کد خبر: 618818
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۱۷:۰۸:۲۱
| |

منابع استخدامی آموزش و پرورش 1402

هر ساله وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به برگزاری آزمون می‌نماید. امسال فراخوانی که این وزاتخانه منتشر کرده است با سال‌های گذشته متفاوت است به این صورت که آزمون آموزگار ابتدایی از آزمون دبیری و هنرآموز جدا شده است.

منابع استخدامی آموزش و پرورش 1402
کد خبر: 618818
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۱۷:۰۸:۲۱

آزمون مربوط به آموزگار ابتدایی در اسفند 1401 برگزار شد و حال نوبت آزمون دبیری و هنرآموز است که قرار است در تاریخ 12 مردادماه 1402 برگزار شود که تمامی شرایط آزمون استخدامی در سایت 20 تدریس موجود است

کتاب های استخدامی دبیری آموزش و پرورش

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش از شنبه 27 خرداد آغاز شده است و تا چهارشنبه 31خردادماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به شرکت در آزمون می‌توانند در تاریخ اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت‌نام نمایند.

این آزمون (آزمون ویژه دبیری و هنرآموز) به سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم شده است که دو حیطه عمومی و اختصاصی برای تمامی رشته یکسان است ولی حیطه تخصصی متناسب با هر رشته متفاوت است.

شرایط آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش

کلیه مواد امتحان مشترک فراگیر(کتبی) حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی به صورت چهارگزینه‌ای با ضریب یک (1) هستند.

تعداد سوالات امتحان حیطه عمومی 100 سوال خواهد بود که به صورت چهار گزینه‌ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.

سوالات حیطه‌های اختصاصی و تخصصی در امتحان مشترک فراگیر (آزمون کتبی) و به صورت چهارگزینه‌ای و  با احتساب یک سوم نمره منفی به ترتیب 60  (برای حیطه اختصاصی) و 50 تا 75 (برای حیطه تخصصی) خواهد بود.

دروس حیطه عمومی استخدامی آموزش و پرورش

حیطه عمومی شامل دروس معارف و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی، تاریخ و فرهنگ تمدن، تعلیم و تربیت اسلامی، دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی، توانایی‌های عمومی ذهنی است.

دروس حیطه تخصصی استخدامی آموزش و پرورش

حیطه اختصاصی شامل اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش، روش‌ها و فنون تدریس، روانشناسی تربیتی، سنجش و اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی است.

کتاب استخدامی دبیری ریاضی

همانطور که گفته شد حیطه تخصصی متناسب با هر رشته متفاوت است برای مثال حیطه تخصصی رشته دبیری شیمی شامل دروس مجموعه ریاضیات (ریاضی عمومی، معادلات دیفرانسیل، آمار و احتمال) مبانی آنالیز ریاضی، مبانی جبر و مبانی آنالیز عددی، اصول آموزش ریاضی و خلاقیت ریاضی، هندسه و حسابان می‌شود که برای موفقیت در آزمون دبیری ریاضی پیشنهاد می‌کنیم کتاب استخدامی دبیری ریاضی (+) را مطالعه نمایید.

کتاب استخدامی دبیری شیمی

حیطه تخصصی رشته شیمی شامل دروس مبانی آموزش علوم تجربی، طراحی آموزشی درآموزش علوم تجربی، هنر درآموزش علوم تجربی، فیزیک عمومی، زیست‌شناسی عمومی، زمین‌شناسی عمومی شیمی فیزیک 1 و 2، شیمی معدنی 1 و 2، شیمی آلی 1، 2، 3 و طیف‌سنجی، شیمی تجزیه 1، 2 و دستگاهی می‌شود که برای موفقیت در آزمون دبیری ریاضی پیشنهاد می‌کنیم کتاب استخدامی دبیری شیمی (+) را مطالعه نمایید.

به همین صورت برای مابقی رشته‌ها هم دروس تخصصی متفاوت خواهد بود که با مراجعه به سایت 20تدریس می‌توانید از تمام جزئیات هر رشته، مواد آزمون و... اطلاعات پیدا کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها