کد خبر: 245339
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

تهدید و حذف سیستم جدید مدیریتی در بسکتبال ایران

در شرایطی که بسکتبال ایران در آستانه رقابت‌های انتخابی جام جهانی نیاز به مدیریتی صحیح و کارگشا دارد فدراسیون و کادر فنی تهدید و حذف را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

تهدید و حذف سیستم جدید مدیریتی در بسکتبال ایران
کد خبر: 245339
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| لیست اعلام شده تیم ملی بسکتبال نکات جالب توجهی داشت اما اصلی‌ترین آن را می‌توان نتیجه جلسه خصوصی ملی‌پوشان با رامین طباطبایی رئیس فدراسیون عنوان کرد.


هیچ کس تاکنون درباره محتویات آن جلسه صحبت نکرده و تنها به صورت در گوشی صحبت‌هایی شنیده شد اما حذف شدن ستاره‌ای چون ارسلان کاظمی نشان داد که این صحبت‌های درگوشی کاملا درست بوده و رئیس فدراسیون و نزدیکانش به آخرین مرحله سیستم‌های مدیریتی خود یعنی تهدید به حذف رسیده‌اند و با حذف یک بازیکن زهر چشمی از دیگر بازیکنان هم گرفته‌اند.

ماجرای جلسه خصوصی با رئیس


بعد از اینکه ملی‌پوشان از جلسه با اعضای کمیته فنی نتیجه نمی‌گیرند و متوجه می‌شوند که نقش این اعضا همانطور که علی پروین سال‌ها قبل گفته بود در ورزش «کشک» است و نمی‌توانند تصمیمی بگیرند با شخص رامین طباطبایی وارد جلسه شدند.


در آن جلسه ملی‌پوشان از وضعیت تیم ملی گلایه و ابراز نگرانی کردند و خواستار تغییرات شدند.


هر کدام از بازیکنان به مشکلات مختلف اشاره کردند و در شرایطی که منتظر حمایت رئیس بودند با تهدید روبه رو شدند. یک منبع آگاه امروز (جمعه) در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که رامین طباطبایی تمامی ملی‌پوشان را به حذف از تیم ملی و جریمه باشگاهی تهدید کرده ‌است و به هیچ وجه قبول نکرده که برای حمایت از آنها اقدامی کند.

تماس با باشگاه‌ها


در ادامه این ماجرا برخی ملی‌پوشان سر حرف خود می‌ایستند و کوتاه نمی‌آیند چرا که نمی‌خواهند تیم ملی بیش‌تر از این ضربه بخورد اما تهدیدها به همان جلسه ختم نمی‌شود و فدراسیون با برخی باشگاه‌ها نیز تماس می‌گیرد که ملی‌پوشانشان را از لیگ محروم خواهد کرد.


این اتفاق باعث می‌شود باشگاه‌ها برای جلوگیری از صدمه‌ خود در جریان لیگ بازیکنان را راضی کنند تا ماجرا تمام شود. برخی ملی‌پوشان باز هم کوتاه می‌آیند اما چند نفر همچنان پای حرف خود می‌ایستند. با این حال زمانی که فدراسیون تنها راه مدیریت را حذف می‌بیند ملی‌پوشان برای حرمت تیم ملی تاکید می‌کنند با تمام مشکلات مثل همیشه در خدمت تیم ملی هستند و اگر افرادی تصمیم دارند آنها را بدون عرق ملی‌ معرفی کنند به بیراهه رفته‌اند.

دعوت نکردن عجیب از چند ملی‌پوش


چند شب قبل از اعلام لیست تیم ملی صحبت‌هایی شنیده می‌شد که قرار است چند بازیکن به دلیل ماجراهای اتفاق افتاده حذف شوند و هدف از این اقدام نیز زهر چشم گرفتن از آنها بود. مشخص بود بازیکنانی مثل فرید اصلانی و آرمان زنگنه دعوت نمی‌شوند.


اصلانی به دلیل اتفاق‌های قبل از بازی‌های آسیایی که از تیم ملی خط خورد و آرمان زنگنه که در این سال‌ها خودش هم نمی‌داند چرا در تیم ملی حضور ندارد. اما حذف برخی بازیکنان بحث متفاوتی داشت و اسم چند بازیکن نیز مطرح بود که در نهایت ارسلان کاظمی ستاره تیم ملی با اینکه مشکلی برای بازی کردن نداشت و برای پتروشیمی هم دست به توپ بود حتی در لیست 20 نفره قرار نگرفت تا یکی از ستاره‌ها که بازیکن شروع کننده تیم ملی هم هست حذف شود تا از بازیکنان زهر چشم گرفته شود.

ضربه به پیکره بسکتبال


مدیریت جدید بسکتبال هنوز به یکسالگی نرسیده و پر از حاشیه است. حواشی عجیب و غریبی که باعث شده همه اهالی دنیای توپ و تور از وضعیت ناراضی باشند و از بسکتبال دور شوند. تعداد افرادی که علاقه به کار کردن با وضعیت کنونی را دارند کم و کمتر شده و هر روز صدای معترضان هم بیشتر می‌شود اما بحث ملی متفاوت است.


فدراسیون بسکتبال مدیریتی عجیب برای تیم ملی در نظر گرفته که ضربه مستقیم به پیکره بسکتبال است. درست است که تیم ملی در هر شرایطی به جام‌جهانی صعود می‌کند و شنیده شده فدراسیون در جلسه با داورزنی قول جهانی شدن را به وزارت ورزش داده اما صعود به عنوان تیم هفتم از قاره آسیا هیچ وقت شایسته بسکتبال ایران نبوده و نیست.


این مدیریت باعث شده تیم ملی چنین شرایطی بدست بیاورد و با این وضعیت در جام‌جهانی که مسابقه کسب سهمیه المپیک 2020 نیز هست توفیقی حاصل نخواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها