کد خبر: 193178
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

مسعود رضائی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مجلس در طرح تحقیق و تفحص بین باشگاه‌ها تبعیض قائل نمی‌شود/ بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها کاملا سلیقه‌ای است/ کمیسیون اجتماعی طرحی برای ورود بانوان به ورزشگاه ندارد

نماینده مردم شیراز در مجلس بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را موضوعی کاملاً سلیقه‌ای دانست و گفت: بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها کاملاً سلیقه‌ای است و برگرفته از مسائل مذهبی کشور است.

مجلس در طرح تحقیق و تفحص بین باشگاه‌ها تبعیض قائل نمی‌شود/ بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها کاملا سلیقه‌ای است/ کمیسیون اجتماعی طرحی برای ورود بانوان به ورزشگاه ندارد
کد خبر: 193178
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده‌های مجلس روز گذشته با اکثریت آرا طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به تصویب رساندند. اما موضوعی که موردانتقاد فوتبال دوستان و هواداران پرشمار این دو تیم قرارگرفته، فعالیت باشگاه‌های دولتی در لیگ برتر و هزینه‌های این باشگاه‌ها برای به خدمت گرفتن بازیکنان در فصل نقل و انتقالات است. تیم‌هایی که با بودجه‌های دولتی به بازار نقل و انتقالات ورود پیدا می‌کنند، درحالی‌که طبق مصوبه مجلس دو باشگاه مطرح پایتخت اجازه ندارند از کمک‌های وزارت ورزش و جوانان و یا دیگر نهادهای دولتی بهره‌مند شوند؛ و باید هزینه‌های جاری خود را از طریق جذب اسپانسر و دیگر منابع مالی تأمین کنند. بدون شک سرخابی‌های پایتخت در سال‌های گذشته ازنظر مدیریتی دچار مشکل بودند و هرکدام از این مدیران در زمان مدیریتی خود بدهی‌های زیادی از خود به یادگار گذاشته‌اند؛ اما مجلس همواره می‌تواند با گسترده‌تر کردن دامنه این تحقیق و تفحص پای باشگاه‌های دیگر را به آن باز کند تا هر چه بیشتر به شفافیت در فوتبال ایران کمک کرده باشد.

حالا مسعود رضائی سخنگوی کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از دلایل کامل نبودن این طرح گفت و اعلام کرد هیچ شکایتی از طرف افراد حقیقی و یا حقوقی در خصوص باشگاه‌های دیگر به مجلس نیامده است و به همین خاطر طرح فقط در حد تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مانده است. رضایی البته در خصوص ورود خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی‌های تیم ملی را موضوعی کاملاً سلیقه‌ای عنوان می‌کند و امیدوار است که این مشکل به‌زودی حل شود تا بانوان هم بتوانند همانند مردان به ورزشگاه‌ها وارد شوند.

سخنگویی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه چرا فقط نام این دو باشگاه در این طرح مطرح‌شده است به خبرنگار ما گفت: «بحث تحقیق و تفحص به دلیل شکایت و یا اعتراض نسبت به یک موضوع در مجلس به جریان می‌افتد و مجلس وظیفه پیدا می‌کند که در خصوص همان موضوع خاص تحقیق و تفحص انجام دهد. این موضوع هم شامل همه دستگاه‌ها چه دولتی و چه غیردولتی می‌شود و هیچ تبعیضی دراین‌باره اتفاق نمی‌افتد. باید شکایتی وجود داشته باشد که مجلس بتواند به آن ورود پیدا کند. البته این موضوع دلیلی بر رفع تکلیف مجلس بر نظارت بر دیگر موضوعات نیست.»

نماینده مردم شیراز در مجلس بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را موضوعی کاملاً سلیقه‌ای دانست و گفت: «بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها کاملاً سلیقه‌ای است و برگرفته از مسائل مذهبی کشور است. گروهی این موضوع را دال بر معصیت می‌دانند و برخی دیگر به این موضوع اعتقادی ندارند. به‌شخصه اعتقاددارم که باوجود پیشرفت جوامع باید این موضوع هم به نحوی در کشور ما حل شود. اعتقاد دارم که در این زمینه مشکلی وجود ندارد و اگر انسان ازنظر درونی پاکیزه و منزه باشد در میان هر فردی که قرار بگیرد هیچ تفاوتی برایش نخواهد کرد.»

او ادامه داد: «جامعه هم باید به رشد و بلوغ فکری رسیده باشد؛ و فکر می‌کنم جامعه ایران به این رشد و بلوغ فکری رسیده است. امیدوارم که بزرگان و علما هم برای حل این موضوع چاره بیندیشند. ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به موضوعی چالشی تبدیل‌شده است. اگر نگاه دوستان به این موضوع، نگاهی ورزشی و تفریحی باشد همه مشکلات حل خواهد شد. البته باز هم می‌گویم تصمیم گیری درباره این موضوع به علما و مراجع اعظام ربط پیدا می‌کند و امیدوارم که آنها با درایتی که دارند این مشکل را برطرف کنند.»

سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره برنامه این کمیسیون برای فراهم کردن شرایط حضور بانوان در ورزشگاه به اعتمادآنلاین گفت: «کمیسیون اجتماعی طرح و یا لایحه‌ای در این خصوص در دست ندارد؛ تنها به‌صورت شفاهی این موضوع با دیگر نماینده‌ها موردنقد و بررسی قرار می‌گیرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها