کد خبر: 648234
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

گلایه از همایون شجریان؛ چرا به جای آنکه مانند پدر، دنبال موسیقی فاخرباشید، اسیر کارهای بازاری شدید؟

روزنامه هم میهن نوشت: فرزند شجریان بودن در بستر فرهنگی ایران یک نعمت‌است.حال پرسش این است که آیا همایون شجریان، میراث‌دار آن نام و سرمایه، رسالتش در این موسیقی خواندن قطعاتی برای ساخت محفلی دلنشین در آمریکای شمالی و اروپای غربی است؟ آیا در این برهوت موسیقی ایرانی نباید از همایون، همو که پدر از نوجوانی در کنار خودش نشاند و عزتش داد، انتظار داشت کاری کند که از دیگرانی شاید خیلی انتظار نرود؟

گلایه از همایون شجریان؛ چرا به جای آنکه مانند پدر، دنبال موسیقی فاخرباشید، اسیر کارهای بازاری شدید؟
کد خبر: 648234
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ۲۲:۰۰:۰۰

روزنامه هم میهن یادداشتی انتقادی از همایون شجریان منتشر کرده است. 

به گزارش هم میهن، فرزند شجریان بودن در بستر فرهنگی ایران یک نعمت‌است. ماترک محمدرضا شجریان نه‌فقط نام و ثروت او که شبکه‌ای حیرت‌انگیز از بزرگترین متفکران، هنرمندان، نویسندگان، شاعران و بزرگان هر طیف بود که حول او جمع شده بودند و همه آن بزرگان محمدرضا شجریان را احترام می‌کردند و ارج می‌نهادند. ویدئوهایی که اخیراً از او به همراهی پیانو انوشیروان روحانی منتشر شده انگار آبی سرد است بر آتش امید آنان که هنوز امید داشتند میراث‌دار نام شجریان بتواند کار پدر را توسعه دهد یا نه، کاری بیافریند که از پس همه بر نیاید. اما گویی همایون مسیر دیگری ترجیح داده است؛ مسیری سهل‌الوصول برای توسعه دادن ماترک مادی شجریان و نه آواز او.

این روزنامه افزوده است: حال پرسش این است که آیا همایون شجریان، میراث‌دار آن نام و سرمایه، رسالتش در این موسیقی خواندن قطعاتی برای ساخت محفلی دلنشین در آمریکای شمالی و اروپای غربی است؟ آیا در این برهوت موسیقی ایرانی نباید از همایون، همو که پدر از نوجوانی در کنار خودش نشاند و عزتش داد، انتظار داشت کاری کند که از دیگرانی شاید خیلی انتظار نرود؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها