کد خبر: 273717
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

مهرداد فرید، رئیس هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان و کارگردانان با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ناظر کار هنری، باید چند پله از هنرمند بالاتر باشد/ ارشاد در کار فرهنگ دخالت نکند

مهرداد فرید، رئیس هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان و کارگردانان گفت: دولت به خودش این حق را داده که در تولید فرهنگی دخالت کند، در حالی که باید در حد نظارت می‌ماند نه دخالت. در واقع حتی حمایت‌ها هم منجر به تولیدات پروپاگانداست که باب دل مردم نیست. اگر حمایت می‌شود بیشتر سوق دادن به سمت تبلیغات دولتی است.»

ناظر کار هنری، باید چند پله از هنرمند بالاتر باشد/ ارشاد در کار فرهنگ دخالت نکند
کد خبر: 273717
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک سال و نیم پیش شورای مرکزی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران، در نامه‌ای به وزیر ارشاد درخواست‌های خود را به او منتقل کردند. اکنون حدود 18 ماه از آغاز فعالیت سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد می‌گذرد. حال باید دید که این دوره، چه تغییراتی در شرایط تهیه کنندگان ایجاد شده است. هرچند به گفته بسیاری از اهالی هنر، هر بار، چهار سال می‌گذرد و همچنان مشکلات باقی می‌ماند.

مهرداد فرید، رئیس هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان و کارگردانان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز نارضایتی کرده و می‌گوید: «به طور کلی این نارضایتی در چند دهه گذشته بوده است. به نظر من، گرایش دولت در این سال‌ها در مورد امر فرهنگ، بیشتر شکل و شمایل مارکسیستی، کمونیستی داشته و تلاش کرده فعالیت‌های هنری را بیشتر رنگ و بوی دولتی بدهد، این موضوع بزرگ‌ترین سم هنر در این سال‌ها بوده است.»

به گفته او، «دولت به خودش این حق را داده که در تولید فرهنگی دخالت کند، در حالی که باید در حد نظارت می‌ماند نه دخالت. در واقع حتی حمایت‌ها هم منجر به تولیدات پروپاگانداست که باب دل مردم نیست. اگر حمایت می‌شود بیشتر سوق دادن به سمت تبلیغات دولتی است.»

رئیس هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان و کارگردانان درباره عملکرد ارشاد گفت: «تنها خواسته من از ارشاد این است که در کار فرهنگ دخالت نکند. اگر هم می‌خواهد حضور پیدا کند، نظارت پسینی داشته باشد نه پیشینی. یعنی اگر کاری تولید و منتشر شد، پس از آن دولت نظارت کند و اگر مشکلی بود، در آن زمان دولت تذکر دهد. در آن صورت هم یک هیات آگاه و شورای متخصص نظارت داشته باشند، نه یک کارمند دولت که مملو از نقائص است و سواد کافی ندارد. کسی باید در کارهای هنری نظارت داشته باشد که خودش چند پله از هنرمند بالاتر باشد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها