهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها