کد خبر: 382653
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۷:۲۲:۴۱
| |

در نشست خبری فیلم "روز بلوا" مطرح شد:

قصد نداشتیم یک پرونده سیاسی را بازکنیم/ روحانیت بخشی از جامعه است و قابل گفتگوست

مهران کاشانی (نویسنده) درخصوص نقد ساختار دولت و مسئولان گفت: روحانیت در ساختار جامعه جایگاه خاصی دارد. در این اثر من بیشتر به درام م‌ اندیشیدم و داستان مردی را مطرح کردم که روحانی است و دچار لغزش می‌شود و باید تصمیم بگیرد.

قصد نداشتیم یک پرونده سیاسی را بازکنیم/ روحانیت بخشی از جامعه است و قابل گفتگوست
کد خبر: 382653
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۷:۲۲:۴۱

اعتمادآنلاین| نشست خبری فیلم روز بلوا با حضور عوامل و بازیگران این فیلم و اجرای منصور ضابطیان برگزار شد.

برخی از منتقدین با اشاره به آنکه انتخاب کاراکتر روحانی به عنوان سوژه اصلی فیلم به نوعی چالش برانگیز است چرایی این انتخاب را از دست اندرکاران پرس و جو کردند و بهروز شعیبی (کارگردان) با اشاره به آنکه ایده اولیه فیلم بر اساس التهابات اقتصادی اخیر جامعه بوجود آمده است، گفت: باتوجه به غفلتی که هریک از ما می‌توانیم در زندگی داشته باشیم و آنکه یک شخصیت چگونه می‌تواند در این قاب جای گیرد، به شخصیت روحانی رسیدیم. طرح را برای اوج فرستادم و قبول کردند اما سفارشی نبود. هر موضوعی که در فیلم مطرح شده حاصل تعامل است.

او ادامه داد: بر این باورم که روحانیت بخشی از جامعه است و قابل گفتگو است.

شعیبی با اشاره به آنکه نتیجه‌گیری درخصوص شخصیت‌های فیلم برعهده مخاطب است، درباره ساده‌لوح بودن شخصیت روحانی فیلم یادآور شد: در بخش‌هایی اشاره داشتیم که روحانیت درس اقتصاد می‌خواند و به این موضوع اشراف دارد اما وقتی دایره خانواده و استفاده از اعتماد مطرح می‌شود همه چیز شکل دیگری به خود می‌گیرد.

او یادآور شد: "روز بلوا" یک بلوای درونی را مدنظر دارد. شاید روزی برسد که باید خودمان را قضاوت کنیم.

کارگردان فیلم روز بلوا ادامه داد: با یک درام روبه رو هستیم حتا شاید فیلم به لحاظ روانی کمی ریتم کند داشته باشد. در واقع ما قصد نداشتیم یک پرونده سیاسی را بازکنیم.

شعیبی گفت: به نظریه‌هایی در خصوص فساد دولتی نپرداختیم اما گفتگو را مطرح کردیم چراکه وقتش رسیده که گفتگو کنیم. این ربطی به "اوج" ندارد و با هر سرمایه‌گذار دیگری هم همین طور فیلم را می‌ساختم. وقتی اخلاق به میان می‌آید انسانیت مطرح می‌شود.

مهران کاشانی (نویسنده) درخصوص نقد ساختار دولت و مسئولان گفت: روحانیت در ساختار جامعه جایگاه خاصی دارد. در این اثر من بیشتر به درام م‌ اندیشیدم و داستان مردی را مطرح کردم که روحانی است و دچار لغزش می‌شود و باید تصمیم بگیرد.

او ادامه داد: ما در قصه موضوعی سیاسی را مدنظر داشتیم و سعی کردم در قالب این داستان مطرح کنم.

لیلا زارع (بازیگر) نیز در خصوص نقشی که ایفا کرده است، گفت: آنچه که در فیلمنامه نوشته شده بود را اجرا کردم. برای ایفای هر نقش تحقیق می‌کنم. در عین حال مشاهده کردن بهترین ابزار است.

کارن همایون فر (آهنگساز) نیز در خصوص ارکستراسیون فیلم گفت: موسیقی فیلم عمدا دلهره‌آور است. استفاده از شعر هم همراستا با موسیقی فیلم است.

داریوش ارجمند (بازیگر) با اشاره به آنکه شجاعت شعیبی برای نشان دادن یک بلوا، او را جذب این فیلم کرده است، گفت: خودسوزی آدم‌ها جلوی صندوق‌های مالی و اعتباری و فریاد آدم‌هایی که دارایی‌شان را از دست داده‌اند را نشان دادن مهم است و جرات می‌خواهد.

"روز بلوا" فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی، نویسندگی مهران کاشانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان محصول سال 1398 است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

خواندنی ها