کد خبر: 672567
|
۱۴۰۳/۰۶/۰۵ ۲۰:۴۶:۱۷
| |

خرید و قیمت انواع بلوک و مقایسه آن ها

در این مطلب به بررسی انواع بلوک ساختمانی و مقایسه آن ها با یکدیگر میپردازیم.

خرید و قیمت انواع بلوک و مقایسه آن ها
کد خبر: 672567
|
۱۴۰۳/۰۶/۰۵ ۲۰:۴۶:۱۷

امروزه انتخاب بلوک‌ ساختمانی مناسب، یکی از اصلی‌ترین تصمیم‌هایی است که توسط پیمانکاران برای استفاده در صنعت ساخت و ساز گرفته می‌شود. 

انواع بلوک و مقایسه آن‌ها

انواع مختلفی از بلوک‌های ساختمانی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند. از این رو، انتخاب بهترین نوع بلوک ساختمانی برای هر پروژه می‌تواند تأثیر مهمی بر کیفیت، قیمت و عمر مفید ساختمان‌ها داشته باشد.

ما در این مطلب قصد داریم برای شما انواع مختلف بلوک های ساختمانی را بررسی کرده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. این بررسی شامل مواد استفاده  شده در تولید هر نمونه، مزایا و معایب، ابعاد، قیمت و خرید آن‌ها می‌باشد. این بررسی می‌تواند به معماران و مهندسان صنعت ساخت و ساز کمک کند تا تصمیمات بهتری در انتخاب بلوک‌های ساختمانی برای پروژه‌های خود داشته باشند.

بهترین بلوک ساختمانی کدام است؟

بر طبق تحقیقاتی که بر روی انواع مختلفی از بلوک‌ها شده است، نام بلوک سیپورکس به عنوان بهترین بلوک ساختمانی در رتبه‌ی اول جای گرفته است.

بلوک هبلکس 

بلوک هبلکس، یکی از مصالح ساختمانی محبوب است که از مواد تشکیل دهنده‌ی سیمان، پودر آلومینیوم و همچنین آهک تولید شده است.بلوک هبلکس دارای ویژگی‌های مطلوب زیادی است و امروزه جزء کاربردی‌ترین مصالح ساختمانی شناخته میشود، پیشنهاد میشود برای خرید بلوک هبلکس، ابتدا مزایا و معایب آن را بخوانید تا بتوانید تصمیم بهتری برای انتخاب بلوک ساختمان خود بگیرید.

 مزایا و معایب بلوک هبلکس

مزایا

✓ به دلیل وجود پلی استایرن در ساختار آن‌ها از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند.

✓ جابجایی و حمل، همچنین نصب آسانی دارند.

✓ ساختار سلولی آن‌ها به گونه‌ای است که عایق بسیار خوبی برای  جلوگیری از حرارت و صوت باشند.

✓ مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و خوردگی از خود نشان می‌دهند.

✓ در مواقع آتش سوزی مقاومت بالایی دارند و جلوی پیشرفت آتش را می‌گیرند.

معایب بلوک هبلکس: توان باربری محدود و سریع شکسته می‌شوند.

ابعاد بلوک هبلکس

بلوک هبلکس در ابعاد متفاوتی نظیر بلوک‌هایی با طول 600 سانتی‌متر و ارتفاع 250 سانتی‌متر وجود دارند. همچنین بلوک هبلکس تا ضخامت 500 میلی‌متر تولید می‌شوند. 

خرید و قیمت بلوک هبلکس

قیمت بلوک هبلکس بر طبق ابعاد، مواد تشکیل دهند، همچنین تولید کننده‌ی آن تعیین می‌شود و دارای قیمت‌های متنوعی هستند. خریداران می‌توانند برای تهیه اینگونه مصالح ساختمانی به مراکز فروش آن‌ها مراجعه نمایید و یا قبل از خرید با کارشناسان سیپورکس (02188780480) مشورت کنید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

بلوک سیمانی 

بلوک‌ سیمانی یکی از محبوب ترین بلوک ها در صنعت ساختمان است و خرید بلوک سیمانی میتواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند، بلوک سیمانی از مواد مختلفی مانند سیمان پرتلند، ماسه و همچنین شن تولید می‌شوند. این نمونه از بلوک‌ها دارای ابعاد و شکل‌های متنوعی هستند و از نظر نحوه‌ی به کارگیری آن‌ها می‌توانند دارای تفاوت‌هایی در کیفیت و مقاومت باشند.

مزایای و معایب بلوک سیمانی

مزایا

✓ بلوک سیمانی دارای مقاومت فشاری بسیار بالایی است و این توانایی را دارد تا بتواند کار‌های ثقلی را به خوبی تحمل کند. از این رو برای ساخت و ساز، دیوارهای باربر کارایی دارند.

✓ به دلیل بکار بردن سیمان در فرایند تولید آن‌ها، مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و آتش‌سوزی از خود نشان می‌دهند. همچنین در مواقع بروز آتش‌سوزی از گسترش آن جلوگیری خواهد کرد.

✓  برای حفظ انرژی محیط مناسب هستند و جلوی هدر رفتن انرژی را می‌گیرند.

✓  دارای ویژگی ضد آب هستند و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. 

معایب بلوک : دارای وزن بالایی هستند و حمل و نقل سختی دارند و برای به کارگیری  در سازه‌های بلند مناسب نیستند.

ابعاد بلوک سیمانی

بلوک سیمانی در ابعاد متنوعی به بازار عرضه می‌گردد. از ابعاد مختلف آن‌ها  برای  به کارگیری در ساختمان سازی می‌توان به سایزهای زیر اشاره کرد:

  •  40*20*15 
  •  40*20*10 
  •  50*20*15

از بلوک‌های سنگین نیز برای دیوار چینی باغ‌ها استفاده می شود و در ابعاد  20*20*40 وجود دارند. البته بر طبق نیاز مشتری، ابعاد دیگری از این محصول نیز در دسترس است.

خرید و قیمت بلوک سیمانی

قیمت بلوک سیمانی با توجه به عوامل گوناگونی مانند ابعاد و شرکت سازنده تعیین می‌شود. از این رو برای اطلاع دقیق از قیمت آن‌ها و خرید بلوک هبلکس باید به نمایندگی فروش آن‌ها مراجعه کنید.

بلوک سبک

بلوک سبک یکی از پر مصرف‌ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز است و به دلیل مزایای بی‌نظیری که دارد همه روزه بر طرفداران آن افزوده می‌شود. به دلیل وزن پایین این بلوک از آن در گوشه به گوشه ساختمان‌سازی می‌توان استفاده کرد و بار ساختمان را به شدت کاهش می‌دهد.

مزایا و معایب بلوک سبک

مزایا

✓ باعث کم شدن وزن ساختمان‌ها می‌شود. 

✓ از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.

✓ حمل و نقل ساده‌ای دارند.

✓ سرعت اجرای بالایی دارند.

معایب: در برابر شرایط آب و هوایی آسیب پذیرتر هستند و دچار خوردگی می‌شوند.

ابعاد بلوک سبک

ابعاد بلوک سبک بر طبق معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. برای مثال هنگامی که بخواهند از آن‌ها در دیوارهای داخلی استفاده نمایند، ابعاد کوچکتری را انتخاب می‌کنند، اما برای دیوارهای خارجی آن‌ها را کمی بزرگتر تولید می‌کنند. بنابراین ابعاد بلوک سبک با توجه به نیاز مشتریان به آن‌ها عرضه خواهد شد و در سایزهای متفاوتی وجود دارند. 

خرید و قیمت بلوک سبک

قیمت تمام شده بلوک سبک بستگی به ابعاد، کیفیت و همچنین نوع مصالح به کار رفته در تولید آن‌ها دارد. قبل از خرید با کارشناسان سیپورکس (02188780480) مشورت کنید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

مقایسه بلوک هبلکس و بلوک سیمانی

مهندسان و سازندگان سازه‌های ساختمانی برای انتخاب بین بلوک سیمانی و هبلکس، باید به نیاز پروژه‌ی خود دقت نمایند و بر طبق آن اقدام به خرید این مصالح ساختمانی کنند. از این رو ما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ادامه به بررسی و مقایسه این بلوک‌ها پرداخته‌ایم. 

  • بلوک‌های سیمانی به نسبت بلوک‌های هبلکس از مقاومت فشاری بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل از بلوک سیمانی برای پروژه‌های باربر استفاده می‌شود. 
  • وزن پایین بلوک هبلکس سبب شده است تا به نسبت بلوک سیمانی حمل ساده‌تری داشته باشند.‌ به همین دلیل برای ساختمان‌های که نیاز به باربری ندارند از آن‌ها استفاده می‌شود و باعث پایین آمدن وزن سازه خواهند شد.
  • هر دو بلوک در برابر آتش مقاومت خوبی دارند، اما بلوک سیمانی به دلیل وجود مواد غیر اشتعال در ساختار آن‌ها، نسبت به آتش مقاوم‌تر هستند.
  • بلوک سیمانی و هبلکس، هر دو در برابر رطوبت مقاوم هستند، اما بلوک سیمانی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها