کد خبر: 627241
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۱۱:۲۸
| |

علوفه خردکن یا همه چی خردکن؟ مسئله این است!

بر اساس داده‌های فائو سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO)، دامپروری و پرورش دام از معیشت حداقل 1.3 میلیارد نفر در سراسر جهان حمایت می‌کند و حدود 34 درصد از پروتئین غذایی جهانی را تأمین می‌کند.

علوفه خردکن یا همه چی خردکن؟ مسئله این است!
کد خبر: 627241
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۱۱:۲۸

تقاضای جهانی برای مصرف گوشت طی ده سال آینده در حدود 15 درصد و مصرف جهانی شیر و فرآورده‌های لبنی نیز تا حدود 25 درصد افزایش یافته است. در دهه‌های گذشته، کاهش مصرف فرآورده‌های حیوانی به دلیل نگرانی‌های مربوط به استفاده از منابع طبیعی و خشکسالی تبدیل به یک چالش بزرگ برای دامداران شد. از سوی دیگر، بر اساس شواهد موجود کمبود محصولات حیوانی در رژیم غذایی انسان با سوءتغذیه و کوتاهی قدی مرتبط است.

پس چاره کار چیست؟ چگونه می‌توان صنعت دامداری را رشد دارد؟ در ادامه به معرفی دستگاهی می‌پردازیم که نقش مهمی در رشد صنعت دامداری و تعلیف دام‌ها دارد و آن چیزی نیست جز علوفه خردکن!

علوفه خردکن؛ کلید موفقیت در صنعت دامداری

علوفه خردکن (Fodder Shredder)، دستگاهی مکانیکی است که برای خردکردن و ریز کردن علوفه‌ها و خوراک دام استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از تیغه‌های فولادی علوفه‌ها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کند.

استفاده از علوفه خردکن به دامداران کمک می‌کند تا علوفه‌ها را در اندازه‌ای مناسب‌تر برای دام‌ها آماده کنند. این فرایند باعث افزایش هضم و جذب مواد مغذی، بهبود شیردهی و رشد دام‌ها، کاهش هدررفت علوفه و افزایش بهره‌وری در مصرف علوفه می‌شود.

مجموعه پارس صنعت با کمک مهندسان خلاق و باتجربه توانسته، انواع علوفه خردکن‌ها اعم از علوفه خردکن ساده، دوکاره و همه‌کاره را تولید کند و در بازار در اختیار دامپروران قرار دهد. در ادامه به علوفه خردکن یا بهتر است بگویم همه چی خردکن پارس صنعت می‌پردازیم.

در قلمرو صنعت دامداری نوین، علوفه خردکن‌ها به قهرمانانی بی‌بدیل در صنعت دامپروری تبدیل شده‌اند. آنها مأموریتی خارق‌العاده بر عهده دارند؛ تبدیل علف‌های دست‌نخورده‌ به خوراکی نرم برای تعلیف دام‌ها.

علوفه خردکن‌ها نه‌تنها نگاهی هوشمندانه به نیازهای تغذیه‌ای دام‌ها دارند؛ بلکه به دستگاهی خلاق تبدیل شده‌اند تا بتوانند از معادن بی‌پایان طبیعت مانند کاه، کلش برگ‌های درختان، ضایعات میوه‌ها، ساقه‌های درخت نخل و بسیاری موارد دیگر برای تغذیه چهارپایان، استفاده بهینه کنند..

images_1691783967_64d6931fda60a.png

آشنایی با علوفه خردکن یا همه چی خردکن

در مجموعه پارس صنعت 12 مدل علوفه خردکن تولید می‌شود که هر کدام قادر به خردکردن نوعی از خوراک دام‌ها هستند. این مواد غذایی که گاهی از ضایعات میوه و  حتی برگ‌های درختان تولید می‌شود، در این نوع علوفه خردکن‌ها به‌خوبی خرد و میکس می‌شوند.

از علوفه هیدروپونیک که یکی از بهترین خوراک‌ها برای دام و طیور است گرفته تا خردکن شاخ‌وبرگ خرما و بسیاری موارد دیگر، در انواع علوفه خردکن‌های پارس صنعت با خردشدن به تعلیف دام می‌رسند.

اگر بخواهیم برخی از گیاهان دیگر را که می‌توان در دستگاه‌های علف خردکن ریز کرد، نام ببریم  می‌توان به مواردی مانند کاه و کلش، یونجه، چغندر، سیب‌زمینی، نان خشک، کلم، کلم‌بروکلی، کاهو، برگ تنباکو و علوفه تر را اشاره کرد.

علاوه بر این کارایی علوفه خردکن‌های پارس صنعت به موارد ذکر شده بسنده نمی‌کند و به‌عنوان  خردکن سالاد صنعتی،  خردکن برگ تنباکو،  خردکن زغال (آسیاب زغال)،  آسیاب گندم،  آسیاب جو،  آسیاب ذرت،  آسیاب پوست گردو، آسیاب دانه‌های روغنی،  خردکن بادمجان،  خردکن پوست بادام‌زمینی و آسیاب خرما نیز از آنها استفاده کنید.

مشخصات علوفه خردکن‌های پارس صنعت

علوفه خردکن‌های پارس صنعت دارای مشخصاتی هستند که آنها را از بقیه مدل‌های موجود در بازار متمایز می‌کند. به طور مثال سیستم اورلود که با خاموش کردن دستگاه در مواقع ضروری، می‌تواند عمر علوفه خردکن‌ها را دوچندان کند.

در ادامه به 10 مورد از مشخصات دیگر علوفه خردکن‌ها می‌پردازیم.

  1. بدنه همه علوفه خردکن‌ها از ورق با ضخامت 2 میل ساخته شده است.
  2. اندازه قوطی دستگاه 40 میلیمتر و قوطی تو دلی‌ها (رابط بین محور افقی دستگاه) 30 میلیمتر است.
  3. در شفت محور علوفه خردکن‌ها از مدل 30 استفاده شده است.
  4. یاتاقان‌های دو طرف دستگاه از نوع 206 است.
  5. تعداد چرخ‌های علوفه خردکن دهنه 50 و 60، 2 عدد و از نوع سطلی است.
  6. تعداد چرخ‌های علوفه خردکن 70، 4 عدد و از نوع فرقونی است.
  7. تیغه‌های علوفه خردکن‌ها به‌صورت کمباینی و آبکاری شده است.
  8. پایه نگهدارنده تیغه‌ها که به شفت دستگاه متصل است از ورق 4 میل ساخته شده است.
  9. دستگاه‌های علوفه خردکن پارس صنعت دارای فولی دو تسمه هستند.
  10. .موتورهای علوفه خردکن 50 و 60،  3 اسب بخار و موتور دهانه 70، 5 اسب بخار قدرت دارد.

images_1691784032_64d69360e8142.png

رشد صنعت دامداری در گرو داشتن تجهیزات اساسی همانند علوفه خردکن است، در واقع با این وسیله سرعت تعلیف دام چند برابر و صرفه‌جویی در مخارج دامداری به کمینه می‌رسند. علوفه خردکن با همسان سازی خوراک دام با معده آنها، در سلامت این حیوانات پر منفعت نقشی الزامی دارد.

نقش علوفه خردکن‌ها در پایداری زیست‌محیطی

اگر بگوییم هیچ راه‌حل معجزه‌آسایی برای خشکسالی و حفظ محیط‌زیست به جزء روش‌های نوین کشاورزی و دامداری نیست، بیراه نگفته‌ایم. در واقع بدون دامداری، بدون حیوانات دامی و بدون فرآورده‌های حیوانی، نمی‌توان از رژیم غذایی سالمی برخوردار بود.

علوفه خردکن‌ها اهمیت بزرگی در حفظ منابع طبیعی و رشد دامپروری دارند. با استفاده از این دستگاه‌ها، علوفه‌ها به قطعات کوچک‌تر و منظم‌تری تقسیم می‌شوند که این امر باعث افزایش هضم و جذب مواد مغذی در دام‌ها می‌شود.

با استفاده از علوفه خردکن‌ها، می‌توان بهبود قابل‌توجهی در بهره‌وری منابع طبیعی داشت. با کاهش ضایعات علوفه و بهبود هضم مواد غذایی در دام‌ها، مقدار کمتری علوفه موردنیاز برای تأمین نیازهای غذایی دام‌ها موردنیاز است.

علاوه بر این، علوفه خردکن‌ها می‌توانند در بهبود رشد و عملکرد دام‌ها نقش مهمی ایفا کنند. با تقسیم علوفه به شکل منظم و کوچک‌تر، دام‌ها به‌راحتی می‌توانند آن را مصرف کنند و بهره‌ بیشتری از مواد مغذی در آن برده و رشد بهتری داشته باشند.

به‌طورکلی، علوفه خردکن‌ها با بهبود هضم و جذب مواد مغذی، کاهش تلفات علوفه و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی، نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی و رشد دامپروری ایفا می‌کنند. این دستگاه‌ها به دامداران کمک می‌کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند و همچنین به‌منظور حفظ محیط‌زیست و پایداری منابع طبیعی، گامی بلند برای نسل‌های آینده بردارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید 12 مدل از انواع علوفه خردکن‌های پارس صنعت به سایت ما به آدرس www.parsanat.com مراجعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها