کد خبر: 463006
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۴:۴۷:۲۳
| |

بازی بهرام رادان در فیلم ابلق

به گفته وحید سعیدی: درباره ابلق نرگس آبیار نظرات ضد و نقیض زیاد است؛ یا دوستش دارند یا کامل آن را رد می‌کنند. در فیلمی از جنس ابلق که نظرات درباره آن صفر و صدی است، ارزش کار بازیگران بیشتر عیان می‌شود.

بازی بهرام رادان در فیلم ابلق
کد خبر: 463006
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۴:۴۷:۲۳

اعتمادآنلاین| 1. درباره ابلق نرگس آبیار نظرات ضد و نقیض زیاد است؛ یا دوستش دارند یا کامل آن را رد می‌کنند. در فیلمی از جنس ابلق که نظرات درباره آن صفر و صدی است، ارزش کار بازیگران بیشتر عیان می‌شود. اگر در چنین فیلم‌هایی، بازیگر کارش را درست انجام داده باشد و عملکردش مورد تایید هر دو طیف قرار بگیرد، یعنی مسیر را درست رفته است و توانسته از پس نقش بر بیاید. هر چند نظرات درباره بازیگران اصلی ابلق شدت و ضعف دارد ولی نظر هر دو طیف روی کیفیت بازی‌ها مثبت است.


2. بهرام رادان، الناز شاکر دوست و هوتن شکیبا همراه با مهران احمدی و گلاره عباسی، بازیگران اصلی «ابلق» هستند. هر کدام از این بازیگران به جز رادان، یک ویژگی بارز رفتاری و یا فیزیکی دارند. الناز شاکر دوست، لهجه آذری دارد، هوتن شکیبا را در قامت یک لمپن کفترباز می‌بینیم که هم به لحاظ ظاهری و هم ادبیات و لحن گویش کاملا مماس با نمونه‌های عینی است. تُک زبانی حرف می‌زند و... گلاره عباسی که کلا گریم متفاوتی دارد و با چهره‌ای دگرگون نقش ایفا می‌کند و البته مهران احمدی هم به همین شکل. در واقع همگی ابزار عینی و ملموس برای رنگ بخشیدن به بازی‌شان دارند. در این بین بهرام رادان موقعیتی متفاوت و حتی می‌توان گفت متضاد با این گروه را داراست. او نه گریم خاصی دارد و نه لهجه‌ای دارد و نه حتی نمونه تیپیکالی دارد، همه خصوصیات رفتاری او درونی است و باید آن‌ها را با کلام، حس و نگاه بروز بدهد و این یعنی قرار گرفتن بازیگر در یک موقعیت خطیر و لبه تیغی که باید با درک و تحلیل درست نقش از پس آن بربیاید.

3. رادان در سال‌های ابتدایی دهه چهارم زندگی‌اش به مصاف نقش جلال ابلق می‌رود؛ یک نقش چالش‌برانگیز و سخت. او محور محرک درام فیلم است و برخلاف دیگر کاراکترها مسلح به یک ویژگی عینی از جمله گریم متفاوت، لهجه و ... نیست و باید در این جمع طوری ظاهر شود که بتواند موتور درام را راه بیندازد و مخاطب را وارد یک مهلکه بزرگ کند. این چالش، سخت‌ترین آزمون برای یک بازیگر است. رادان اما در این کارزار از همه تجربیات بیست و چند ساله‌اش در عرصه بازیگری کمک می‌گیرد و به سلامت از مهلکه عبور می‌کند.

4. درباره کاراکتر رادان به دلیل این‌که ابلق هنوز اکران عمومی نشده و در جشنواره فجر نمایش‌های معدودی داشته، بیشتر نمی‌توان حرف زد. تا همین جا فقط می‌توان گفت رادان یکی از تکنیکی‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر سینما را در این فیلم انجام داده است: تغییر لحن کلام در مواقعی که با الناز شاکردوست روبه رو می‌شود، نگاه‌های هوسناک در مواقع لزوم و دزدیدن این نگاه در جاهای عمومی .او دقیق می‌داند جلال کجا باید مظلوم باشد و کجا حق به‌جانب شود و صدایش را بلند کند. تشخیص درست لحن‌ها متناسب با موقعیت درام، اوج کار رادان در ابلق است. او از فرصتی که به دست آورده است به درستی بهره برده و نشان می‌دهد تمام تجربیات این سال‌ها را در چله کمان گذاشته و آن را جلوی دوربین نرگس آبیار رها کرده و به هدف نشانده است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها