کد خبر: 678007
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۶ ۱۹:۰۱:۱۹
| |

معرفی دیدنی های جزیره کیش به همراه اقامتی آسان

با سفر به کیش می‌توانید از جاذبه‌های این شهر مانند قلعه پرتغالی‌ها، شهر حریره و جزیره هندورابی که طبیعتی بکر و امکانات تفریحات آبی دارد، دیدن کنید.

معرفی دیدنی های جزیره کیش به همراه اقامتی آسان
کد خبر: 678007
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۶ ۱۹:۰۱:۱۹

جزیره کیش به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوع همواره در لیست مقاصد گردشگران داخلی و خارجی جای دارد. با سفر به این جزیره و اقامت در یکی از بهترین هتل های کیش مانند هتل لیلیوم کیش، می‌توانید سفری لذت‌بخش و راحت داشته باشید. پس از رزرو هتل نیز می‌توانید به بازدید مکان‌های دیدنی جالب این جزیره مانند دره پرتغالی‌ها، قلعه جنی، کشتی یونانی و... بپردازید.

قلعه جنی کیش

اگر می‌خواهید از جاذبه‌ای مملو از صدها افسانه و قصه دیدن کنید، بهترین مکان قلعه جنی کیش است. شاید در نگاه اول تصور کنید این قلعه یک بنای عادی با فضایی مستطیلی و دو بار، مانند هر بنای دیگر است؛ ولی اگر درمورد این قلعه از مردم محلی بپرسید با داستان‌های جالبی مواجه خواهید شد. قصه‌هایی که در مورد این قلعه گفته می‌شود، آن را از سایر جاذبه‌های دیدنی متفاوت می‌سازد. قبلا از قلعه جنی به عنوان پاسگاه و محل خدمت سربازان استفاده می‌شد؛ ولی در دهه چهل گزارش‌هایی ارائه شد که نشان می‌داد در این منطقه جن دیده شده و اتفاقات غیرعادی در آنجا رخ می‌دهد. مرگ چند سرباز به دنبال این گزارش‌ها باعث تخلیه پاسگاه شد.

  • آدرس: هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

پایاب کیش

از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش که به عنوان گنجینه‌های تاریخی این جزیره معرفی می‌شود، پایاب کیش است. پس از اقامت در هتل سیمرغ کیش می‌توانید به بازدید از این جاذبه بپردازید. پایاب از کنار هم قرار گرفتن دو کلمه پای و آب تشکیل شده و به معنی نزدیکی با آب است. پایاب‌ها کانال‌ها یا دهلیزهایی هستند که به دلیل داشتن شیب تند به رسیدن فرد به سطح آب قنات در زیرزمین کمک می‌کردند. پایاب حدود ۲۰۰۰ سال عمر دارد و پس از بازسازی و مرمت، امروزه از آن به عنوان جاذبه گردشگری استفاده می‌شود‌. اگر به کیش سفر کردید، توصیه می‌شود از این جاذبه دیدنی بازدید کنید. در پایاب کیش امکاناتی مانند رستوران و چایخانه نیز وجود دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با نوشیدن فنجانی چای گرم خستگی خود را به در کنند.

  • آدرس: استان هرمزگان، کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک، نزدیکی مجموعه درخت سبز

دره پرتغالی ها

دره پرتغالی‌ها قسمت شمالی کیش است و یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود. در گذشته مدتی پرتغالی‌ها در این منطقه سکونت داشتند و به همین دلیل از آن زمان، نام این منطقه دره پرتغالی‌ها باقی مانده‌ است. منظره سرازیر شدن آب‌های سطحی کیش در این دره، صحنه‌ای دل‌نشین و زیبا ایجاد می‌کند که توجه گردشگران را جلب می‌کند. علاوه بر این آب‌ها، شما می‌توانید درخت کهنسال انجیر معابد و مجموعه درخت سبز را هم در دره پرتغالی‌ها ببینید. در مجموعه درخت سبز امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برای سرگرمی بازدیدکنندگان وجود دارد. آلاچیق، رستوران، سرویس بهداشتی، بوفه و... تعدادی از امکانات این مجموعه هستند. اگر به دنبال مکانی دنج برای استراحت و تفریح خانوادگی هستید، می‌توانید از این جاذبه دیدن کنید. آب انبار کیش و شهر تاریخی جزیره کیش هم از دیگر جاذبه‌های این دره هستند.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، ساحل شمالی جزیره، خیابان کرانه

دره پرتقالی کیش

موزه خلیج فارس

اگر به مجموعه‌های هنری و آثار باستانی علاقه دارید، بهتر است سری به موزه خلیج فارس در کیش هم بزنید.‌ این موزه با معماری شبیه صدف شما را متحیر خواهد کرد‌. البته با دیدن آثار ارزشمند داخل بنا این شگفتی چند برابر می‌شود‌. در این مجموعه که مساحتی نزدیک به ۳۶۲۰ متر مربع دارد؛ انواع نمایشگاه‌های هنری و صنایع دستی داخلی و خارجی برگزار می‌شود‌. تنوع بالای آثار هنری موجود در این نمایشگاه‌ها باعث شده این‌ مجموعه به یکی از قطب‌های مهم عرضه آثار هنری ایران تبدل شود‌ در طبقه زیرین این موزه ۵ گالری وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها استاد و مدارک تاریخی مرتبط با خلیج‌فارس و نمایشگاه آثار هنری را بببنید. گالری، آمفی تئاتر مجهز، بخش‌های اداری مدیریتی و کافی‌شاپ از دیگر بخش‌های این‌ موزه دیدنی هستند‌. بازدیدکنندگان بدون پرداخت ورودی می‌توانند از این جاذبه گردشگری محبوب دیدن کنند‌.

  • هرمزگان، کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی، مجموعه هنری و موزه خلیج‌فارس کیش

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی از مشهورترین و جالب‌ترین دیدنی‌های کیش محسوب می‌شود‌. اگر به کیش سفر کردید توصیه می‌شود در یکی از هتل های کیش مانند هتل میراژ کیش اقامت کنید و سپس به بازدید از این جاذبه بپردازید. اگر می‌خواهید از این جاذبه دیدنی بازدید کنید بهتر است داستانش را هم بشنوید. داستان این کشتی به زمانی برمی‌گردد که در سال ۱۳۴۵ در دریای خلیج فارس به گل نشست‌.

ظاهرا یونانی‌ها سعی می‌کردند کشتی زیبای خود را برگردانند؛ ولی به دلیل ایرادات فنی جدی موفق به این کار نشدند. به همین دلیل کشتی یونانی پس از تخلیه نفت، همچنان در جزیره کیش باقی مانده و تبدیل به جاذبه‌ای گردشگری شده ‌است. اگر می‌خواهید در سفر خود به کیش، عکس‌های جالبی بگیرید توصیه می‌شود هنگام طلوع و غروب آفتاب از این کشتی دیدن کنید.

  • آدرس: جنوب غربی کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی در ۲۸ کیلومتری کیش واقع شده و به دلیل طبیعت بکر و سرسبز خود معروف است‌. با اقامت در هتل لیلیوم کیش می‌توانید به آسانی به این جزیره که با بافت سنتی در ارتفاع ۲۹ متری از آب قرار گرفته، بروید. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، در جزیره هندورابی اوقات خوشی خواهید داشت؛ زیرا غواصی و جت اسکی را می‌توانید در این مکان تجربه کنید‌. برای رسیدن به این جزیره می‌توانید با قایق معمولی یا قایق موتوری از کیش به هندورابی بروید. اگر قایق موتوری را انتخاب کنید، زودتر به جزیره هندورابی می‌رسید. برای بازدید از این جاذبه نیازی به پرداخت هزینه ورودی نیست.

  • آدرس: ۲۸ کیلومتری جزیره کیش

شهر حریره

شهر حریره با مساحت ۱۲۰ هکتار، از دیگر جاذبه‌های کیش است که در لیست آثار ملی هم وجود دارد. متاسفانه از این شهر تاریخی چیزی جز دیوارهای تخریب شده باقی نمانده؛ ولی قدمتی ۸۰۰ ساله دارد. حتی خانه‌های چند طبقه موجود در حریره به دلیل زلزله از بین رفته‌اند. با این حال شهر حریره دیدنی‌های جالبی دارد که می‌توانید پس از اقامت در یکی از هتل های کیش، به بازدید از آن‌ها بپردازید. تعدادی از جاذبه‌های این شهر شامل بندرگاه حریره، قصر حریره، مسجد حریره، خانه عیانی حریره، مسجد حریره، آثار باستانی حریره می‌شوند.

شهر حریره

اقامت در کیش و گشت‌ و گذار در این جزیره

یکی از مهم‌ترین دل مشغولی‌های مسافران، یافتن اقامتگاهی مناسب است. شما با تحقیق درمورد هتل های کیش می‌توانید هتلی مناسب و باکیفیت بیابید. هتل لیلیوم کیش، هتل سیمرغ کیش و هتل میراژ کیش تعدادی از هتل‌های مناسب این جزیره برای اقامت هستند که امکانات مناسبی هم ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

کیش پر از جاهای دیدنی متنوع برای علاقه‌مندان به طبیعت، هنر، تاریخ و جاذبه‌هایی با داستان‌های عجیب‌وغریب است. پس از رزرو اتاق در یکی از هتل ‌های کیش می‌توانید به گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی بپردازید. قلعه پرتغالی‌ها، پایاب کیش، موزه خلیج فارس و.. تعدادی از جاهای دیدنی جذاب این جزیره محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها