کد خبر: 289017
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۴:۲۹:۲۲
| |

لنز عکاس انگلیسی بر ماهی‌های قرمز ایرانی زوم شد

ماهی قرمزهای سفره هفت سین ایران، سوژه عکاسی «کلو دیو متیوس» عکاس انگلیسی در سفر به ایران شد.

لنز عکاس انگلیسی بر ماهی‌های قرمز ایرانی زوم شد
کد خبر: 289017
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۴:۲۹:۲۲

اعتمادآنلاین| این عکاس غربی در سال 2010 در سفری 10 ماهه که از چین شروع شد و تا انگلیس ادامه یافت، به دنیایی رسید که تاکنون ندیده بود.


وی با برگزاری نمایشگاهی از عکس های گرفته شده در جریان این سفر به کشورهای حاشیه دریای خزر، بازدیدکنندگان را به همان حال و هوا و فضا می‌برد.


دیو متیوس از سال 2010 تا 2015، پنج کشور هم مرز در دریای خزر را زیر پا گذاشت و فیلمی مستند از فرهنگ، سنن و مردمان این منطقه تهیه کرد.


افزون بر این عکس هایی که وی در این سفر گرفت، موضوع کتابش به نام «خزر: المان‌ها» را به خود اختصاص داد که در سال 2018 چاپ شد و یک جایزه کسب کرد.


30 اثر عکاسی وی که در جریان این سفر تهیه شده، در نمایشگاهی در موزه باستان‌شناسی و قوم‌شناسی «پی بادی» هاروارد به نمایش گذاشته شده است.


این نمایشگاه از روز شنبه هفته جاری (7 اردیبهشت) آغاز به کار کرد و تا 17 فوریه 2020 (28 بهمن) در این موزه دایر است.


دیو متیوس در شرح سفر خود گفت: به این منطقه بسیار علاقمند شدم، با پرسه در این منطقه، عکس های مردمی را می گرفتم که با دریا ارتباط دارند و به دلایل مختلف، به این آب ها گام می‌نهند.


وی در جریان سفر به ایران، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و روسیه اجازه داد تا ویژگی های مختلف مردمان این منطقه، جهت لنزش را هدایت کند. عکس های وی، گویای روابط پیچیده ای است که ساکنان این منطقه با محیط شان دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها