کد خبر: 491892
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۵۸:۱۵
| |

معاون وزیر میراث فرهنگی:

170 موزه بخش خصوصی در کشور فعال است/ توسعه پایدار نداریم

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به وجود 170 موزه خصوصی از مجموع 744 موزه موجود در کشور، گفت: هیچ توسعه و آینده‌ای پایدار نیست مگر این که مسیرش از گذشته باشد.

170 موزه بخش خصوصی در کشور فعال است/ توسعه پایدار نداریم
کد خبر: 491892
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۵۸:۱۵

اعتمادآنلاین| محمدحسن طالبیان دوشنبه شب در آئین افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها یک میراثی دارند که باید به آن توجه کنند، گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش این کار را انجام داده است.

به گزارش مهر، او افزود: اگر بخواهیم بحث نوآوری و خلاقیت را داشته باشیم باید گذشته را خوب بشناسیم و به میراث و ثروت‌های فرهنگی اهمیت دهیم.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در کشوری که 11 هزار سال سابقه زیست داریم در واقع به یک درخت تاریخی تنومند وصلیم که می‌توانیم تجربیات را به آیندگان انتقال دهیم و این خود باعث می‌شود اتفاقی برای این کشور با تکان‌های مختلف، نیفتد.

او با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها یک میراثی دارند که باید به آن توجه کنند، گفت: مثلاً وزارت راه و شهر سازی نسبت به شهرها باید بداند در گذشته شهرها چگونه ایجاد می‌شده و نسبت به محیط طبیعی چگونه اقدام می‌کردند.

طالبیان، فارس را سرزمینی جالب و پر از رمز و راز دانست و گفت: فارس تمام دوران تاریخی را داشته و از پیش از تاریخ تا به امروز چه خلاقیت‌ها و موضوعات مختلفی دارد و در واقع دوران شکوه کشور در اینجا وجود دارد و استقرارهای مهم دوره‌های هخامنشی و ساسانی را شامل می‌شود.

او با اشاره به اینکه فارس دارای انسان‌های عمیق و فرهنگی بوده و هست، افزود: بسیاری از اولین‌ها در فارس بوده مانند قلعه دختر که اولین گنبدی است که در جهان خلق می‌شود یا شهر گور که جاهای دیگر بعد از آن اقتباس کرده است.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موزه را یک مرکز پژوهشی، علمی، فنی و توسعه‌ای دانست و گفت: در دنیا موزه‌ها درست می‌شوند تا بچه‌ها بدانند هر موضوعی چه فرآیندی داشته است.

طالبیان عنوان کرد: اگر بخواهیم بحث نواوری و خلاقیت را داشته باشیم باید گذشته را خوب بشناسیم و به میراث و ثروت‌های فرهنگی اهمیت دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها