کد خبر: 618421
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۵:۱۸:۰۸
| |

6 نکته مهم خرید ورق رنگی

پوشش رنگی روی ورق‌های گالوانیزه باعث می‌شود تا کیفیت آنها بالا رفته و در مقابل خوردگی نیز مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. این ورق‌های فولادی کاربردهای زیادی داشته و با رنگ الکترواستاتیک تولید می‌شوند که شامل یک لایه نازک رنگ پودری باکیفیت و بسیار مقاوم است.

6 نکته مهم خرید ورق رنگی
کد خبر: 618421
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۵:۱۸:۰۸

 رنگ الکترواستاتیک مانع از آتش‌سوزی و زنگ‌زدگی ورق‌های گالوانیزه شده و همچنین ظاهر بسیار زیبایی را برای این ورق‌ها به وجود می‌آورد. به همین دلیل، استفاده از ورق رنگی در صنایع مختلفی همچون تولید لوازم‌خانگی، صنعت خودروسازی، ساختمان‌سازی و... کاربردهای زیادی دارد. اما برای آنکه بدانید چطور باید یک ورق باکیفیت و با طول عمر بالا خریداری کنید، در ادامه نکاتی که قبل از خرید ورق گالوانیزه باید بدانید را بیان می‌کنیم.

1.توجه به ضخامت ورق رنگی

یکی از نکات مهمی که باید در هنگام خرید ورق رنگی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، انتخاب یک ورق با ضخامت مناسب است. شما باید محصولی را خریداری کنید که ضخامت آن با کاربردی که در نظر دارید، متناسب باشد. با اینکه افزایش ضخامت ورق باعث تقویت خواص عایق صدا می‌شود؛ اما برای انتخاب ضخامت ورق باید به طراحی، سازه و مقاومت ساختمان مدنظر، توجه کرد. ضخامت نادرست ورق می‌تواند به مشکلاتی مانند خم‌شدن و شکستگی آن منجر شود که نه‌تنها هزینه‌های تعمیر و نگهداری را افزایش می‌دهد، بلکه سلامت و ایمنی ساختمان را نیز به خطر می‌اندازد؛ بنابراین، پیش از شروع پروژه ساخت‌وساز، به سراغ مشاوران مجرب بروید تا بتوانید بهترین ضخامت ورق را برای کاربرد موردنظر و ساختار خانه خود انتخاب نمایید.

2.خرید ورق گالوانیزه رنگی با وزن مناسب جهت بارگزاری بر روی سازه

وزن ورق رنگی یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در انتخاب به حساب می‌آید. ورق رنگی باکیفیت دارای وزن کم و درعین‌حال، استحکام بسیار زیادی است. برای مثال، شما باید متناسب با ابعاد ورق و طبق فرمول (ضخامت برحسب میلی‌متر*طول برحسب متر* عرض برحسب متر*7.86)، وزن آن را به درستی محاسبه نمایید. درنهایت باید گفت که وزن ورق به‌خصوص برای سقف‌های شیروانی بسیار مهم بوده و نیازمند توجه و دقت نظر بیشتری است.

رول ورق گالوانیزه

3.توجه به زیبایی و رنگ ورق گالوانیزه

یک سقف رنگی به‌راحتی می‌تواند زیبایی خاصی به ظاهر ساختمان شما ببخشد. بااین‌حال، در هنگام خرید باید حتماً به سبک دکوراسیون و نوع طراحی محیط دقت کنید. اگر این ورق‌ها را برای سقف کارخانه‌ها یا انبارها خریداری می‌کنید، بهتر است کمی جذابیت را بیشتر کرده و از رنگ‌هایی مانند قرمز یا قهوه‌ای استفاده نمایید. برای مثال، اگر لوازم خانه شما بیشتر چوب و فلز است، بهتر است از رنگی مانند قهوه‌ای استفاده نمایید که هارمونی رنگی بیشتری با سایر اجزا داشته باشد. پیشنهاد دیگر برای کسانی است که عاشق سبک‌های مینیمال هستند؛ به این افراد پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ رنگ‌های روشنی همچون سفید بروند. درنهایت با توجه به آنچه گفته شد، خرید ورق رنگی از فولادیار کوروش این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید باکیفیت‌ترین و بهترین مدل‌ها را متناسب با سلیقه و کاربردی که می‌خواهید، سفارش دهید.

استفاده از ورق رنگی برای سقف منازل

4.توجه به فرایند تولید ورق گالوانیزه رنگی

ورق‌های گالوانیزه رنگی از پوشش فلز روی  و پوشش رنگ بر سطح ورق فولادی تشکیل شده‌اند که از خوردگی و همچنین آسیب به فولاد جلوگیری می‌کند. سه روش مختلف برای تولید ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود که در نهایت بر سطح آن پوشش رنگ قرار می گیرد. پرکاربردترین روش های گالوانیزه کردن ورق، گالوانیزاسیون به روش گرم است. طی این فرایند، ابتدا ورق‌ها شستشو داده می‌شوند تا سطح آن‌ها به روش چربی‌گیری و اسیدشویی، کاملاً پاک شود. پس از آنکه مرحله فلاکسین (غوطه‌وری در حمام گرم کلرید آمونیاکی روی، برای واکنش بیشتر با فلز روی) و آنیل (ازبین‌بردن اکسیدهای باقی‌مانده روی سطح ورق) انجام شد، باید به سراغ غوطه‌وری در حمام روی مذاب و خنک‌کاری رفت. این روش تولید ساده است و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری هم دارد؛ از همین رو، استقبال از آن بیشتر است.

بااین‌حال، دو روش دیگر تولید ورق گالوانیزه به روش الکترو گالوانیزاسیون و روش گالوانیزه سازی فابریک نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال، طی روش الکترو گالوانیزاسیون می‌توانید ضخامت دقیقی از روی را به وجود آورید و یک پوشش یکنواخت داشته باشید. بااین‌حال، نازک بودن لایه و مقاومت کمتر در برابر خوردگی و پوسیدگی، از جمله معایب آن به حساب می‌آید. این مورد را می‌توان در گالوانیزه سازی فابریک هم دید، با این تفاوت که در این فرایند ممکن است بعضی از قسمت‌ها هیچ پوشش محافظتی نداشته باشند!

5.خرید ورق رنگی با قیمت مناسب

در انتخاب ورق‌های گالوانیزه باید به بودجه هم توجه نمایید. اما خرید ورق‌های بسیار ارزان‌قیمت ممکن است کیفیت مدنظر شما را نداشته و منجر به ضرر و زیان بیشتری شود. در این زمینه باید این مورد را هم بیان کنیم که استقبال از تولیدات داخلی بسیار زیاد است و دلیل آن را می‌توان در کیفیت بالای محصولات و متریال استفاده شده در آن‌ها یافت. محصولات وارداتی نه‌تنها ضمانت و گارانتی‌های کیفیت محصولات داخلی را ندارند، بلکه با قیمت بالاتری نیز به فروش می‌رسند. از همین رو حمایت از تولیدات داخلی و شرکت‌هایی مانند فولادیار کوروش، می‌تواند خیال شما را از بابت خرید محصول بهتر و باکیفیت‌تر راحت کند.

خرید ورق رنگی باکیفیت

6.خرید از شرکت های معتبر

برای خرید ورق رنگی باید به این موضوع توجه نمایید که انتخاب یک شرکت معتبر، کمک می‌کند تا خیال شما راحت شود. ضخامت و اطلاعات محصول به همراه گواهینامه استاندارد آن، روی ورق درج شده و باید با دقت آن را بررسی نمایید. بااین‌حال، برای آنکه ورق‌ها در تمامی شرایط آب و هوایی از خود مقاومت نشان داده و کیفیت و زیبایی خود را در طولانی مدت حفظ کنند، لازم است که به سراغ بهترین برندها بروید. در این زمینه، باید کارخانه نام‌آشنای فولادیار کوروش را به عنوان متخصص حوزه ساخت مصنوعات فلزی از قبیل ورق‌های رنگی، گالوانیزه و سرد را به شما معرفی کنیم که یک برند تولیدکننده باکیفیت و توانای ایرانی به حساب می‌آید. استفاده از به‌روزترین و جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به همراه نوع سبد محصولات، سبب شده که صادرات این شرکت نیز هرساله افزایش یابد.

این مجموعه ظرفیت تولیدی 120.000 تن انواع فرمینگ و 47.000 تن برش‌های طولی و عرضی در سال را دارد و ورق‌های رنگی خود را با بهترین متریال موجود در بازار تولید می‌کند. تنوع رنگی این محصولات بسیار بالاست و درعین‌حال، شما می‌توانید ضخامت و ابعاد مدنظر خود را به صورت اختصاصی سفارش دهید. تمامی محصولات ضمانت کیفیت داشته و فولادیار کوروش با شعار خود یعنی «صلابتی چون فولاد، اعتباری چون کوروش» سال‌هاست که در این عرصه، حرف اول بازار را می‌زند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها