کد خبر: 409300
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۹:۴۸:۲۶
| |

«حراج» در رادیو نمایش

«حراج» نمایشنامه‌ای از یوکیو میشیما است که در قالب صحنه‌ای است و در فضای رادیویی تنظیم شده است.

«حراج» در رادیو نمایش
کد خبر: 409300
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۹:۴۸:۲۶

اعتمادآنلاین| بهمن وخشور کارگردان و تنظیم کننده نمایشنامه «حراج» درباره این اثر که قرار است در قالب نمایش رادیویی از رادیو نمایش پخش شود به خبرنگار مهر بیان کرد: «حراج» نمایشنامه‌ای از یوکیو میشیما است که در قالب صحنه‌ای است و در فضای رادیویی تنظیم شده است. طبیعتاً برای این کار باید صحنه‌های تصویری نمایشنامه را به صحنه‌های صدا و رادیویی نزدیک می‌کردیم. همچنین زمان نمایش حدود یک ساعت است که در نمایش رادیویی به حدود 30 دقیقه رسید.

وی درباره داستان این نمایشنامه نیز توضیح داد: داستان این نمایش در یک پرده پخش می‌شود و در ابتدای قصه، فضایی از یک عتیقه فروشی روایت می‌شود که صاحب آنجا یک کمد لباس یا جارختی عجیب و غریب را به حراج گذاشته است و عده‌ای هم درصدد خرید آن هستند.

وخشور با اشاره به نمایشنامه‌های میشیما عنوان کرد: تقابل بین سنت و مدرنیته در آثار این نویسنده وجود دارد و در این نمایشنامه مشهودتر است. او در آثارش آدم‌های تکنولوژی زده و ثروتمندان تازه به دوران رسیده را نشان می‌دهد که با ناآگاهی نمی‌دانند چه می‌کنند و حاضرند پول زیادی در قبال آنچه ارزش ندارد بپردازند.

وی اضافه کرد: ویژگی دیگری که در این کار و دیگر کارهای این نویسنده وجود دارد اتفاقی است که به واسطه عمل و عکس‌العمل و کارما می‌بینید. هدفش هم این است که بپذیرید با طبیعت آشتی کنید، همه چیز را در خود ببینید و نتیجه کارهای خود را شاهد باشید.

وخشور در پایان درباره افکت‌های این نمایش نیز بیان کرد: ما افکت‌های مرتبط با برگزاری حراج و همهمه‌هایی که پیش می‌آید و یا صداهایی که بواسطه اشیاست و خود کمد یا باز و بسته شدن در، صدای پاها و درگیری‌ها را در نمایش داریم. افکت بحث مهمی در نمایش‌های رادیویی است و اگر نباشد شنونده نمی‌تواند فضا را تصور کند. افکت به درک بهتر جغرافیا و فضاسازی کمک می‌کند.

سایه کبیری، سجاد قاطعی، افشین کامیاب فرد، آرزو تهرانی و امید دربان بازیگران نمایش هستند.

این نمایش در استودیو هشت رادیو نمایش به تهیه کنندگی محمد اسماعیل پور، افکتوری محمدرضا قبادی فر و صدابرداری جعفر جودتی ضبط شده است.

نمایش رادیویی «حراج» پنجشنبه 15 خرداد ساعت 17 در قالب برنامه «یک نمایش یک تجربه» روی آنتن می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها