کد خبر: 671540
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ۲۰:۳۱:۰۲
| |

آشنایی با خدمات cip و vip در فرودگاه های ایران

در خدمات CIP فرودگاه و VIP امکانات خاصی با پرداخت هزینه بیشتر در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

آشنایی با خدمات cip و vip در فرودگاه های ایران
کد خبر: 671540
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ۲۰:۳۱:۰۲

VIP مخفف «فرد بسیار مهم» است، در حالی که CIP به «شخص سیاسی مهم» اشاره دارد. این خدمات به افرادی که در طول سفر نیاز به توجه و درمان ویژه دارند ارائه می‌شود. در این مقاله برخی از ویژگی‌های کلیدی خدمات VIP و CIP فرودگاه را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با خدمات CIP

خدمات CIP دسته‌ای از خدمات در پرواز هستند که با هدف ارائه رفاه و خدمات بیشتر به تاجران بزرگ و افراد برجسته اقتصادی انجام می‌شود. با این حال، هر کسی که توانایی مالی داشته باشد، می‌تواند از این خدمات استفاده کند. اگرچه بسیاری از مدیران کارخانه، سرمایه‌گذاران مشهور و شخصیت‌های مهم اقتصادی از این خدمات استفاده می‌کنند، اما این خدمات منحصر به آنها نیست. افراد می‌توانند بعد از خرید بلیط هواپیما این خدمات را نیز در فرودگاه مورد نظر انتخاب و خریداری کنند.

خدمات CIP را می‌توان به‌صورت آنلاین در فرودگاه‌های مختلف ایران از جمله فرودگاه‌های مشهد، اصفهان، مهرآباد و امام خمینی تهران، بندرعباس، کرمانشاه، کیش و تبریز رزرو کرد. خدمات ویژه ارائه‌شده با هزینه‌های پرداخت‌شده توسط هر فرد تعیین می‌شود.

چه خدماتی به افرادی که خدمات CIP را تهیه کردند، ارائه می‌شود؟

• خدمات CIP ارائه شده به این مسافران شامل کترینگ قبل و بعد از پرواز است.

• این افراد تا زمان پرواز در سالن اختصاصی منتظر می‌مانند و از خدمات تشریفاتی ویژه برخوردار می‌شوند. سپس با استفاده از وسایل نقلیه مخصوص به سمت هواپیما اسکورت می‌شوند و بعد از بقیه سوار هواپیما می‌شوند.

• همچنین در فرودگاه و در طول پرواز به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

• مسافران CIP در حالی که منتظر پرواز خود هستند، می‌توانند در سوئیت‌های مجلل استراحت کنند و از میان مجموعه‌ای از غذاهای منحصربه‌فرد موجود در منوی CIP، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

• مسافرانی که خدمات CIP را خریداری کرده‌اند، نیازی به نگرانی در مورد دریافت کارت پرواز، تحویل بار یا رسیدگی به امور گمرکی و گذرنامه ندارند. کارکنان فرودگاه این وظایف را برای آنها انجام می‌دهند.

• مسافران CIP از گیت‌های مخصوص عبور می‌کنند و در صف‌های طولانی انتظار نمی‌کشند.

آشنایی با خدمات VIP

خدمات VIP به افراد مهم اقتصادی و سیاسی ارائه می‌شود. سطح خدمات VIP ممکن است بین کشورها متفاوت باشد. این خدمات معمولاً کابین‌های انحصاری و خدمات شخصی را پوشش می‌دهد. در برخی موارد، مسافران VIP ممکن است با اتومبیل‌های مجلل مانند پورشه یا مرسدس بنز مستقیماً به سمت پله‌های هواپیما هدایت شوند. علاوه بر این، مسافران VIP اغلب از امتیازات سوار و پیاده شدن در اولویت برخوردار هستند.

در حالی که خدمات VIP در کشور ما ممکن است با سایر کشورها مطابقت نداشته باشد، اما همچنان خدمات و امکانات ویژه‌ای را در طول سفر به خریداران این سرویس، ارائه می‌شود. مسافران VIP به سالن‌ها و گیت‌های اختصاصی فرودگاه دسترسی دارند و ممکن است از آنها در اقامتگاه‌ها و غذاخوری‌های مجلل پذیرایی شود.

افرادی که از خدمات VIP در فرودگاه استفاده می‌کنند عبارت‌اند از: هنرمندان و سیاستمداران، دیپلمات‌ها، اعضای کابینه، مدیران عامل شرکت‌های دولتی و رؤسای جمهوری.

چه خدماتی به افرادی که خدمات VIP را تهیه کردند، ارائه می‌شود؟

• افرادی که متقاضیان خدمات VIP در فرودگاه هستند، می‌توانند در استراحتگاه‌های ویژه اقامت کنند و نوشیدنی‌ها و وعده‌های غذایی مختلف دریافت کنند. رستوران‌های فست‌فود در فرودگاه برای پذیرایی از افراد VIP طراحی شده‌اند.

• سالن و اتاق کنفرانس مخصوص این افراد در فرودگاه وجود دارد.

• این افراد از امکانات ویژه ترانسفر با ماشین‌های تشریفاتی برخوردار می‌شوند.

• این افراد در طی مراحل سوار و پیاده‌شدن از هواپیما نیز شرایط خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال، این مسافران بعد از دیگران سوار هواپیما می‌شوند و قبل از سایرین از هواپیما پیاده می‌شوند.

• آنها از اینترنت پرسرعت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

• افراد VIP با فراهم شدن شرایط خاص از سالن‌ها و گیت‌های ویژه فرودگاه عبور می‌کنند و نیازی به انتظار برای بازرسی توسط افراد دیگر ندارند.

• مسافران هواپیمای VIP با خرید بلیط فرست کلاس و از امکانات رفاهی ویژه مانند حمام در ارتفاع 12000 متری، سونا، جکوزی، اتاق‌های خصوصی یک و دو نفره، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، تخت، لوازم بهداشتی و موارد دیگر برخوردار می‌شوند.

• به این افراد پارکینگ اختصاصی ارائه می‌شود.

تفاوت بین خدمات CIP و VIP

در این بخش به تشریفات و خدمات موجود برای مسافران در پروازهای VIP و CIP پرداخته‌ایم و خاطرنشان می‌کنیم که اگرچه امکانات رفاهی ارائه شده برای هر دو گروه کاملاً مشابه است، اما تفاوت‌های مهمی وجود دارد که باید از آنها مطلع شد:

یکی از عمده‌ترین عوامل تفاوت بین این دو سرویس، در ساختار هزینه این خدمات است. خدمات VIP معمولاً توسط سازمان‌های دولتی یا شرکت‌ها تأمین می‌شود و قیمت بالاتری دارند، در حالی که خدمات CIP معمولاً توسط افراد پرداخت می‌شود و هزینه کمتری نسبت به خدمات VIP دارند.

تفاوت اصلی در ترتیبات امنیتی برای مسافران VIP و CIP نهفته است. افراد مهم سیاسی، مانند رؤسای جمهور، محافظ شخصی و تدابیر امنیتی بیشتری، از جمله دوربین‌های نظارتی، دریافت می‌کنند تا از ایمنی آنها در طول پرواز اطمینان حاصل شود. این امنیت بالا برای افراد دارای موقعیت‌های حساس حیاتی است.

مروری بر فرودگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات VIP و CIP در ایران

با معرفی خدمات VIP و CIP و بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها، یک سؤال رایج ایجاد می‌شود و آن این است که کدام فرودگاه‌های ایران این خدمات را ارائه می‌دهند. دو فرودگاه برجسته که خدمات VIP و CIP را ارائه می‌دهند، فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مهرآباد هستند. در ادامه توضیحات دقیق‌تری از خدمات موجود در این فرودگاه‌ها ارائه می‌شود.

خدمات VIP فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد خدمات CIP ارائه نمی‌دهد؛ اما خدمات جامع VIP با کیفیت و امکانات درجه‌یک را برای مسافران خود ارائه می‌دهد. مسافران و شخصیت‌های سیاسی مهمی که در مهرآباد پرواز می‌کنند می‌توانند از خدمات VIP مانند ورود و خروج سریع، دسترسی به سالن VIP مجهز به گزینه‌های غذاخوری و نوشیدنی، امکانات تفریحی و خدمات ویژه ترانسفر فرودگاهی استفاده کنند.

خدمات VIP و CIP در فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی به‌عنوان یکی از معتبرترین فرودگاه‌های بین‌المللی ایران شناخته می‌شود که میزبان اکثر پروازهای مهم برای افراد برجسته و مدیران تجاری است. هم مسافران خارجی و داخلی و هم مشتریان فردی و شرکتی می‌توانند به خدمات VIP و CIP در این فرودگاه دسترسی داشته باشند.

کسانی که از خدمات CIP در فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند، می‌توانند از امکانات رفاهی در سالن CIP بهره‌مند شوند که شامل تلویزیون، بوفه مجهز، اینترنت پرسرعت و صندلی‌های ویژه و سایر امکانات است. مسافران همچنین از خدمات اضافی مانند کمک شخصی برای ورود و خروج، رزرو هتل، حمل‌ونقل فرودگاهی و جابه‌جایی بار بهره‌مند خواهند شد. در خدمات VIP در فرودگاه امام خمینی نیز سالن‌های انحصاری با امکانات و امنیت پیشرفته ارائه می‌شود که به طور خاص برای افراد مشهور و مدیران تجاری طراحی شده‌اند.

کلام آخر

اصطلاحات CIP و VIP به معنای خدمات انحصاری طراحی‌شده برای افراد در مکان‌های مختلف است. این خدمات، به‌ویژه در فرودگاه‌ها، به مسافرانی ارائه می‌شود که مایل به پرداخت مبالغ برای دریافت امکانات لوکس‌تر هستند. در این نوشته درباره خدمات CIP و VIP، ویژگی‌ها و تفاوت‌هایشان صحبت کردیم. باوجوداینکه خدمات VIP و CIP شباهت‌های زیادی دارند، اما از نظر قیمت و امنیت مسافر متفاوت هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها