کد خبر: 664807
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ۱۸:۲۰:۱۱
| |

راهنمای گام به گام آرایش صورت برای دورهمی و مهمانی

در این محتوا با ما همراه باشید تا مراحل ‌آرایش چهره را به‌صورت گام‌به‌گام شرح دهیم.

راهنمای گام به گام آرایش صورت برای دورهمی و مهمانی
کد خبر: 664807
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ۱۸:۲۰:۱۱

 

اغلب برای بانوان خوش‌سیما، این مورد مطرح است که آرایش صورت مناسب برای مهمانی یا دورهمی باید به چه‌شکل انجام شود. یکی از موارد دیگری که مطرح است، روند استفاده از لوازم آرایشی مناسب بوده که این مورد نیز به‌طور قطع می‌تواند در داشتن آرایشی ماندگار و زیبا‌تر به شما کمک کند. 

مراحل گام به گام آرایش صورت مناسب برای مهمانی و دورهمی

آرایش هریک از اجزای صورت باید با دقت خاصی انجام شود؛ این توجه صرفا محدود به نوع آرایش نمی‌شود، بلکه درنظرگرفتن مراسمی که دعوت هستید، نوع پوشش، لباسی که انتخاب می‌کنید و مواردی از این قبیل حتما باید حین آرایش صورت مورد توجه قرار گیرد. آرایش به‌طور کلی باید به‌صورت مرحله‌به‌مرحله انجام شود؛ اما هریک از این مراحل با توجه به موارد مختلف با تغییراتی مواجه می‌شوند. در ادامه نوع خاصی از آرایش مناسب دورهمی و مهمانی را شرح خواهیم داد.

آماده‌سازی پوست برای آرایش صورت

بانوان علاقه‌مند به آرایش، اغلب نسبت به این موضوع آگاهی دارند که حتما قبل ‌از آرایش باید پوست آماده آرایش شود. هرچقدر آماده‌سازی پوست بهتر باشد، دوام و ماندگاری آرایش بالاتر می‌رود و آسیب کمتری به پوست وارد می‌کند.

آرایش شما باید بر پوست تمیز انجام شود، چراکه در غیر این صورت، منافذ پوست به‌طور کلی بسته شده و اگر آرایش شما برای طولانی‌مدت روی پوست صورت باشد، آسیب‌های جدی به‌همراه خواهد داشت. حتما چهره خود را با شوینده‌هایی مثل میسلار یا تونر از آلودگی‌ها پاک کنید. پس ‌از آن نیز استفاده از مرطوب‌کننده و پرایمر متناسب با نوع پوست شما، ضروری است.

زیرسازی یا کاور صورت

راهنمای ارایش صورت

یکی از ابتدایی‌ترین مراحل آرایش، زیرسازی یا به عبارتی کاور پوست صورت است. اغلب در مهمانی و دورهمی‌ها بسته به افرادی که حضور پیدا می‌کنند، استفاده از نوع کاور مشخص می‌شود. اما به‌طورکلی، حتی برای خاص‌ترین مهمانی‌ها نیز استفاده از کاورهای سنگینی که متشکل از چندین لایه کرم‌پودر هستند را توصیه نمی‌کنیم.

می‌توانید برای کاور صورت خود، در ابتدا از کوشن که نوعی محصول خوب برای پوست صورت است، استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که کرم‌پودرهای سبک در حد معمول نیز جلوه خاصی به صورت شما می‌بخشند.

جلوه بخشی به پوست

این بخش جزء آیتم‌هایی است که هر فرد متناسب با سلیقه خود می‎‎‌تواند انجام دهد یا به مرحله بعدی آرایش خود بپردازد. در این مرحله برای تکمیل زیرسازی پوست، استفاده از کانتور و کانسیلر مطرح می‌شود. کانتور و کانسیلر اغلب برای سایه زدن و ظاهرسازی به‌کار می‌روند و به همین علت نیز برای مهمانی یا دورهمی‌های معمولی کاربرد زیادی ندارند. اگر شما علاقه‌مند به استفاده از کانتو و کانسیلر برای ایجاد زاویه فک یا کوچک‌تر نشان‌دادن بینی و سایر اجزا صورت خود هستید، می‌توانید مانند قبل، از کاور این محصول نیز استفاده کنید.

آرایش چشم

آرایش چشم

یکی از ‌مهم‌ترین اجزا صورت که جلوه فوق‌العاده‌ای در جذابیت هرچه بیشتر صورت شما دارد، چشم است. آرایش چشم تاثیر بسیاری در زیباتر به‌نظر رسیدن آرایش شما خواهد داشت، به همین علت نیز محدودیت خاصی در آرایش چشم وجود ندارد. برای آرایش این عضو در ابتدا استفاده از سایه و پس‌از آن خط چشم برای افرادی که علاقه بیشتری به جلوه‌نمایی دارند، توصیه می‌شود.

اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید آرایش ملایم و سبکی داشته باشید، تنها استفاده از خط چشم برای شما کافی است. دقت کنید که انتخاب نوع خط چشم می‌تواند به شما در متقارن درآوردن خط کمک کند. علاوه‌بر آن توصیه می‌کنیم ‌حتما خط چشم مناسب با حالت و فرم صورت خود را شناسایی کنید، چرا که انتخاب نوع خط چشم مناسب با صورت می‌تواند جلوه بخشی بهتری داشته باشد.

مژه نیز از بخشی‌هایی است که به‌نوعی تکمیل‌کننده آرایش شما بوده و می‌توان آن را به‌عنوان تیر نهایی به‌حساب آورد. استفاده از ریمل مناسب که از ترکیبات باکیفیت تولید شده باشد، می‌تواند زیبایی چشمان شما را چندین برابر کند. این مورد را در نظر داشته باشید که انتخاب ریمل، مانند خط چشم باید متناسب با حجم و نوع مژه صورت بگیرد، در غیر این صورت می‌تواند تاثیری عکس آنچه بیان کردیم، داشته باشد.

حالت دهی ابرو

معمولا آرایش ابرو در میان سایر مراحل ساده‌تر است. آرایش ابرو برای افرادی که علاقه مند به جلوه‎‌دهی هرچه بیشتر صورت خود هستند، با استفاده از مداد ابرو و سایه تکمیل می‌شود. اما اگر معمولا آرایش لایت و ساده‌ای دارید نیز توصیه می‌کنیم تنها با استفاده از صابون یا ژل، ابروهای خود را حالت داده و آرایش ناحیه چشم خود را تکمیل کنید.

با کمک رژ لب و رژ گونه، جذابیت خود را تکمیل کنید!

در این مرحله به‌عنوان گام آخر تنها بخش باقی‌مانده صورت لب و گونه است. احتمالا شما نیز می‌دانید که انتخاب رژ گونه و رژ لب باید تاحدودی با یکدیگر ست باشد و متناسب با آرایش کلی صورت دست به انتخاب مورد آخر بزنیم.

قبل ‌از استفاده از رژ بهتر است از بالم استفاده کنید تا رطوبت و نرمی لب‌ها حفظ شود، در ادامه نیز می‌توانید از انواع رژ لب مایع یا جامد نیز استفاده کنید. برخی از افراد از تینت لب استفاده می‌کنند که این محصول نیز علاوه‌بر حفظ رطوبت و نرمی لب، می‌تواند جلوه‌دهنده خوبی باشد، به‌طوری‌که پس ‌از استفاده از تینت، نیاز به استفاده از رژ نخواهد بود.

رژ گونه نیز محصولی است که می‌توان از آن به‌عنوان روح‌بخش‌ترین محصول آرایشی یاد کرد! این محصول در رنگ‌ها و ساختارهای متنوعی موجود است که اغلب همگی در افزایش طراوت و شادابی چهره نقش مهمی دارند. برخی از افراد نیز به‌جای رژ گونه از تینت استفاده می‌کنند که استفاده از آن آسیبی به پوست وارد نخواهد کرد.

مرحله نهایی پس‌از اتمام آرایش

آخرین حرکت یا به‌نوعی تنها گام باقی‌مانده در تکمیل آرایش شما، استفاده از محصولی به نام فیکساتور است. استفاده از این کالا حتی اگر آرایش کمی داشته باشید، باز هم توصیه می‌شود، چراکه حفظ آرایش صورت، از میزان استفاده از لوازم آرایشی اهمیت بیشتری دارد.

جمع‌بندی

ممکن است اغلب بانوان با مراحل آرایش صورت آشنایی کاملی نداشته باشند. به همین علت نیز باید بدانید که رعایت مراحل آرایش در زیبایی چهره شما تاثیرگذار عمل می‌کند. در زمان آرایش، پوست خود را بشویید و پس ‌از آن استفاده از مرطوب‌کننده و پرایمر را فراموش نکنید، چراکه پاکسازی منافذ پوست در حفظ آرایش شما نیز تاثیر دارد. به‌عنوان گام نهایی نیز استفاده از فیکساتور موردی است که حتما باید انجام شود. همچنین فراموش نکنید که شما برای خرید تک‌تک محصولات معرفی‌شده در این مقاله، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها