کد خبر: 673104
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۰ ۲۱:۱۰:۲۴
| |

۶ ایده چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مربع برای استفاده بهینه از فضا

چیدمان هم‌زمان مبل و میز ناهارخوری در یک پذیرایی مربع، سخت‌تر از فضاهای مستطیلی است؛ اما غیرممکن نیست!

۶ ایده چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مربع برای استفاده بهینه از فضا
کد خبر: 673104
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۰ ۲۱:۱۰:۲۴

 در پذیرایی‌های مستطیل با طول بیشتر، به‌راحتی می‌توان فضا را به دو بخش جداگانه تقسیم کرد و مبلمان و میز ناهارخوری را در بهترین مکان ممکن قرار داد. اما برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع باید با کمی خلاقیت، هماهنگی بصری ایجاد کنید. در این مقاله 6 ایده جذاب و کاربردی برای چیدن مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع به شما می‌گوییم؛ با اجرای این ایده‌ها بدون شک همه از سلیقه شما تعریف می‌کنند!

۱. چیدمان دایره‌ای مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مربع

درصورتی‌که نقطه کانونی در گوشه خانه قرار دارد، مبلمان را به‌صورت دایره‌وار روبه‌روی این نقطه بچینید. حال فضایی که پشت مبلمان و در گوشه متقابل نقطه کانونی خالی می‌ماند، مکانی مناسب برای قرار دادن میز ناهار خوری ام دی اف است. هنگام چیدمان دایره‌ای مبل‌ها در پذیرایی مربع، فاصله‌ وسایل را به‌درستی تنظیم کنید تا فضا بسته و شلوغ به‌نظر نرسد. مبل‌ها نباید خیلی به هم نزدیک باشند. استفاده از یک فرش دایره‌ای در مرکز این چیدمان هماهنگی بصری ایجاد می‌کند. برای تکمیل چیدمان، از وسایل دکوری ساده و کاربردی مانند آباژور یا گلدان در گوشه‌های خالی فضا استفاده کنید.

۲. چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مربع با نقطه کانونی مرکزی

در این حالت ابتدا مبلمان را به شکل ال در یکی از گوشه‌های اتاق بچینید و یک میز جلو مبلی مدرن به‌عنوان نقطه کانونی مرکزی روبه‌روی آن‌ها قرار دهید. سپس میز ناهارخوری را در گوشه مقابل یا مجاور مبلمان بگذارید. در این سبک چیدمان، به موضوع حرکت راحت در اتاق توجه کنید. اگر مبلمان به شکل ال چیده می‌شود، باید فاصله مناسبی بین مبل‌ها و میز جلو مبلی وجود داشته باشد. استفاده از یک فرش مستطیلی در زیر مبلمان، این بخش را از سایر قسمت‌های اتاق جدا می‌کند.

۳. چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مربع به شکل ال

اگر در گوشه خانه‌تان یک نقطه کانونی جذاب مانند شومینه یا تلویزیون دیواری دارید، باید مبلمان و میز ناهارخوری خود را براساس این مکان بچینید. برای داشتن دکوراسیونی چشمگیر، مبلمان را به شکل ال روبه‌روی این نقطه کانونی بچینید؛ بااین‌کار، تمرکز روی شومینه یا تلویزیون است و فضای دنج و دلپذیر برای استراحت و گفت‌وگو به‌وجود می‌آید. سپس میز ناهارخوری را کنار نقطه کانونی بگذارید. توجه کنید که میز ناهارخوری، مسیر رفت‌وآمد به سمت شومینه یا تلویزیون را مسدود نکند؛ در این سبک چیدمان، باید دید و راه رفت‌وآمد کافی به نقطه کانونی وجود داشته باشد.

چیدن میز ناهار خوری و مبل در پذیرایی مربع کوچک به شکل ال

۴. چیدمان مبل و میز ناهارخوری باتوجه‌به نقطه کانونی در مرکز ضلع اتاق

وقتی نقطه کانونی در مرکز ضلع اتاق پذیرایی قرار دارد، در ابتدا مبلمان را دور تا دور نقطه کانونی بچینید؛ مثلاً یک مبل سه‌نفره روبه‌روی تلویزیون یا شومینه قرار دهید و چهار مبل تک‌نفره (یا دونفره) را در سمت چپ و راست آن قرار دهید. سپس باید میز ناهارخوری را پشت مبل سه‌نفره بگذارید.

برای چیدن مبلمان دور تا دور نقطه کانونی در مرکز ضلع اتاق، بهتر است از مبل‌هایی با اندازه‌های مختلف (دو نفره، سه‌نفره و تک‌نفره) استفاده کنید. با این کار تنوع و جذابیت بیشتری به فضا می‌دهید. همچنین، استفاده از چراغ‌های دیواری یا آباژورها در دو طرف نقطه کانونی، به جذابیت بیشتر این چیدمان کمک می‌کند.

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع بر اساس نقطه کانونی

۵. چیدن مبلمان در دو سمت پذیرایی مربع کوچک

اگر نقطه کانونی شما در مرکز ضلع اتاق پذیرایی قرار دارد اما فضای اتاقتان محدود است یا دوست ندارید مبلی در وسط اتاق باشد، مبلمان را در دو سمت اتاق، مقابل هم قرار می‌دهید؛ به این صورت که یک سمت آن‌ها نقطه کانونی (مثلاً تلویزیون) قرار بگیرد و سمت دیگر، میز ناهارخوری. این چیدمان به شما فضایی باز و لذت‌بخش می‌دهد. در این نوع چیدمان، حفظ تعادل بین دو سمت اتاق بسیار مهم است؛ باید مبل‌ها و میز ناهارخوری از نظر اندازه و سبک با یکدیگر هماهنگ باشند. استفاده از یک فرش بزرگ که تقریباً همه سطح اتاق را پوشش دهد، اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و به چیدمان انسجام می‌بخشد.

۶. تقسیم فضای اتاق به سه بخش برای چیدمان مبل و میز ناهار خوری

یکی از راه‌های چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع کوچک، تقسیم فضای اتاق به سه بخش مساوی است. دو سوم این فضا به مبلمان و میز جلو مبلی اختصاص دارد، میز جلو مبلی در مرکز پذیرایی قرار می‌گیرد و مبلمان دور تا دور آن چیده می‌شوند. میز ناهارخوری نیز در مجاورت مبلمان (پشت یکی از مبل‌ها) قرار می‌گیرد. در این نوع چیدمان، توجه به نسبت‌ها بسیار مهم است؛ وقتی اتاق به سه بخش مساوی تقسیم می‌شود، باید همه وسایل را در بخش مربوط به خودشان بگذارید تا تعادل و هماهنگی حفظ شود.

با خرید مبل و میز ناهارخوری از بلج، چیدمانی چشمگیر داشته باشید

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع چالش‌ فراوانی دارد؛ ایده‌هایی که در این مقاله به شما گفتیم، راه‌حل این چالش‌هاست! از چیدمان دایره‌ای گرفته تا شکل ال، هر کدام از این ایده‌ها پذیرایی شما را به محلی دنج و دلپذیر تبدیل می‌کند. اگر به فکر خرید مبلمان باکیفیت و مناسب برای اجرای این ایده‌های دکوراسیونی هستید، گروه تولیدی مبلمان بلج بهترین انتخاب شماست.

با خرید بیشتر از 7 میلیون تومان از بلج، محصول شما به‌صورت رایگان برایتان ارسال می‌شود. همچنین اگر ترجیح می‌دهید محصولات را از نزدیک ببینید، به نمایندگی‌های فروش مجموعه بلج سر بزنید و خرید حضوری انجام دهید. بیش از 90 درصد محصولات بلج به‌صورت مستقیم و بدون واسطه تولید و عرضه می‌شوند؛ بنابراین با خرید از بلج از بالاترین کیفیت با بهترین قیمت برخوردار شوید. این فرصت را از دست ندهید و خانه‌تان را با مبلمان بلج به بهترین شکل دکور کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها