کد خبر: 429297
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۱۳:۰۹:۱۷
| |

چین نخستین کشوری خواهد بود که به بازیابی کامل گیشه دست می‌یابد

چین اولین کشوری است که به طور کامل به فروش باکس آفیسش دست پیدا می‌کند.

چین نخستین کشوری خواهد بود که به بازیابی کامل گیشه دست می‌یابد
کد خبر: 429297
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۱۳:۰۹:۱۷

اعتمادآنلاین| به نقل از ورایتی، با بررسی‌های شرکت تحلیل بازار سینمای گاور استریت در بریتانیا، چین این هفته نخستین کشوری خواهد بود که به «بازیابی کامل گیشه» دست می‌یابد.

این شرکت پنج هدف تعیین کرد تا بتواند عملکرد مناطق مختلف را در مسیر بازیابی گیشه سینماها بسنجد و مقایسه کند. مرحله اول شاخص‌های نقطه‌ای است و اینکه یک منطقه بتواند اکثریت قابل توجه (80 درصد) از سینماهای خود را دوباره افتتاح کند. در مرحله پنجم هم منطقه باید بتواند در یک هفته فروشی برابر بالاترین درآمد هفتگی دو سال پیش خود داشته باشد.

گاور استریت در گزارش خود گفت که بعد از رسیدن به این مرحله، یک بازار باید مانند حالت نرمال واکنش نشان بدهد و افت و خیزهایش بسته به تقویم اکران‌ها باشد.

برای رسیدن به این هدف، چین باید بتواند در یک هفته معادل 184 میلیون دلار (1.27 میلیارد رنمینبی) فروش در گیشه داشته باشد.

با استناد به داده‌های شرکت کامسکور موویز، چین با گذشت پنج روز از هفته‌ای که جمعه قبل آغاز شد به این هدف دست یافت و تا پایان سه‌شنبه 189 میلیون دلار (1.31 میلیارد رنمینبی) کسب کرد.

باکس آفیس ملی چین برای یک هفته کامل نیز به 252 میلیون دلار رسید که بیش از 18 درصد بزرگ‌تر از همین هفته در سال 2019 بود. آن موقع چین 209 میلیون دلار در گیشه کسب کرده بود.

بیش از 90 درصد از سینماهای چین حالا باز هستند، البته فعالیت آن‌ها با محدودیت‌های ظرفیتی ادامه دارد و این موجب می‌شود بتوانند فقط نیمی از بلیت‌های موجود را بفروشند.

با این حال عملکرد چین بسیار بهتر از دیگر بازارهاست. در حال حاضر نزدیک به 65 درصد از سینماهای جهانی بر حسب سهم بازار درهای خود را دوباره باز کرده‌اند. این رقم نسبت به آمار هفته قبل که 55 درصد بود، افزایش داشته است.

باکس آفیس جهانی 2020 تا اینجا فقط 6.88 میلیارد دلار فروخته که بسیار کمتر از 27.2 میلیارد دلار میانگین فروش سه سال پیش در همین بازه زمانی است. با این حال فروش در حال افزایش است و فروش 200 میلیون دلاری که این هفته در سطح جهان ثبت شد نمایانگر افزایشی 54 درصدی نسبت به هفته قبل بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها