کد خبر: 256697
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۷

از سفر هیأت طالبان به تهران تا ابراز تمایل رهبر کره شمالی برای مذاکره با آمریکا

سفر هیأت طالبان افغانستان به تهران، تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به دستور رئیس‌جمهور سودان، به دست گرفتن رهبری نیروهای واکنش سریع ناتو توسط آلمان و ابراز تمایل رهبر کره شمالی برای مذاکره با آمریکا از جمله مهم‌ترین سرخط خبرهای امروز بین‌الملل بودند.

از سفر هیأت طالبان به تهران تا ابراز تمایل رهبر کره شمالی برای مذاکره با آمریکا
کد خبر: 256697
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان طی پیامی گفت که روز گذشته هیئتی از طالبان در راستای تماس با کشورهای منطقه وارد تهران شد . در ادامه این پیام آمده است: این هیئت به تهران فرستاده شد تا در ارتباط با وضعیت افغانستان بعد از اشغال و تامین صلح و امنیت این کشور و همچنین منطقه با کشور همسایه ایران، رایزنی کند.

***

در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی در سودان، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور این کشور دستور تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را صادر کرد و مولانا محمد احمد سالم، وزیر دادگستری را به ریاست این کمیته منصوب کرد.

***

آلمان امروز (سه‌شنبه) رهبری نیروهای واکنش سریع ناتو را که برای مقابله با خطرات روسیه ایجاد شده است، بر عهده گرفت. نیروهای زمینی این یگان تکاور ناتو موسوم به «سرنیزه» در 2019 شامل حدود 8000 نظامی خواهد بود.

***

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال نو میلادی در حالی که معترضان جنبش جلیقه‌زرد همچنان قصد ادامه اعتراضات را دارند، تاکید کرد: دولت فرانسه در زمینه بهبود زندگی شهروندانش می‌تواند بهتر عمل کند و این کار را هم می‌کند.

***

خبرگزاری اسوشیتدپرس با استناد به اسناد و مدارک رسمی و مصاحبه با بیش از 70 امدادگر گزارش داد، گروه‌های مسلح دو طرف درگیر در یمن یعنی دولت مستعفی و انصارالله از رساندن کمک‌ها به کسانی که آنها را حامیان خود نمی‌دانند، ممانعت کرده و این مواد غذایی را در میان افراد خود تقسیم یا آنها را در بازار سیاه به فروش می‌رسانند.

***

رهبر کره شمالی در نطق تلویزیونی خود به مناسبت آغاز سال نو میلادی گفت که همچنان علاقمند به دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا است تا توافق‌های راهگشا برای تسریع خلع سلاح کره شمالی و انجام اقدام‌های متناظر با آن از سوی آمریکا انجام شود. او در ادامه گفت اگر فشارهای آمریکا ادامه پیدا کند، ناگزیر خواهد شد مسیر دیگری را انتخاب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها