کد خبر: 536392
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۰۹:۱۶:۳۲
| |

کاظم سیاحی، بازیگر فیلم شهرک:

دوست ندارم در ژانر خاصی محدود شوم

کاظم سیاحی بازیگر گفت: کار در فضای جدی را بیشتر دوست دارم. علی حضرتی هم با توجه به شناختی که از من داشت و همچنین آگاهی که خودم از خودم داشتم این همکاری را پذیرفتم.

دوست ندارم در ژانر خاصی محدود شوم
کد خبر: 536392
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۰۹:۱۶:۳۲

کاظم سیاحی، بازیگر سینما و تلویزیون و سینمایی شهرک گفت و گویی را به مناسبت اکران  این فیلم در چهلمین جشنواره فجر  با روزنامه اعتماد انجام داده اند.

متن گفت و گو به شرح زیر است:

*جناب سیاحی بحث را از چهره و بازی متفاوت‌تان در فیلم شهرک آغاز کنیم که از نقش‌های کمدی شما فاصله زیادی دارد. کمی از فرآیند پذیرش این کاراکتر برای‌مان صحبت کنید؟ 

وقتی از جانب علی حضرتی این شخصیت به من پیشنهاد شد در ابتدای امر از ایده این کار خوشم آمد ولی بعید می‌دانستم به دلیل تداخل کاری که آن روزها داشتم این همکاری شکل بگیرد ولی خب خوشبختانه این اتفاق افتاد.

   *دستیار کارگردانان گروهی از عوامل تولید فیلم هستند که برای حضور در پروژه زیاد با آنها سر و کار دارید. چه جاذبه‌ای در این شخصیت وجود داشت که آن را پذیرفتید؟ 

از آنجایی که طرح فیلمنامه برای من ویژه بود دوست داشتم در آن حضور داشته باشم. فضای فیلم هم خیلی ترغیبم کرد و اینکه تا آخر فیلم نمی‌دانیم کجا واقعیت است و کجا خیال، کجای لحظات از جنبه هنری روایت می‌شود کجا وام گرفته از دنیای واقعی است. اینکه در بزنگاه‌های خاص و در مواقع حساس به یک‌باره این شخصیت حاضر می‌شود برایم جذاب بود و باعث انگیزه حضورم در این فیلم شد.

   *و نکته مهم اینکه این شخصیت تاثیر زیادی در روند فیلم داشت. گاهی با یک نگاه و گاهی با یک دیالوگ کوتاه. حضوری کوتاه داشتید اما سایه‌اش بر تمام فیلم دیده می‌شد. از جهاتی می‌توانیم بگوییم نقش بسیار سختی برعهده داشتید.

بله حضورش به کلیت فضای فیلم کمک می‌کرد ولی به این نکته توجه کنیم که میزان تاثیرگذاری آن در طول فیلم، بسیار وابسته به هدایت کارگردان بود و باید صحنه‌ها طوری طراحی می‌شد که در این لحظات کوتاه حضور این کاراکتر مثمرثمر باشد. 

   *پیشنهاد هم به کارگردان می‌دادید؟ 

بله پیشنهاد داشتم ولی ماحصل تمام تلاش ما به این شخصیت منجر شد. 

   *باتوجه به پیشینه هنری که دارید در نقش‌های کاملا جدی زیادی حضور داشتید ولی مخاطب عام شما را با فیلم و سریال‌های شاد و کمدی بیشتر می‌شناسد. از این جهت این نقش کنترل خاصی را می‌طلبید که اگر جدی از کار در نمی‌آمد کمی خطرناک بود برای کلیت فیلم. ولی شما از پس نقش برآمدید. موافقید؟ 

واقعیتش را بخواهید کار در فضای جدی را بیشتر دوست دارم. علی حضرتی هم با توجه به شناختی که از من داشت و همچنین آگاهی که خودم از خودم داشتم این همکاری را پذیرفتم. در تئاتر نقش‌های جدی زیادی بازی کرده بودم و اساسا بازیگری یعنی اینکه بتوانی در ژانرهای مختلف خودت را محک بزنی. در فضاهای گوناگون با روحیاتی که نسبت به آن آشنایی داری کار کنی. دوست ندارم خودم را در ژانری خاص محدود کنم.

   *یک‌جور برچسب که انگار فقط بازیگر فیلم‌های کمدی هستید.

دقیقا و از این نکات دوری می‌کنم. بنابراین اتفاق فیلم شهرک را دوست داشتم و از حضور در چنین فیلمی استقبال کردم. همان‌طور که می‌بینید حضورم در فیلم طولانی نیست اما نقش ریزه‌کاری‌هایی داشت که باید در اجرا در می‌آمد. اینکه چقدر این فضا در آمده باید مخاطبان و منتقدان بگویند. 

   *گریم هم بسیار روی بازی و سیمای متفاوت شما تاثیر داشت. نظرتان چیست؟ 

طراحی گریم عباس عباسی عالی بود. همین‌طور فیلمبرداری علیرضا برازنده یا تدوین خانم ایپکچی که در نشان دادن نگاه‌ها و سکوتی که باید این کاراکتر می‌داشت بسیار کمک‌کننده بود. همین‌طور دیگر بازیگران فیلم که زحمت زیادی برای نقش‌شان متحمل شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها