کد خبر: 669782
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ۲۱:۰۶:۰۷
| |

مدیریت ریسک در ترید با استفاده از ربات‌های اسپات گرید چگونه است؟

استفاده از ربات‌های در معامله‌گری نه تنها ترید ارزهای دیجیتال را آسان‌تر کرده، بلکه در وقت و سرمایه نیز موجب صرفه‌جویی نیز می‌شود.

مدیریت ریسک در ترید با استفاده از ربات‌های اسپات گرید چگونه است؟
کد خبر: 669782
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ۲۱:۰۶:۰۷

 با استفاده از ربات‌های معامله‌گر، کاربران میزان ریسک را کاهش و درصد سودآوری خود را افزایش می‌دهند. اما با تمام این مزایای بی‌نظیر، نباید یکی از اصول پایه ترید را فراموش کرد؛ مدیریت ریسک. مهم نیست از ربات برای ترید استفاده می‌کنید یا خودتان معامله انجام می‌دهید؛ همواره مدیریت ریسک از الزامات حضور در دنیای ترید است. به همین منظور در این مطلب به بررسی موضوع مدیریت ریسک در ترید با ربات اسپات گرید پرداخته‌ایم.

چرا مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال اهمیت دارد؟

زیرا از سرمایه در برابر ضررهای احتمالی محافظت می‌کند.

معرفی ربات‌های اسپات گرید

یک ربات معامله‌گر که در بازه‌هایی مشخص با کمترین میزان ریسک، سفارش‌های خرید و فروش ثبت می‌کند

تنظیمات اولیه ربات اسپات گرید چگونه است؟

ابتدا باید دستی یا اتوماتیک بودن ربات را انتخاب کنید. سپس نوبت به انتخاب بازه قیمتی و تعداد سفارش می‌رسد.

چرا مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال اهمیت دارد؟

پیش از هر چیز، ابتدا باید بدانیم ریسک چیست و چطور می‌تواند سرمایه شما را تهدید کند. ریسک در بازار ارزهای دیجیتال شامل خطراتی می‌شود که بروز آن‌ها موجب از دست رفتن بخشی عظیم یا کل سرمایه تریدرها می‌شود. به همین منظور، برای پیشگیری از چنین رویداد تلخی، مدیریت ریسک را باید جدی گرفت.

مدیریت ریسک به شناسایی، تحلیل و کنترل شرایطی است که ممکن است به زیان ختم شود. البته باید بدانید که زیان بخشی از دنیای معامله‌گری است اما زیان‌های بزرگ و مداوم، در نتیجه عدم رعایت مدیریت ریسک حاصل می‌شود. در واقع مدیریت ریسک را می‌توان فرایندی صفر تا ۱۰۰ نامید که از اولین قدم که شروع معامله است، تا آخرین قدم که به سود یا زیان ختم می‌شود، همراه تریدر خواهد بود.

اهمیت مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال را تنها پیاده‌سازی آن در دراز مدت مشخص خواهد کرد؛ جایی که با داشتن تریدها منطقی و منظم و به دور از هرگونه حس انتقام نسبت به بازار، درصد موفقیت معاملات‌تان به بالای ۸۰ درصد رسیده است. مدیریت ریسک موجب می‌شود تا با پایبندی به اصول معامله‌گری و تعهد به استراتژی خود، با یک دید منطقی نسبت به سرمایه‌تان، در معاملاتی ورود کنید که با تحلیل درست، به سود منجر شود.

اما برخی از تریدرها بر این باورند که استفاده از ربات‌های معامله‌گر مانند ربات اسپات گرید که این روزها بیشتر مورد توجه واقع شده است، نیاز به مدیریت سرمایه ندارد و این ربات‌ها می‌توانند به خودی‌خود تریدهایی سودمند داشته باشند. اما باید بدانید که معامله حتی با ربات‌ها نیز شامل فرایند مدیریت ریسک می‌شوند و اگر به درستی این‌‍کار را انجام ندهید، جز ضرر چیزی عایدتان نخواهد شد.

معرفی ربات‌های اسپات گرید

بات اسپات گرید چیست؟

اما یکی از محبوب‌ترین ربات‌های این روزهای دنیای کریپتوکارنسی و ترید، ربات اسپات گرید بوده که با ارائه خدمات متفاوت نسبت به سایر ربات‌ها، معامله‌گران زیادی را به خود جذب کرده است. این ربات با انجام تریدها سودده در بازه‌های مشخص و تعیین شده توسط تریدر، با کمترین ریسک موجود، بیشترین سود ممکن را به همراه خواهد داشت. استفاده از ربات اسپات گرید برای آن دسته از معامله‌گرانی مناسب است که به دنبال کسب سود با کمترین ریسک موجود هستند.

کارکرد ربات اسپات گرید در عین سادگی نیاز به دقت فراوان دارد. ربات اسپات گرید در یک بازه مشخص، در فواصلی که توسط تریدر تعریف می‌شود، اقدام به سفارش‌گذاری و انجام معامله می‌کند. به فواصل تعریف شده، «گرید» گفته می‌شود. به خاطر داشته باشید که بازه‌های تعیین شده عمدتا پس از تحلیل و بررسی دقیق بر اساس استراتژی معامله‌گران مشخص می‌شوند. در ادامه با یک مثال، بیشتر با ربات اسپات گرید آشنا خواهید شد.

تصور کنید که یک تریدر قصد معامله بیت کوین را با استفاده از ربات اسپات گرید دارد. این معامله‌گر، بازه ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار را برای تریدهای خود انتخاب می‌کند. حال نوبت به انتخاب تعداد سفارش یا گرید می‌رسد. این تریدر قصد دارد در این بازه ۱۰ هزار دلاری، ۵۰ ترید داشته باشد. به این ترتیب، ربات ۲۰۰ سفارش خرید و فروش در این بازه ثبت می‌کند. برای مثال در قیمت ۶۰.۱۰۰ دلار بیت کوین می‌خرد و در ۶۰.۲۰۰ به فروش می‌رساند. به این ترتیب، با کمترین ریسک موجود، بیشترین سود نصیب تریدر می‌شود.

تنظیمات اولیه ربات اسپات گرید چگونه است؟

تنظیمات اولیه ربات های اسپات گرید

حال که تمام پیچ و خم این ربات جذاب را شرح دادیم، نوبت به بررسی و بیان تنظیمات اولیه ربات اسپات گرید می‌رسد.

قدم اول؛ انتخاب نوع ربات

ربات اسپات گرید دو نوع مختلف دارد؛ دستی و اتوماتیک. در ربات دستی کاربران تمام تنظیمات را اعم از بازه قیمتی و تعداد سفارش را خود مشخص می‌کنند. اما در ربات اتوماتیک، ربات اسپات گرید خود به صورت کاملا خودکار، تمام تنظیمات را پیش می‌برد.

  • توضیحاتی که در ادامه آورده می‌شود، برای آن دسته از تریدرهایی است که تنظیمات ربات را به‌صورت دستی انتخاب می‌کنند.

قدم دوم؛ انتخاب بازه

پس از اینکه ربات را به‌صورت دستی انتخاب کردید، نوبت به انتخاب بازه قیمتی می‌رسد. یکی از مهم‌ترین مراحل، دقیقا انتخاب بازه قیمتی است؛ زیرا هرگونه اشتباه در انتخاب این بازه منجر به توقف فعالیت ربات خواهد شد. حتما برای انتخاب بازه، جفت ارز مورد نظر خود را کامل و اصولی تحلیل کنید و مسیر آینده آن را به درستی پیش‌بینی کنید. اگر نتوانید به درستی این بازه را مشخص کنید، با خروج قیمت از بازه تعیین شده شما، فعالیت ربات متوقف و فرصت‌های مناسب سودآوری را از دست خواهید داد.

قدم سوم؛ انتخاب تعداد سفارش

به‌طور کلی کاربران می‌توانند بین ۲ تا ۸۰ سفارش را در بازه‌های قیمتی خود ثبت کنند. این سفارشات هرچه بیشتر باشند، سود بیشتری به همراه خواهند داشت اما به خاطر داشته باشید که کارمزد پرداختی شما نیز افزایش پیدا می‌کند و عملا سود زیادی دست‌گیر شما نخواهد شد. پس باید تعداد سفارش‌ها را منطقی و براساس شرایط بازار تعیین کنید.

جمع‌بندی

ساخت و استفاده از ربات اسپات گرید به معنای کسب سود از فرصت‌های بی‌شمار بازار کریپتوکارنسی با صرف کمترین وقت ممکن با داشتن کمترین ریسک موجود است. اما باید به خاطر داشته باشید که استفاده از یک ربات معامله‌گر به معنای همه‌چیز تمام بودن آن نخواهد بود و حتما باید اصول ترید را در استفاده از ربات اسپات گرید رعایت کرد. یکی از مهم‌ترین این اصول، مدیریت ریسک بوده که بزرگترین معامله‌گران بازار نیز آن را اولویت قرار می‌دهند. مدیریت ریسک به معنای کنترل سرمایه در تریدهایی است که در نهایت منجر به کسب بیشترین سود با کمترین میزان زیان می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها