کد خبر: 282892
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۳:۵۴:۰۰
| |

آوایی از سیل با سرنانوازی احسان عبدی‌پور منتشر شد+فیلم

باتوجه به رویدادهای تلخ مرتبط با سیل در مناطق مختلف کشور بخشی از نوازندگی احسان عبدی‌پور (نوازنده سرنا) با تصاویر تلخ تخریب خانه‌ها و مصائب آسیب‌دیدگان تدوین شده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

آوایی از سیل با سرنانوازی احسان عبدی‌پور منتشر شد+فیلم
کد خبر: 282892
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ با توجه به رویدادهای تلخ مرتبط با سیل در مناطق مختلف کشور، بخشی از سرنانوازی احسان عبدی‌پور با تصاویر تلخ تخریب خانه‌ها و مصائب هم‌وطنان در شهرهای آسیب‌دیده تدوین شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

احسان عبدی پور نوازنده‌ سرنا و اهل خطه لرستان است که در جشنواره‌های مختلفی حضور یافته و طی اجراهای برون‌مرزی و همکاری با ارکسترهای غربی، ساز سرنا را به هنرمندان دیگر کشورها شناسانده است.

در نماهنگ ذیل که ضبط موسیقی آن برعهده سیامک سلاطی بوده، احسان عبدی‌پور مقام «چمری» را می‌نوازد و تصاویر آن نیز واقعی و مربوط به سیل‌های اخیر است.

«چمر» آیین ویژه سوگواری است که در میان مردم استان‌های لرستان، کرمانشاه و ایلام اجرا می‌شود و مقام «چمری» نیز بر همین اساس شکل گرفته با سورنا و دهل اجرا می‌شود. به طور معمول برای اجرای آیین «چمر» جایگاهی را تعیین می‌کنند که به «چمرگاه» معروف است و با بالا آمدن آفتاب و به نوا درآمدن سرنا و دهل نوای چمری آغاز می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها