کد خبر: 222993
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از امکان اجرا نشدن قانون منع استفاده از بازنشستگان در فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال قانون منع استفاده از بازنشستگان را اجرا نمی‌کند/ مسئول حقوقی فدراسیون: نهاد عمومی غیر دولتی هستیم و این قانون شامل ما نمی‌شود

صفی‌الله فغان‌پور مسوول حقوقی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اینکه آیا قانون منع حضور بازنشستگان که از سوی مجلس تصویب شد در این مجموعه هم اجرا خواهد شد یا خیر گفت: فدراسیون نهادی است که مستقیم زیر نظر فیفا فعالیت دارد و بر اساس اساسنامه‌اش یک نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود.

فدراسیون فوتبال قانون منع استفاده از بازنشستگان را اجرا نمی‌کند/ مسئول حقوقی فدراسیون: نهاد عمومی غیر دولتی هستیم و این قانون شامل ما نمی‌شود
کد خبر: 222993
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سه‌‌شنبه هفته گذشته بود که قانون ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در مجلس شورای اسلامی تصویب و اعلام شد که این قانون لازم‌الاجراست.


به دنبال این اتفاق در حوزه ورزش لیستی از مدیران بازنشسته شاغل در فدراسیون‌ها منتشر شد، چهره‌هایی که با تصویب این قانون باید از سمت‌های خود استفعا بدهند. از بین مدیران شاغل در فوتبال ایران هم بودند. افرادی چون حیدر بهاروند،‌ علی کفاشیان، محمدرضا ساکت و ... نامشان در این لیست دیده می‌شد که البته به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای قطع همکاری با آنها ندارد.


صفی‌الله فغان‌پور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اینکه آیا قانون منع حضور بازنشستگان که از سوی مجلس تصویب شد در این مجموعه هم اجرا خواهد شد یا خیر گفت: «درباره موضوع بازنشستگی مدیران فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشته و همواره هم طبق قوانین توضیحات لازم را ارائه داده‌ایم. فدراسیون نهادی است که مستقیم زیر نظر فیفا فعالیت دارد و بر اساس اساسنامه‌اش یک نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود. به این ترتیب به خاطر غیر دولتی بودن قانون منع فعالیت بازنشسته‌ها شامل حال فدراسیون فوتبال نمی‌شود.»


فغان‌پور در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون نهاد عمومی غیر دولتی است پس چرا ماه‌ها قبل با تعداد زیادی از مسئولان بازنشسته قطع همکاری کرد گفت: «در آن مقطع خود مدیران فدراسیون به این نتیجه رسیدند که تغییراتی ارائه بدهند و افرا بازنشسته هم خودشان تصمیم به جدایی از سمت اجرایی گرفتند. در اساسنامه به صراحت عنوان شده که فدراسیون یک ان‌جی‌اوی غیر دولتی است و فیفا هم همواره روی موضوع عدم دخالت سیاست در ورزش تاکید داشته است.»


مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در پایان تاکید کرد: «همانطور که اشاره کردیم فدراسیون شامل حال این قانون نمی‌شود، اما اگر نهادهای نظارتی تاکید به اجرای این قانون در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و اصلا فدراسیون‌ها دارند،‌ باید تفسیر جدیدی از قانون توسط مجلس ارائه شود که بگوید این قانون باید در مجموعه‌ای مثل فدراسیون غیر دولتی فوتبال هم اجرایی شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها