کد خبر: 446565
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۲:۴۹:۴۷
| |

برگزاری آنلاین جشنواره فیلم مقاومت، سبب ایجاد گفتمان مقاومت در عموم مردم می‌شود

یک مستندساز گفت: برگزاری آن‌لاین جشنواره فیلم مقاومت، سبب افزایش مخاطبان جشنواره و به تبع آن، ایجاد و گسترش گفتمان مقاومت در عموم مردم جامعه خواهد شد.

برگزاری آنلاین جشنواره فیلم مقاومت، سبب ایجاد گفتمان مقاومت در عموم مردم می‌شود
کد خبر: 446565
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۲:۴۹:۴۷

اعتمادآنلاین| رهبر قنبری؛ کارگردان و مستندساز با بیان اینکه جهان به سمت آن‌لاین شدن حرکت می‌‎کند، گفت: برگزاری جشنواره به صورت آن‌لاین اتفاقی است که باید سال‌ها پیش تجربه می‌شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، وی افزود: برگزاری آن‌لاین جشنواره‌های فرهنگی سبب تسریع و سهولت بیشتر می‌شود و می‌توان انرژی ذخیره شده در برگزاری آن‌لاین را صرف برگزاری گسترده‌تر و باکیفیت‌تر کرد.

قنبری ادامه داد: امروزه گسترش فضای اینترنتی و ظهور و بروز شبکه‌های ارتباط جمعی و پلتفرم‌های مختلف، مهمترین شئونات زندگی بشر مانند آموزش را تحت‌تأثیر قرار داده است.

برگزاری کلاس‌های آن‌لاین و یا کارگاه‌ها و کارگروه‌های مختلف با بالاترین کیفیت، بیانگر این است که جشنواره‌های فرهنگی و به معنی عام‌تر رخدادهای فرهنگی، ناگزیر از حرکت به سمت آن‌لاین برگزار شدن هستند.

عضو هیئت‌داوران بخش «فیلم کوتاه داستانی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تصریح کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌های برگزاری و اکران و همچنین گستردش دامنه مخاطبان، از مزیت‌هایی استفاده از پلتفرم‌های شناسنامه‌دار و معتبر در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و سینمایی مانند شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است.

قنبری تأکید کرد: در این شیوه برگزاری و اکران آثار منتخب راه‌‍یافته، نه‌تنها سینماگران و مخاطب خاص، بلکه خانواده‌ها نیز به عنوان مخاطب جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آثار را در کنار یکدیگر می‌بینند و این کمک شایانی به ایجاد گفتمان مقاومت در جامعه است.

این سینماگر با اشاره به نقش برگزاری آن‌لاین در کاهش حاشیه‌ها برگزاری، خاطرنشان کرد: برگزاری آن‌لاین تا حد بسیار زیادی حاشیه‌های برگزاری جشنواره‌ها را کاهش می‌دهد و همین موضوع سبب می‌شود که مسئولان برگزاری، تمرکز بیشتری روی محورها و رسالت‌هیا ذاتی جشنواره داشته باشند و بتوانند حداکثر انرژی و توان خود را صرف تحقق اهداف و رسالت‌های جشنواره کنند و به جای حاشیه، روی متن جشنواره تمرکز کنند.

این مستندساز با اشاره به لزوم توجه به حقوق مؤلف در اکران آنلاین، اظهار داشت: در این حوزه چه در اکران آن‌لاین و چه حتی در اکران‌های فیزیکی و حضوری نیز مشکل وجود داشته و دارد. پیش از این بارها و بارها حق مؤلف حتی در اکران‌های معمولی در سالن‌های سینما ضایع شده است اما در شیوه جدید آن‌لاین می‌توان با راه‌اندازی و یا استفاده از پلتفرم‌های معتبر، حتی تخمین درست‌تر و دقیق‌تری از درآمد به دست آورد که البته این موضوع تا حد زیادی نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های مربوط مانند قوه‌قضاییه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

همزمان با برگزاری مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آثار راه‌یافته به این جشنواره به صورت همزمان در دو پلتفرم «نما فیلم» namafilm.ir و «عمار یار» ammaryar.ir اکران می‌شود.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها